EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Γιάννενα - Τελευταία ευκαιρία για το τραμ

Το μεγαλεπήβολο και δαπανηρό σχέδιο του τραμ στα Γιάννενα ξαναβγαίνει από το συρτάρι, καθώς ο Δήμος Ιωαννιτών συμφώνησε με την εταιρία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, να αναλάβει την επικαιροποίηση της μελέτης βιωσιμότητας του έργου, για να αποκτήσει βάρος η πρόταση για χρηματοδότηση του έργου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει δύο πράγματα: ότι το έργο συζητιέται σοβαρά, τόσο από τους τοπικούς φορείς, όσο και από κυβερνητικούς παράγοντες, αλλά και ότι παραμένει δαπανηρό. Η πιο πρόσφατη εκτίμηση για το κόστος της κατασκευής τραμ «ελαφρού τύπου», ήταν το 2011, όταν και παρουσιάστηκε η β’ φάση της μελέτης του έργου και έκανε λόγο για 60 έως 100 εκατομμύρια ευρώ. Για την ακρίβεια, η μελέτη προέβλεπε ένα κόστος με τιμές 2011, περί τα 3,5 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο γραμμής, για 14 χιλιόμετρα μονής και διπλής ράγας, από το αεροδρόμιο (ή το Πέραμα) μέχρι την πανεπιστημιούπολη. Η υπόθεση έχει περάσει από μύρια κύματα, καθώς ξεκίνησε ως περίπου… μια «τρελή ιδέα» από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στις αρχές τις δεκαετίας του ’90, αργότερα όμως πήρε σάρκα και οστά χωρίς ποτέ όμως να συστηματοποιηθεί η υλοποίησή της και να υπάρχει συνέχεια στις πρωτοβουλίες που λήφθηκαν και σε υπουργικό επίπεδο. Σε πρακτικό επίπεδο, η υπόθεση είχε μείνει στην παρουσίαση της Β’ φάσης της μελέτης, προ τριετίας, που προέβλεπε το κόστος των 60 έως 100 εκατομμυρίων. Στη Γ’ φάση της μελέτης θα εμπλεκόταν έτσι και αλλιώς ο Δήμος Ιωαννιτών, παίρνοντας την πιο τεκμηριωμένη λύση και προσπαθώντας να βρει χρηματοδοτική πηγή.
Τα βήματα

Εδώ και ένα μήνα περίπου, το θέμα έχει επανέλθει από τη δημοτική αρχή, στις συναντήσεις του δημάρχου Θωμά Μπέγκα με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ο υπουργός ήταν θετικός στην προοπτική κατασκευής του τραμ και γι αυτό, η δημοτική αρχή αξιοποίηση το μεσοδιάστημα για να βρει την τεχνική και οικονομική τεκμηρίωση που απαιτεί η διεκδίκηση του έργου. «Είναι αναγκαία η τεκμηρίωση της τεχνικής και οικονομικής του εφικτότητας και η διασφάλιση πως η προωθούμενη λύση εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ‘πόλη του αύριο’ που οφείλουμε να δώσουμε στους πολίτες» όπως τόνισε ο κ. Μπέγκας. Πρώτα, ο Δήμος έστειλε στο υπουργείο ένα αναλυτικό ενημερωτικό υπόμνημα, καθώς και τη «Μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας μέσου σταθερής τροχιάς τραμ στα Ιωάννινα», που είχε εκπονηθεί στο παρελθόν από την Περιφέρεια Ηπείρου. Παράλληλα, συμφώνησε με το Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού  Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης(ΕΚΕΤΑ)  που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία, να αναλάβει ως τεχνικός σύμβουλος του Δήμου στην υπόθεση του τραμ. Στη συνέχεια, ο κ. Μπέγκας συναντήθηκε ξανά με τον κ. Χρυσοχοΐδη και με πρωτοβουλία του υπουργού, έγινε σύσκεψη στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, παρουσία και του βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρου Καλογιάννη. Συμμετείχαν επίσης ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας, μηχανικοί της εταιρίας και του υπουργείου Υποδομών, ερευνητές του ΙΜΕΤ και εκπρόσωποι της μελετητικής ομάδας που είχε εκπονήσει τη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του τραμ. Εκεί λοιπόν συμφωνήθηκε να βοηθήσει η εταιρεία στην τεκμηρίωση της προώθησης του τραμ, για την οποία απαιτείται όμως επικαιροποίηση κυκλοφοριακών μελετών των Ιωαννίνων, για να ενταχθεί το τραμ στη γενικότερη αστική ανάπλαση της πόλης και την ποσοτικοποίηση των υφιστάμενων και μελλοντικών αναγκών για τις μεταφορές.
Χρηματοδότηση

Το θέμα της χρηματοδότησης παραμένει πολύ σοβαρό πάντως. Προ τριετίας, είχε γίνει λόγος για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με αποπληρωμή δανείου σε 30 χρόνια με 5,5% επιτόκιο. Αυτά όμως λέγονταν τότε. Τώρα, υπάρχει ανοιχτή η προοπτική του νέου χρηματοδοτικού πλαισίου. Ο κ. Μπέγκας στη δήλωσή του επισημαίνει ότι «είναι πολύ σημαντικό πως η Ευρωπαϊκή Ένωση ενόψει και της νέας προγραμματικής περιόδου δίνει έμφαση στην ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας σε αστικά συγκροτήματα όπως η πόλη των Ιωαννίνων. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα να βρεθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του τραμ».  Καταλήγει τονίζοντας ότι ο Δήμος θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να γίνει το έργο.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID