EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Έκτακτο βοήθημα στους ανέργους των ΜΜΕ


 

Στη χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης για τις γιορτές σε μη επιδοτούμενους ανέργους, ασφαλισμένους του Λογαριασμού Ανεργίας Προσωπικού Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης του Κλάδου Ανεργίας του ΕΤΑΠ/ΜΜΕ προχώρησε με απόφασή του ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, το επίδομα δίδεται σε ασφαλισμένους των οποίων η επιδότηση, λόγω τακτικής ανεργίας ή επίσχεσης, τερματίστηκε μέσα στο επτάμηνο πριν από την 1η Δεκεμβρίου του 2012 και εφόσον από τη λήξη της επιδότησης τους και μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, δεν έχουν εργαστεί σε εργοδότη με οποιαδήποτε σχέση εργασίας για περισσότερο από δύο μήνες.
 

Mε πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ «ΝΟΥΝΟΥ» - Στάση εργασίας και γενική συνέλευση

 
Τρίωρη στάση εργασίας (12.30 μ.μ. - 3.30 μ.μ.) με ταυτόχρονη γενική συνέλευση πραγματοποιούν αύριο Παρασκευή οι εργαζόμενοι της «ΝΟΥΝΟΥ» στον Ασπρόπυργο. Διεκδικούν άμεση εφαρμογή όλων των κλαδικών συμβάσεων, αποπληρωμή όλων των αδειών του 2012, κατάργηση των καμερών σε όλους τους χώρους και άμεση εφαρμογή όλων των κλαδικών συμβάσεων. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε περικοπές μισθών μέσω μη πληρωμής τριετιών, επιδομάτων γάμου - τέκνων, περικοπή δωροεπιταγών κλπ. «Αυτά δεν είναι παρά μόνο η αρχή θύελλας αντεργατικών μέτρων που ακολουθεί», σημειώνει η Εργοστασιακή Επιτροπή της «ΝΟΥΝΟΥ».

Με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, που ξεκίνησαν από τις 12 το βράδυ της Τετάρτης, απαντούν οι εργαζόμενοι της ΑΓΝΟ


 

Με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, που ξεκίνησαν από τις 12 το βράδυ της Τετάρτης, απαντούν οι εργαζόμενοι της ΑΓΝΟ στην απόφαση της εργοδοσίας να καταθέσει αίτηση για την υπαγωγή της επιχείρησης στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Οι εργαζόμενοι μέσα από μαζική Γενική Συνέλευση, που πραγματοποίησαν τη Δευτέρα, αποφάσισαν να μη συναινέσουν στην υπαγωγή της επιχείρησης στο άρθρο 99 και να δηλώσουν την αντίθεσή τους αυτή με μαζική κινητοποίηση στα δικαστήρια στις 18 Γενάρη, μέρα που θα συζητηθεί η αίτηση της εργοδοσίας. Ταυτόχρονα, αποφάσισαν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για την καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλει η επιχείρηση για τους μήνες Οκτώβρη, Νοέμβρη και Δεκέμβρη.

Στο ΣτΕ προσέφυγαν Περιφέρειες κατά απολύσεων υπαλλήλων τους



Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (με έδρα την Πάτρα) και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (με έδρα τη Σύρο). Οι δύο περιφέρειες ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το Μνημόνιο ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) κατά το σκέλος εκείνο που καταργούνται οι θέσεις κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού - λογιστικού, διοικητικού - οικονομικού και διοικητικού γραμματέων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και έχουν διαγραφεί οι υπάλληλοι αυτοί από το μητρώο ανθρώπινου δυναμικού και από το μητρώο μισθοδοτούμενων υπαλλήλων.

Οι περιφέρειες στρέφονται κατά Ελληνικού Δημοσίου, του Ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της από 4.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Υποστηρίζουν ότι και οι τέσσερις προσβαλλόμενες πράξεις είναι αντίθετες στα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76 101,102 και 103 του Συντάγματος.

Ειδικότερα, υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο καταργούνται συλλήβδην οι επίμαχες θέσεις στις δημόσιες υπηρεσίες είναι «πασίδηλα αντισυνταγματικός».

Οι δύο προσφυγές αναφέρουν ότι η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο είναι μεν επιτρεπτή, αλλά επιβάλλεται να δικαιολογείται αντικειμενικά όπως ακριβώς έγινε κατά τη θέσπιση των θέσεων αυτών. Δηλαδή να προκύπτει σαφώς ότι η διατήρηση των θέσεων αυτών δεν εξυπηρετεί τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό για τον οποίο προβλέφθηκαν.

Όμως, σημειώνεται στις δύο προσφυγές, ότι στην προκειμένη περίπτωση η κατάργηση των οργανικών θέσεων γίνεται: 1) με μαζικό και γενικευμένο τρόπο και όχι κατά περίπτωση, 2) με μη αντικειμενικά κριτήρια, αλλά με αυθαίρετα κριτήρια, όπως είναι το 55ο έτος της ηλικίας ή η συμπλήρωση της 35ετίας, 3) απολύονται εξαιρετικά έμπειροι και χρήσιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται ευθέως η κοινωνική αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών.

Η θέση συγκεκριμένης ομάδας προσώπων σε διαθεσιμότητα χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση των αναγκών των υπηρεσιών εκείνων των φορέων που αυτοί υπηρετούν και της υπηρεσιακής τους επάρκειας, αλλά μόνο με γνώση το είδος της εργασιακής τους σχέσης με το φορέα που υπηρετούν αντιστρατεύεται ευθέως τις θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας, υπογραμμίζεται στις προσφυγές.

Η πρακτική αυτή της κατάργησης των θέσεων παραβιάζει την αρχή της ισότητας, καθώς καταργεί θέσεις υπαλλήλων χωρίς αξιολόγηση τόσο της ποιότητος της εργασίας τους όσο και της αναγκαιότητας τους για την λειτουργία των υπηρεσιών, ανεξαρτήτως των προσόντων τους, της ικανότητος και αποδοτικότητάς τους στην εργασία, με αποτέλεσμα να καταργούνται θέσεις υπαλλήλων που εκτελούν, ενδεχομένως και πιο αποδοτικά, την ίδια εργασία, υπό τις ίδιες συνθήκες και προϋποθέσεις, στον ίδιο χώρο με άλλους υπαλλήλους οι οποίοι δεν θίγονται και παραμένουν εν υπηρεσία.

Η εγκύκλιος του υπουργού Διοικητικής μεταρρύθμισης χαρακτηρίζεται ως «ψευδοερμηνευτική», καθώς παρόμοια θέματα ρυθμίζονται, σύμφωνα με το άρθρο 43 του Συντάγματος, από Προεδρικό Διάταγμα και όχι με εγκύκλιο όπως έγινε στην προκειμένη περίπτωση.

Ακόμη, τονίζεται ότι το Μνημόνιο ΙΙΙ είναι κατάφωρα αντίθετο στο άρθρο 60 του Συντάγματος, καθώς δεν μπορεί παρόμοια νομοθετήματα να ψηφίζονται από τη Βουλή με ένα μόνο άρθρο, ενώ επιπρόσθετα παραβιάζει και τα άρθρα 72 και 76 του Συντάγματος που καθορίζουν τον τρόπο ψήφισης των νομοσχεδίων.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι παραβιάζεται και το άρθρο 74 του Συντάγματος, που προβλέπει ότι νομοσχέδιο που περιέχει διατάξεις άσχετες με το κύριο αντικείμενό τους δεν εισάγεται για συζήτηση.

Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι η θέσπιση κανόνων δικαίου με Π.Ν.Π. οι οποίες μεταγενέστερα υποβάλλονται προς επικύρωση στη Βουλή προσομοιάζει μόνο με έκτακτες ή ανώμαλες καταστάσεις του πολιτεύματος, κάτι που δεν συνάδει στη σημερινή δημοκρατική κοινωνία.

Με τις επίμαχες διατάξεις του Μνημονίου ΙΙΙ δημιουργείται δυσλειτουργία των υπηρεσιών των περιφερειών, καθώς καταργούνται υπαλληλικές θέσεις που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία της.

Λήστεψαν υπάλληλο του προαστιακού



Συγκεκριμένα, οι δράστες προσέγγισαν τον προαστιακό σταθμό και με την απειλή πιστολιού, αφαίρεσαν από την 40χρονη υπάλληλο άγνωστο χρηματικό ποσό.
Οι δράστες τράπηκαν σε φυγή και αναζητούνται. Προανάκριση διενεργεί το αστυνομικό τμήμα Βραχατίου.

Στην τελική ευθεία η υπουργική απόφαση για τις μετατάξεις στο Δημόσιο


Δημόσιοι-Υπάλληλοι 

Μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Η υπουργική απόφαση αναμένεται να υπογραφεί άμεσα από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντώνη Μανιτάκη και  να αποσταλεί συνοδεία ερμηνευτικής εγκυκλίου στις δημόσιες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την Καθημερινή προτεραιότητα για μετακίνηση προς υπηρεσίες του Δημοσίου θα έχουν:
  • Όσοι διαμένουν στη μικρότερη χιλιομετρική απόσταση από τη νέα υπηρεσία.
  • Όσοι έχουν συνάφεια με την υπηρεσία στην οποία έχουν ζητήσει να μετακινηθούν.
  • Όσοι πληρούν κοινωνικά κριτήρια, όπως πολύτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ.
Στη συνέχεια ι πίνακες με τους προς μετακίνηση υπαλλήλους θα αποσταλούν στο ΑΣΕΠ και μετά από την αξιολόγηση, η λίστα θα αναρτηθεί στο Διαδίκτυο και θα υπάρχει περιθώριο πέντε ημερών για τυχόν ενστάσεις.

Προς αναζήτηση 45 χιλ. συνταξιούχων του ΟΑΕΕ


Οαεε-αναζητηση 

Τον κίνδυνο της άμεσης διακοπής της καταβολής της σύνταξής τους αντιμετωπίζουν περίπου 45.000 συνταξιούχοι του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών, οι οποίοι δεν έχουν απογραφεί, όπως δήλωσε στον ΒΗΜΑ 99.5 ο πρόεδρος του Οργανισμού Γιάννης Κόρμπος.
Η προθεσμία λήγει αύριο, μετά από ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε, ενώ ο κ. Κόρμπος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να δοθεί και νέα ολιγοήμερη παράταση για εξαιρετικές περιπτώσεις ασφαλισμένων που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες στην αυτοπρόσωπη παρουσία τους για την απογραφή τους.
Η παράταση δόθηκε επειδή συνέπεσαν οι τελευταίες ημέρες απογραφής, με τις ημέρες των εορτών και ταυτόχρονα παρατηρήθηκε μεγάλος όγκος συναλλαγών στα Πιστωτικά Ιδρύματα και στα ΕΛΤΑ, για υποχρεώσεις που έληγαν στις 31 Δεκεμβρίου, εξηγεί σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός.
Υπενθυμίζεται ότι η απογραφή είναι υποχρεωτική και γίνεται με αυτοπρόσωπη παρουσία στα Πιστωτικά Ιδρύματα και στα ΕΛΤΑ όπου τηρείται ο λογαριασμός των συνταξιούχων, ή για τις ειδικές περιπτώσεις που υπάγονται στις εξαιρέσεις στα κατά τόπους τμήματα του Οργανισμού.
Χθες, ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης είχε  αναφέρει σχετικά πως «δικαιολογίες πλέον δεν χωρούν καθώς δόθηκε επαρκέστατος χρόνος δύο ολόκληρων μηνών για την απογραφή των συνταξιούχων του ΟΑΕΕ».
«Σε όσους συνταξιούχους δεν προσέλθουν να απογραφούν είμαστε αναγκασμένοι να προχωρήσουμε σε αναστολή της καταβολής της σύνταξης για τον Φεβρουάριο» είχε αναφέρει από την πλευρά του ο υπουργός.
Πηγή: Lykavitos.gr

Σωματεία εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ) Δελτίο Τύπου

Σωματεία Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ
Δελτίο Τύπου

Τα Σωματεία εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ) αποφάσισαν να προχωρήσουν σε σειρά κινητοποιήσεων, ξεκινώντας από την Τετάρτη 19/12 μόνο σε ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ και την Πέμπτη 20/12, σε όλα τα ΜΕΣΑ εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους στην ένταξη των εργαζόμενων στο ενιαίο μισθολόγιο- βαθμολόγιο και σε ένδειξη συμπαράστασης στους συναδέλφους του ΟΣΕ.

Η έναρξη των κινητοποιήσεων δεν υπαγορεύεται από συντεχνιακά συμφέροντα. Είναι θέμα επιβίωσης! Τα δύο τελευταία χρόνια οι μισθοί μας έχουν υποστεί μειώσεις πάνω από 35% και με την ένταξή μας στο ενιαίο μισθολόγιο σε συνδυασμό  με το νέο βαθμολόγιο, που θεσμοθετήθηκε με μια από τις διαβόητες  Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου θα επέλθει νέα μεσοσταθμική μείωση μεγαλύτερη του 30%.

Αυτό θα δώσει την χαριστική βολή σε όλους μας. Ήδη υπάρχουν συνάδελφοι που ζουν με δανεικά. Με τις νέες μειώσεις οδηγούμαστε όλοι πλέον σε απόγνωση.

Όμως, η κυβέρνηση κατά παραγγελία της τρόϊκας έχει ράψει ένα στενό κοστούμι το οποίο προσπαθεί να το φορέσει σε όλα τα σώματα και σύμφωνα με την λογική του Προκρούστη ό,τι περισσεύει κόβεται, αδιαφορώντας για τους ανθρώπους και τις ιδιαιτερότητες της κάθε επιχείρησης όπως είναι οι συγκοινωνίες, που δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο και 365 μέρες το χρόνο.

Εμείς, λοιπόν, μιλάμε για ανθρώπινες ζωές και ανθρώπινες ανάγκες. Και δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε την κατάργηση των συνταγματικά κατοχυρωμένων Συλλογικών Συμβάσεων και Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, που ισχύουν σε όλο τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα ούτε απεμπολούμε την Συλλογική Σύμβαση της ΣΤΑ.ΣΥ.  που υπογράψαμε το 2012 και έχει ισχύ μέχρι τον Απρίλιο του 2013.

Άλλωστε γνωρίζουμε ότι πίσω απ’ όλα αυτά κρύβεται η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών. Η αρχή γίνεται με τον διαχωρισμό της εταιρείας Rosco από τον ΟΣΕ, που προβλέπει (τι άλλο;) Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που εκδόθηκε πρόσφατα και ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης του τροχαίου υλικού και της ΣΤΑ.ΣΥ. Γι’ αυτό θεωρούμε υποχρέωσή μας να συμπαρασταθούμε ενεργά στους απεργούς συναδέλφους μας του ΟΣΕ, που αγωνίζονται ενάντια στον τεμαχισμό και το  ξεπούλημα της Εταιρίας  ξεκινώντας από τη συντήρηση του τροχαίου υλικού .

Τέλος, είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο, με παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, την διατήρηση των ΣΣΕ και ξεκινάμε τις κινητοποιήσεις:
Την Τετάρτη 19/12: Στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9 το πρωί σε ΗΣΑΠ και ΜΕΤΡΟ και θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ στην οδό Αθηνάς 67. Την Πέμπτη 20/12: 24ωρη απεργία σε όλα τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων θα υπάρξει νεώτερο Δελτίο Τύπου.


Οι Διοικήσεις

ΠΗΓΗ

Αποκάλυψη: Πληρώσαμε 18 εκατ. ευρώ για αμαξοστάσιο που δεν λειτουργεί!

  Να πώς πάνε άχρηστα 18 εκατ. ευρώ για το αμαξοστάσιο των τρόλεϋ στο Ρουφ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, ο ΟΣΥ δεν μπορεί να παραλάβει το Αμαξοστάσιο των ΤΡΟΛΛΕΥ στο ΡΟΥΦ γιατί από το Δώμα του κτιρίου τρέχει νερό συνεχώς. Αιτία : Επί Δ/ντος Συμβούλου Παναγιώτη Κανελλόπουλου κατ’ εντολή του οποίου, κατασκευάστηκε πράσινη στέγη αξίας 220.000 ευρώ με παράνομο τρόπο ανάθεσης αφού ο Δ/ντης Έργων ΛΥΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, κατ’ εντολή του Δ/ντος Συμβούλου που προσυπέγραψε τις αποφάσεις, τεμάχισε την εργολαβία σε 7 παράνομες υπεργολαβίες που η κάθε μία ήταν κάτω από 60.000 ευρώ για να δοθούν σε συγκεκριμένους εργολάβους δηλαδή σε δυο. Οι πρόχειροι διαγωνισμοί είναι στο αρχείο του ΛΥΚΟΥ. Οι επιτροπές ανάθεσης ήταν από γνωστούς Μηχανικούς υπαλλήλους του ΛΥΚΟΥ του χεριού του.
Ουσιαστικά για το έργο της πράσινης στέγης δεν υπάρχουν εγγυήσεις καλής ποιότητας και ουδεμία νόμιμη παραλαβή έχει γίνει με αποτέλεσμα αφού οι πρόχειροι διαγωνισμοί είναι εκτός του πλαισίου του Νόμου περί Δημοσίων έργων, το κυρίως έργο το Αμαξοστάσιο να μην παραλαμβάνεται από τον ΟΣΥ και να έχουν πάει στα Δικαστήρια. Το κυρίως έργο αποπερατώθηκε καλώς από τον ΚΑΣΤΟΡΑ θυγατρική του ΑΚΤΩΡΑ σύμφωνα με την Προσωρινή Παραλαβή. Δεν έχει γίνει ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ.
Ως γνωστόν ο ΛΥΚΟΣ είναι κατηγορούμενος για μίζα από την ΜΑΝ για τη προμήθεια των τρόλεϊ. 30.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ

Εξασφαλίστηκε προκαταβολή ύψους 28 εκατ. ευρώ για το έργο της τηλεθέρμανσης


 

Η διοίκηση του δήμου κατάφερε και πήρε προκαταβολή ύψους 28 εκατ. ευρώ και έτσι το έργο, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους κατοίκους, θα ξεκινήσει δίχως καθυστερήσεις.
«Στις 31 Δεκεμβρίου καταφέραμε και πήραμε την προκαταβολή ύψους 28 εκατ. ευρώ. ‘Εχουμε ένα μεγάλο μέρος χρημάτων για να αρχίσουμε το έργο κανονικά», δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο δήμαρχος Φλώρινας, Ιωάννης Βοσκόπουλος, προσθέτοντας: «Η τηλεθέρμανση είναι απαραίτητη για τους κατοίκους της Φλώρινας. Θα μειώσει το κόστος θέρμανσης σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο έως και 60%, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς δεν θα χρειάζεται να καίνε άλλο οι κάτοικοι ξύλα, πετρέλαιο και πέλλετς».
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου της τηλεθέρμανσης για την ακριτική πόλη ανέρχεται σε 86,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 70,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.).
Θα κατασκευαστούν όλες οι απαραίτητες υποδομές για τη μεταφορά και διανομή θερμικής ενέργειας, για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης και ζεστού νερού των κατοίκων της πόλης της Φλώρινας.
Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2015, ενώ δικαιούχος θα είναι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Φλώρινας (ΔΕΥΑΦ).

Τέλος στην καταστροφή πινακίδων Ι.Χ.


Τέλος στην καταστροφή πινακίδων Ι.Χ.

 «Φρένο» στην καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων που τίθενται σε προσωρινή ακινησία και παραμένουν στις εφορίες πέραν του δωδεκαμήνου βάζει απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη.
Η απόφαση ελήφθη, προκειμένου να περιορισθούν τόσο οι δαπάνες καταστροφής όσο και επανέκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων που τίθενται σε προσωρινή ακινησία. Μέχρι σήμερα όσοι κατέθεταν τις πινακίδες τους και επιθυμούσαν μετά την παρέλευση του δωδεκάμηνου να κινήσουν ξανά το όχημα τους, λάμβαναν από την εφορία σχετικό έγγραφο με το οποίο οι υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών του εξέδιδαν νέες πινακίδες.
Αυτό πλέον σταματά. Οι πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που τίθενται σε προσωρινή ακινησία δεν θα καταστρέφονται πλέον και θα παραμένουν στις ΔΟΥ για όλη την περίοδο της ακινησίας.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν πως ο αριθμός εκείνων που καταθέτουν πινακίδες για να μην πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας θα προσεγγίσει έως τις 8 Ιανουαρίου (οπότε εκπνέει η σχετική προθεσμία) τις 100.000. Εξάλλου, εκτός στόχων κινούνται οι εισπράξεις τελών κυκλοφορίας.
Το υπουργείο Οικονομικών ανέμενε έσοδα 1,25 δισ. ευρώ, ωστόσο, στα δημόσια ταμεία έχουν εισρεύσει μέχρι σήμερα περίπου 900 εκατ. ευρώ. Αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου εκτιμούν ότι ένα μεγάλο μέρος της «τρύπας» των 300 εκατ. ευρώ θα καλυφθεί μέχρι τις 8 Ιανουαρίου οπότε και λήγει η παράταση που δόθηκε για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας.

Κλείνουν τα δημόσια ΚΤΕΟ; Δεν μπορούν να κάνουν ελέγχους;

 
Τι απέγινε η επίμαχη τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που προέβλεπε την πιστοποίηση όλων των ΚΤΕΟ της χώρας, δημόσιων και ιδιωτικών, σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ.
Έως τώρα τα ΚΤΕΟ θα έπρεπε να είναι πιστοποιημένα με το πρότυπο ποιότητας ISO 9001.
Τελικά, πρόλαβε ή δεν πρόλαβε να ψηφιστεί η επίμαχη τροπολογία; Τα δημόσια ΚΤΕΟ μπορούν να κάνουν ελέγχους, διότι ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι έχει δοθεί εντολή από τις Περιφέρειες, στα δημόσια ΚΤΕΟ, να μην εκδίδουν πιστοποιητικά από αύριο, έστω και προσωρινά.

Πάνω από 710 κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά το 2013

Πάνω από 710 κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά το 2013 
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2013 υποδέχθηκε η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για το COSTA MAGICA της ιταλικής εταιρίας COSTA, η οποία ανήκει στον όμιλο της Carnival, και της οποίας τα πλοία θα επισκεφθούν το λιμάνι του Πειραιά με 74 δρομολόγια το 2013 έναντι 33 του 2012.
 
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, υποδεχόμενος τον πλοίαρχο του COSTA MAGICA cpt. Orazio d’ Aita “Το 2013 θα είναι μια ανοδική χρονιά για την κρουαζιέρα. Στο λιμάνι του Πειραιά θα υποδεχθούμε περισσότερα από 710 κρουαζιερόπλοια με 2,2 εκατ. τουρίστες. Η Ελλάδα είναι ένας μοναδικός τόπος προορισμού, που παρέχει ποιότητα, ασφάλεια, και διαθέτει φυσικές ομορφιές και διαχρονικό πολιτισμό. Το λιμάνι του Πειραιά, με 11 θέσεις ελλιμενισμού, νέες αίθουσες υποδοχής και σημαντικές επεκτάσεις στο νέο λιμάνι κρουαζιέρας είναι σήμερα το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο”.

Τραμ Αθήνας: η εγγυητική επιστολή καθυστερεί την σύμβαση για Πειραιά


Τραμ Αθήνας: η εγγυητική επιστολή καθυστερεί την σύμβαση για Πειραιά 

Θύμα» της πιστωτικής ασφυξίας, που ταλαιπωρεί τις ελληνικές επιχειρήσεις, έχει πέσει και η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, καθώς η πολυαναμενόμενη υπογραφή της σύμβασης, η οποία έχει ήδη εγκριθεί από την Βουλή, καθυστερεί λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η ανάδοχος εταιρεία στην εξασφάλιση των απαραίτητων εγγυητικών επιστολών.

Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών το θέμα έχει αντιμετωπιστεί και η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει εντός μηνός προκειμένου άμεσα να ξεκινήσουν τα έργα.

Η υπογραφή της σύμβασης θα σημάνει την έναρξη των έργων για την επέκταση του μέσου, το οποίο, εκτός της μικρής επέκτασης που έγινε στην περιοχή της Βούλας, παραμένει στα ίδια μεγέθη από την εποχή που κατασκευάστηκε το 2004.

Μάλιστα η επέκταση του έργου προς τον Πειραιά θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ίδια την βιωσιμότητα του Τραμ, αφού αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα αποδοτική εξυπηρετώντας περιοχές με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού.

Το έργο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο σε δύο χρόνια από την στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα.

Να αναφέρουμε ότι η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ, η οποία μετά από εξαιρετικά περιπετειώδη διαδικασία, που χαρακτηρίστηκε από αλλεπάλληλες ενστάσεις, αναδείχθηκε μειοδότης του έργου έπρεπε να εξασφαλίσει εγγυητικές επιστολές με αυξημένα ποσά λόγω της μεγάλης έκπτωσης (39,7%) που έδωσε κατά την διαγωνιστική φάση.

Η εταιρεία ήταν o αρχικός μειοδότης του έργου, ωστόσο αλλεπάλληλες προσφυγές ακόμη και στην ΕΕ είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην ανάθεση.

Μάλιστα υπήρξε κίνδυνος ακόμη και ματαίωσης του έργου, ενώ ήταν κάτι περισσότερο από σοβαρός ο κίνδυνος απώλειας των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την χρηματοδότησή του.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 128 εκατ. ευρώ το οποίο κατά το μέγα μέρος του χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατά την κατασκευαστική φάση αναμένεται να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της τοποθέτησης προκατασκευασμένων τμημάτων τροχιόδρομου που αφενός μειώνει το χρόνο κατασκευής αφετέρου είναι και φθηνότερη.


Επεκτάσεις σε δύο φάσεις

Το τραμ θα συνδέσει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) με τον Πειραιά, με μονή γραμμή 5,4 χλμ., που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη. Το Υπουργείο Ανάπτυξης, και η Αττικό Μετρό προωθούν και τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου, σε δύο φάσεις, που έχουν ως εξής:

-Β΄στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη
-Γ’ στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα
-Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη)
-Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως) και Άνω Πατήσια. Στις επεκτάσεις πρώτης προτεραιότητας περιλαμβάνεται και η δημιουργία του Monorail στο λιμάνι του Πειραιά για την διευκόλυνση των τοπικών μετακινήσεων.

Μακροπρόθεσμα προβλέπεται η επέκταση του ΤΡΑΜ σε ακόμη περισσότερες περιοχές με υψηλή συγκέντρωση πληθυσμών όπως:

-Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης- Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί.
-Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα.
-Κλάδος Τζιτζιφιές-Λ. Θησέως-Φιξ.

Μετρό Αθήνας: σε 3 μήνες η πρώτη κορδέλα στην επέκταση προς Ανθούπολη


Μετρό Αθήνας: σε 3 μήνες η πρώτη κορδέλα στην επέκταση προς Ανθούπολη 

Απίστευτο φαίνεται το γεγονός πως σε μερικούς μήνες θα αρχίσουν να ανοίγουν σταδιακά οι 3 επεκτάσεις με τους 7 σταθμούς του Μετρό της Αθήνας. Η σύμβαση υπογράφηκε τον περασμένο Μάρτιο και από τότε έχουν πάρει «φωτιά» τα έργα για την ολοκλήρωση των εργασιών.

Να θυμίσουμε πως το έργο σηματοδότησης των σταθμών έπρεπε να έχει ξεκινήσει από το 2008 αλλά χρειάστηκαν σχεδόν 4 χρόνια για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί πρώτα θα ανοίξου οι σταθμοί στην επέκταση προς Ανθούπολη, έπειτα οι σταθμοί της επέκτασης προς Ελληνικό και τελευταίος ο σταθμός προς Χαϊδάρι.

ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ Η ΠΡΩΤΗ ΚΟΡΔΕΛΑ
3 μήνες μας χωρίζουν για να έχουμε την πρώτη κορδέλα σε έργο Μετρό ύστερα από 2,5 χρόνια. Η δυτική επέκταση της γραμμής 2 με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και το 1,5χλμ θα παραδοθεί σε λειτουργία ανακουφίζοντας την κορεσμένη κίνηση στην περιοχή.

Υπολογίζεται πως στους δύο σταθμούς θα μετακινούνται περισσότεροι από 40.000 νέοι επιβάτες. Με την επέκταση αυτή το Μετρό θα φτάσει τους 32 σταθμούς και 36 αν υπολογίσουμε τους 4 κοινούς σταθμούς με τον Προαστιακό.

ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ Λ.ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Τέσσερις μήνες (τον Ιούλιο) μετά θα εγκαινιαστεί μία από τις μεγάλες επεκτάσεις του δικτύου. Κατακαλόκαιρο του 2013 θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους οι σταθμοί ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ στην νότια επέκταση της γραμμής 2.

Πρόκειται για ένα έργο 5,5χλμ με προϋπολογισμό που ξεπέρασε τα 500εκ.ευρώ και οι εργασίες του διήρκησαν 5 χρόνια. Με την επέκταση αυτή το Μετρό θα φτάσει τους 36 σταθμούς και 40 αν υπολογίσουμε τους 4 κοινούς σταθμούς με τον Προαστιακό.

ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟ ΧΑΙΔΑΡΙ (ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ
Για το τέλος άφησαν οι υπεύθυνοι της Αττικό Μετρό την μικρή δυτική επέκταση του 1,5χλμ της γραμμής 3 από το Αιγάλεω προς το Χαϊδάρι με το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Ο σταθμός θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους καθώς θα γίνει κόμβος και τερματικός για πλήθος λεωφορειακών γραμμών όχι μόνο των όμορων περιοχών αλλά και των περιοχών του Ασπροπύργου, Μάνδρας, Ελευσίνας και Μαγούλας και γενικότερα της Δυτικής Αττικής.

Με την επέκταση αυτή το Μετρό θα φτάσει τους 37 σταθμούς και 41 αν υπολογίσουμε τους 4 κοινούς σταθμούς με τον Προαστιακό ενώ συνολικά οι 3 γραμμές θα διαθέτουν 65 σταθμούς που θα χωρίζονται ως εξής:

ΓΡΑΜΜΗ 1
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ: 24 ΣΤΑΘΜΟΙ

ΓΡΑΜΜΗ 2
ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ: 20 ΣΤΑΘΜΟΙ

ΓΡΑΜΜΗ 3
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

ΕΚΑ ΑΘΗΝΑΣ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΚΑ ΑΘΗΝΑΣ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σκηνοθεσία η διάσωση της Ελλάδας;


Η Γερμανία είναι συνυπεύθυνη για τα δεινά των Ελλήνων. «Αντί να βοηθούμε σκεπτόμαστε το δικό μας συμφέρον». Ήλθε ο καιρός να επιδείξουμε ευσπλαχνία στην Ελλάδα, εκτιμά ο γερμανός σχολιαστής Χένρικ Μ. Μπρόντερ.

Στην σημερινή Die Welt δημοσιεύεται σχόλιο του Χένρικ Μ. Μπρόντερ με τίτλο «Η διάσωση των Ελλήνων είναι σκηνοθετημένη». Ο γερμανός δημοσιογράφος και συγγραφέας υποστηρίζει ότι η Γερμανία είναι συνυπεύθυνη για τα πάθη των Ελλήνων, ότι αντί να βοηθά σκέφτεται το ίδιον όφελος και καλεί τους συμπατριώτες του να δείξουν επιτέλους ευσπλαχνία για την Ελλάδα, η οποία μέσω της πολιτικής αυστηρής λιτότητας που της επιβάλλεται από την τρόικα οδηγείται στην οικονομική εξόντωση.

Ο Χένρικ Μ. Μπρόντερ χρησιμοποιεί το παράδειγμα του Χότζα που άφηνε νηστικό το γάιδαρό του προκειμένου να κάνει οικονομία και όταν εκείνος πέθανε από την πείνα μονολόγησε «τι κρίμα, πέθανε εκεί που είχε αρχίσει να συνηθίζει χωρίς φαγητό». Ο Μπρόντερ κάνει τον παραλληλισμό: ο Χότζας είναι η τρόικα και ο γάιδαρός του η Ελλάδα. «Η Ελλάδα οδηγείται στο θάνατο μέσω της λιτότητας και μάλιστα από αυτούς που είναι συνυπεύθυνοι για την κατάστασή της», παρατηρεί ο δημοσιογράφος.

Στόχος, η αποτροπή της κατάρρευσης, όχι της Ελλάδας, αλλά των τραπεζώνΔεν παραλείπει επίσης να κατηγορήσει τη Γερμανία για την πώληση εξοπλιστικών συστημάτων στην Ελλάδα, παρόλο που η χώρα δεν διαθέτει τους οικονομικούς πόρους για την αγορά τους και τον φαύλο κύκλο της χρηματοδότησης της χώρας με σκοπό να εξυπηρετούνται τα οικονομικά συμφέροντα των πωλητών και των τραπεζών.

Ενισχύοντας τον ισχυρισμό του ότι η διάσωση της Ελλάδας είναι μια σκηνοθεσία, ο Χένρικ Μ. Μπρόντερ παρατηρεί: «Είναι μέρος της σκηνοθεσίας όταν προσποιούμεθα ότι 'εμείς' βοηθούμε τους Έλληνες με νέα δισεκατομμύρια κάθε φορά, προκειμένου να σταθεροποιήσουν την οικονομία τους… Αυτοί που προσφέρουν βοήθεια βοηθούν κυρίως τους εαυτούς τους προκειμένου να παραμείνουν στο παιγνίδι».

Σύμφωνα με το γερμανό σχολιαστή, τα δισεκατομμύρια της βοήθειας «μετακινούνται από εδώ και από εκεί, από τον έναν λογαριασμό στον άλλον και από τη μία τράπεζα στην άλλη προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα δάνεια που διασφάλισε η Ελλάδα και προκειμένου να αποτραπεί η κατάρρευση, όχι της ελληνικής οικονομίας, αλλά των τραπεζών».

Ο συγγραφέας υπενθυμίζει τα δεινά του ελληνικού λαού, δίνοντας έμφαση στην απουσία ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. «Το χειρότερο όμως είναι ότι καταστρέφεται το μέλλον μιας ολόκληρης γενεάς. Νέοι Έλληνες που δεν έχουν προοπτική εύρεσης εργασίας στην χώρα τους αναγκάζονται να μεταναστεύσουν ή εγκαταλείπουν τις προσπάθειες», τονίζει ο Μπρόντερ.

«Η Ελλάδα θα πρέπει να θυσιαστεί προς παραδειγματισμό…»
Σχολιάζοντας το βραβείο Νόμπελ για την Ειρήνη που απονεμήθηκε στην ΕΕ για τη συμβολή της στη διατήρηση της ειρήνης στη «γηραιά ήπειρο», ο γερμανός δημοσιογράφος εκτιμά ότι «η Ελλάδα είναι η καλύτερη απόδειξη πως έχει αρχίσει ήδη ένα εμφύλιος πόλεμος. Δεν είναι μόνο ο Νότος που επαναστατεί ενάντια στον Βορρά, είναι η εξέγερση του 'όχλου' εναντίον της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας, η οποία έχει δημιουργήσει στις Βρυξέλλες το νέο της ανάκτορο».
Και ο Μπρόντερ συνεχίζει: Στο βωμό αυτής της «ανέμελης κατοικίας» θα πρέπει να θυσιαστεί η Ελλάδα προς παραδειγματισμό, όπως έκαναν παλαιότερα οι αυστηροί γονείς με τα ατίθασα παιδιά τους προκειμένου να πειθαρχήσουν εγκαίρως». Ο δημοσιογράφος συγκρίνει τη συμπεριφορά της Ευρώπης έναντι της Ελλάδας με την συνθήκη των Βερσαλλιών και τους επαχθείς όρους που επεβλήθησαν στην Γερμανία μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και οι οποίοι θεωρούνται συνυπεύθυνοι για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. «Οι Γερμανοί πολιτικοί δεν συνειδητοποιούν ότι οι Έλληνες βιώνουν σήμερα τις δικές τους Βερσαλλίες που αποσαφηνίζονται στην άνευ όρων υποταγή στα 'κελεύσματα των Βρυξελλών', γράφει ο Χένρικ Μ. Μπρόντερ, υπενθυμίζοντας ότι η ιστορία έχει διδάξει τους Γερμανούς πως 'η συλλογική τιμωρία' είναι ανεπίτρεπτη.

«Για την Ελλάδα δεν ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας»

Τέλος ο γερμανός σχολιαστής υπογραμμίζει ότι για την Ελλάδα δεν ισχύει το 'τεκμήριο της αθωότητας'. Όλοι οι Έλληνες «είναι στην ίδια βάρκα και φέρουν ευθύνη ο ένας για τον άλλο όπως ο Αλί Μπαμπά για τους 40 κλέφτες του». Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία «για να φανταστεί κανείς ποια είναι η άποψη των Ελλήνων για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Ακόμη λιγότερη φαντασία απαιτείται για να μαντέψει κανείς τι θα γίνει με τον Χότζα που με τόση συνέπεια έμαθε στον γάιδαρό του να μην τρώει πια», καταλήγει σκωπτικά ο Χένρικ Μ. Μπρόντερ.

Επιμέλεια: Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Δήμητρα Κυρανούδη

Πηγή: www.dw.de