EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

«Μας στοιβάζουν σαν ζώα»: Οι επιβάτες του ΟΑΣΘ βαθμολογούν κάτω από τη βάση τις συγκοινωνίες

«Κάτω από τη βάση» φαίνεται ότι παίρνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων, το αντίτιμο του εισιτηρίου αλλά και την υπερφόρτωση των λεωφορείων, σύμφωνα τουλάχιστον με τα αποτελέσματα έρευνας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) σε δείγμα περίπου 9000 ατόμων, στο διάστημα 11-20 Νοεμβρίου 2014.

Παράλληλα, σε σύνολο 30 γραμμών του ΟΑΣΘ, που κλήθηκαν να βαθμολογήσουν οι επιβάτες (με χειρότερη βαθμολογία το 12 και καλύτερη το 60), μόλις μία «έπιασε» βαθμό άνω του 30 και καμία δεν πέτυχε να αξιολογηθεί έστω ως καλή (βαθμός 36). Κι αυτό ενώ το 72% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το λεωφορείο για τις μετακινήσεις του, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και επτά φορές εβδομαδιαίως (39%).

Αναλυτικότερα, σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θεωρεί σημαντικό πρόβλημα τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων (97%), την υπερφόρτωση (επίσης 97%) και την αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου (94%). Χαρακτηριστικό είναι ότι εννέα στους δέκα επιβάτες δηλώνουν τα συγκεκριμένα προβλήματα (συν τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων) ως αυτά που επιβάλλεται να επιλυθούν άμεσα.

Επιπρόσθετα, εννέα στους δέκα επισημαίνουν ως «αγκάθια» την έλλειψη κλιματισμού (90%), την παλαιότητα των λεωφορείων (88%) και το γεγονός ότι τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων εντός των οχημάτων δεν δίνουν ρέστα (87%). Περίπου οκτώ στους δέκα επισημαίνουν ως σημαντικό πρόβλημα την έλλειψη καθαριότητας (83%) και την ελλιπή ενημέρωση (79%) και το 76% θεωρεί πρόβλημα τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων.

Θετική βαθμολογία για οδηγούς και ελεγκτές

Παρότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων βαθμολογεί θετικά τους οδηγούς και ελεγκτές (τo 66% χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά των πρώτων ως «καλή» - «πολύ καλή» και «τέλεια», ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους ελεγκτές είναι 62%), εντούτοις οκτώ στους δέκα (79%) υποστηρίζουν ότι όταν η συμπεριφορά τους είναι κακή αυτό συνιστά σημαντικό πρόβλημα.

 «Είμαστε σαν στοιβαγμένα ζώα»

Συνολικά, ιδιαίτερα έντονα -με βάση πάντα την έρευνα- φαίνεται ότι είναι τα προβλήματα στη γραμμή 52, που συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης με το ΤΕΙ Σίνδου. Αν οι αριθμοί αποτυπώνουν την έντονη δυσαρέσκεια του επιβατικού κοινού για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τα προβλήματα που οι επιβάτες ισχυρίζονται ότι έχουν κατά καιρούς συναντήσει (αυθόρμητες απαντήσεις), εκπλήσσουν (σ.σ. οι απαντήσεις είναι ανώνυμες): «Μπάρα γραμμής τρένου κατέβηκε πάνω στο λεωφορείο» ισχυρίστηκε επιβάτης, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, ενώ κατά την ίδια υπήρξε καταναλώτρια που κατήγγειλε ότι έσπασε το χέρι της επειδή ο οδηγός φρέναρε απότομα.

«Λεωφορείο της γραμμής 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν από την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα» έγραψε φοιτητής, ενώ συνάδελφός του υποστήριξε: «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητές και από τότε που έχουν μειωθεί τα δρομολόγια γίνεται πανικός και μέσα στο λεωφορείο μού έχει τύχει να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στοιβαγμένα ζώα». Άλλος επιβάτης διερωτήθηκε: «Κάθε πρωί και μεσημέρι στη γραμμή 52 προς και από το ΤΕΙ επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και πού και είναι ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν; Πότε θα συμβεί ατύχημα»;

Άλλοι επιβάτες κατήγγειλαν -μεταξύ άλλων- ρατσιστικές επιθέσεις σε μετανάστες εντός λεωφορείων, κλοπές και σεξουαλική παρενόχληση (ευκολότερα λόγω συνωστισμού), παραβάσεις του ΚΟΚ από οδηγούς, ορισμένοι εκ των οποίων μιλούν στο κινητό και καπνίζουν εν ώρα εργασίας, μη έκδοση αποδείξεων για πρόστιμα που εισπράττονται επιτόπου από ελεγκτές, ...βροχή εντός λεωφορείου λόγω παλαιότητας, ύπαρξη μικρών λεωφορείων σε γραμμές με πολλούς επιβάτες, μη επανέκδοση κάρτας πολλαπλών διαδρομών που είχε απολεσθεί, ατυχήματα και τραυματισμούς, καθώς και οδηγούς που δεν σταματούν στη στάση όπως οφείλουν. «Μού έχει τύχει να περάσουν πέντε λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν στη στάση» υποστήριξε επιβάτης.

  Πώς βαθμολογήθηκαν οι γραμμές

Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, ως χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ - ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.

Συγκριτικά καλύτερες γραμμές (αλλά κι αυτές με χαμηλή βαθμολογία) αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ - ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, η κ Κεκελέκη, επισήμανε ότι από τη στιγμή που ο ΟΑΣΘ επιδοτείται από την Πολιτεία θα πρέπει να παρέχει στους πολίτες ποιοτικές υπηρεσίες, σε μια περίοδο ιδίως κατά την οποία περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το λεωφορείο λόγω της οικονομικής κρίσης, που καθιστά ασύμφορη τη μετακίνηση με ΙΧ. «Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν ενθαρρύνουμε το: δεν πληρώνω», ξεκαθάρισε.

Ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, Νίκος Τσεμπερλίδης, επισήμανε ότι η Πολιτεία πρέπει να επιβάλει όρους λειτουργίας (π.χ., να εφαρμοστεί η πρόβλεψη που αφορά την επιτρεπόμενη αναλογία καθήμενων/όρθιων σε ένα όχημα). Κάλεσε τους καταναλωτές να καταγγέλλουν τα προβλήματά τους και να διαμαρτύρονται ενεργά αλλά και το συνδικάτο των εργαζομένων ν' αναλάβει τις ευθύνες του.

πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID