Το ΣΑΣΘ εκπόνησε μελέτη για τη λειτουργία τραμ στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE, η οποία παρουσιάστηκε σε ευρεία συνάντηση των εκπροσώπων της πόλης στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου.
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι οδεύσεις του προτεινόμενου τραμ, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή ΑΠΘ Χρήστο Πυργίδη που έκανε την παρουσίαση, επιδιώκουν να αυξήσουν (συμπληρωματικά) το επιβατικό έργο του μετρό, δημιουργώντας ένα πλέγμα σιδηροδρομικών μέσων που θα καλύπτουν γεωγραφικά περιοχές της πόλης που, είτε έχουν πρόβλημα συγκοινωνίας (δήμοι δυτικού πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης), είτε δεν εξυπηρετούνται από τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης) που χωροθετούνται κοντά και παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο.
Σε τρεις φάσεις η κατασκευή του δικτύου
Το δίκτυο των γραμμών τραμ, που θα έχει μήκος περίπου 24 χλμ., θα κινείται σε προστατευόμενο διάδρομο στο 90%, με μέση ταχύτητα πάνω από 18 χλμ./ώρα και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 172.700 επιβάτες ημερησίως, προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις.
Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή ΚΤΕΛ-ΧΑΝΘ-Ελαιώνες, μήκους 11 χλμ. Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή ΧΑΝΘ – Μίκρα, μέσω Βασ. Όλγας και η τρίτη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή Εύοσμος - ΚΤΕΛ - σιδηροδρομικός σταθμός - Αγίου Δημητρίου.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γιάννης Παλαιστής, ο οποίος προήδρευσε στη συνάντηση του Ευόσμου, περιέγραψε ότι η πρόταση μετακίνησης με τραμ περιλαμβάνει και ταυτόχρονη αναζωογόνηση του αστικού τοπίου από τις περιοχές διέλευσης.
Στόχος είναι να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό οι μελετητικές διαδικασίες, ώστε να υπάρξει πλήρης μελετητική ωριμότητα για τη χρηματοδότηση του τραμ από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
πηγη
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι οδεύσεις του προτεινόμενου τραμ, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή ΑΠΘ Χρήστο Πυργίδη που έκανε την παρουσίαση, επιδιώκουν να αυξήσουν (συμπληρωματικά) το επιβατικό έργο του μετρό, δημιουργώντας ένα πλέγμα σιδηροδρομικών μέσων που θα καλύπτουν γεωγραφικά περιοχές της πόλης που, είτε έχουν πρόβλημα συγκοινωνίας (δήμοι δυτικού πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης), είτε δεν εξυπηρετούνται από τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης) που χωροθετούνται κοντά και παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο.
Σε τρεις φάσεις η κατασκευή του δικτύου
Το δίκτυο των γραμμών τραμ, που θα έχει μήκος περίπου 24 χλμ., θα κινείται σε προστατευόμενο διάδρομο στο 90%, με μέση ταχύτητα πάνω από 18 χλμ./ώρα και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 172.700 επιβάτες ημερησίως, προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις.
Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή ΚΤΕΛ-ΧΑΝΘ-Ελαιώνες, μήκους 11 χλμ. Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή ΧΑΝΘ – Μίκρα, μέσω Βασ. Όλγας και η τρίτη φάση περιλαμβάνει τη γραμμή Εύοσμος - ΚΤΕΛ - σιδηροδρομικός σταθμός - Αγίου Δημητρίου.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γιάννης Παλαιστής, ο οποίος προήδρευσε στη συνάντηση του Ευόσμου, περιέγραψε ότι η πρόταση μετακίνησης με τραμ περιλαμβάνει και ταυτόχρονη αναζωογόνηση του αστικού τοπίου από τις περιοχές διέλευσης.
Στόχος είναι να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό οι μελετητικές διαδικασίες, ώστε να υπάρξει πλήρης μελετητική ωριμότητα για τη χρηματοδότηση του τραμ από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!