EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Τραμ Αθήνας: η εγγυητική επιστολή καθυστερεί την σύμβαση για Πειραιά


Τραμ Αθήνας: η εγγυητική επιστολή καθυστερεί την σύμβαση για Πειραιά 

Θύμα» της πιστωτικής ασφυξίας, που ταλαιπωρεί τις ελληνικές επιχειρήσεις, έχει πέσει και η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, καθώς η πολυαναμενόμενη υπογραφή της σύμβασης, η οποία έχει ήδη εγκριθεί από την Βουλή, καθυστερεί λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η ανάδοχος εταιρεία στην εξασφάλιση των απαραίτητων εγγυητικών επιστολών.

Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών το θέμα έχει αντιμετωπιστεί και η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει εντός μηνός προκειμένου άμεσα να ξεκινήσουν τα έργα.

Η υπογραφή της σύμβασης θα σημάνει την έναρξη των έργων για την επέκταση του μέσου, το οποίο, εκτός της μικρής επέκτασης που έγινε στην περιοχή της Βούλας, παραμένει στα ίδια μεγέθη από την εποχή που κατασκευάστηκε το 2004.

Μάλιστα η επέκταση του έργου προς τον Πειραιά θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ίδια την βιωσιμότητα του Τραμ, αφού αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα αποδοτική εξυπηρετώντας περιοχές με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού.

Το έργο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο σε δύο χρόνια από την στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα.

Να αναφέρουμε ότι η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ, η οποία μετά από εξαιρετικά περιπετειώδη διαδικασία, που χαρακτηρίστηκε από αλλεπάλληλες ενστάσεις, αναδείχθηκε μειοδότης του έργου έπρεπε να εξασφαλίσει εγγυητικές επιστολές με αυξημένα ποσά λόγω της μεγάλης έκπτωσης (39,7%) που έδωσε κατά την διαγωνιστική φάση.

Η εταιρεία ήταν o αρχικός μειοδότης του έργου, ωστόσο αλλεπάλληλες προσφυγές ακόμη και στην ΕΕ είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην ανάθεση.

Μάλιστα υπήρξε κίνδυνος ακόμη και ματαίωσης του έργου, ενώ ήταν κάτι περισσότερο από σοβαρός ο κίνδυνος απώλειας των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την χρηματοδότησή του.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 128 εκατ. ευρώ το οποίο κατά το μέγα μέρος του χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατά την κατασκευαστική φάση αναμένεται να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της τοποθέτησης προκατασκευασμένων τμημάτων τροχιόδρομου που αφενός μειώνει το χρόνο κατασκευής αφετέρου είναι και φθηνότερη.


Επεκτάσεις σε δύο φάσεις

Το τραμ θα συνδέσει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) με τον Πειραιά, με μονή γραμμή 5,4 χλμ., που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη. Το Υπουργείο Ανάπτυξης, και η Αττικό Μετρό προωθούν και τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου, σε δύο φάσεις, που έχουν ως εξής:

-Β΄στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη
-Γ’ στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα
-Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη)
-Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως) και Άνω Πατήσια. Στις επεκτάσεις πρώτης προτεραιότητας περιλαμβάνεται και η δημιουργία του Monorail στο λιμάνι του Πειραιά για την διευκόλυνση των τοπικών μετακινήσεων.

Μακροπρόθεσμα προβλέπεται η επέκταση του ΤΡΑΜ σε ακόμη περισσότερες περιοχές με υψηλή συγκέντρωση πληθυσμών όπως:

-Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης- Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί.
-Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα.
-Κλάδος Τζιτζιφιές-Λ. Θησέως-Φιξ.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID