Είναι
συνεργάτες ή ανταγωνιστές; Ο ένας βοηθά τον άλλο ή επιδιώκει την
«εξαφάνισή» του; Τα νούμερα είναι αδιαμφισβήτητα. Η έλευση της Cosco
στον Πειραιά οδήγησε σε ραγδαία άνοδο των εμπορευματοκιβωτίων στο
λιμάνι, με αμοιβαία οφέλη.
Τόσο
ο «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (θυγατρική εταιρεία της Cosco),
όσο και ο ΟΛΠ βελτιώνουν τα μεγέθη τους. Ωστόσο, αυτό που επισημαίνουν
αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς είναι ότι «η ανάπτυξη της Cosco είναι
δυσανάλογα μεγαλύτερη, σε σχέση με τον ΟΛΠ».
Που
οφείλεται αυτό και τι μπορεί να σημαίνει; Σίγουρα είναι άλλο το να σε
επιδοτεί η Cosco και άλλο το «χρεωκοπημένο» ελληνικό Δημόσιο. Το ζήτημα
είναι ότι η Cosco, με τις συνεχείς επενδύσεις που κάνει στις Προβλήτες
ΙΙ και ΙΙΙ, γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική σε σχέση με τον ΟΛΠ.
Σιγά
– σιγά, η αναλογία σε γερανογέφυρες και λοιπές υποδομές είναι
συντριπτικά υπέρ της Cosco, ότι κι αν αυτό σημαίνει στην εξυπηρέτηση των
κοντέινερ, αλλά και στην τιμολογιακή πολιτική.
Καθίσταται
προφανές ότι οι Κινέζοι έχουν σαφές πλαίσιο και στόχους για τον
Πειραιά, επιδιώκοντας την μετατροπή του λιμένα του Πειραιά σε περιφερειακό κέντρο διανομής (distribution center), αλλά και στον τριπλασιασμό του όγκου εμπορευμάτων.
Το μέγα ερώτημα είναι «τι θέλει να κάνει το Δημόσιο με τον ΟΛΠ;».
Κοιτά τον οργανισμό ως καθαρά εισπρακτικό στοιχείο, τοποθετώντας τον
ψηλά στην ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων, γιατί – επί του παρόντος – δεν
φαίνεται αναπτυξιακή πολιτική στα εμπορεύματα, αντίθετα με την
κρουαζιέρα;
Επί
του παρόντος, φαίνεται ότι δεν παίζει το σενάριο να αγοράσει η Cosco
τον ΟΛΠ, καθώς από ένα δημόσιο μονοπώλιο θα πάμε σε ένα ιδιωτικό. Πόσο
μάλλον, όταν είναι σε εξέλιξη η έρευνα της ΕΕ για τη σύμβαση Cosco –
Δημοσίου για τυχόν φοροαπαλλαγές.
Ο Πειραιάς έγινε το πιο δημοφιλές κοντέινερ τέρμιναλ της Cosco
Η
Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων, ενέταξε στη λίστα
των πελατών του ΣΕΜΠΟ ασιατικές εταιρείες μεγάλου διαμετρήματος, όπως η
K-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε
σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης
εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., προκειμένου να
στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.
Η κίνηση αυτή φαίνεται ότι αποδίδει, καθώς στο 9μηνο του έτους, η Cosco διακίνησε, από την προβλήτα ΙΙ του Πειραιά, περί το 1,6 εκατ. κοντέινερ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 95,9%! Μόνο τον Σεπτέμβριο διακίνησε 171.000 κοντέινερ, αυξάνοντας κατά 77,4% την κίνηση, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.
Ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει το πιο δυναμικό κοντέινερ τέρμιναλ
για τους Κινέζους, καθώς στο 9μηνο η διακίνηση φορτίων στο Σουέζ
μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε η
Αμβέρσα.
Aνοδικά κινείται και ο ΟΛΠ. Αύξηση εσόδων 22,3% στο ΣΕΜΠΟ
Από
την πλευρά του, ο ΟΛΠ προσπαθεί να εφαρμόσει μια επιθετική πολιτική
προσέλκυσης πελατών στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, τόσο με την υπογραφή
της σύμβασης για φορτίο διαμετακόμισης με την MSC, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όσο και με την ένταξη της Norasia στο ειδικό τιμολόγιο με χρεώσεις κλίμακας όγκου.
Ταυτόχρονα,
ο οργανισμός συνεχίζει να μελετά εντατικά τους τρόπους επέκτασης των
χώρων στο car terminal που καταγράφει σημαντική αύξηση φορτίου
διαμετακόμισης, με πολύ θετικές προοπτικές για το μέλλον.
Στο 9μηνο τα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 22,3%, ενώ τα έσοδα από το Car Terminal κατά 6%.
Στο
8μηνο ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε, σε εμπορεύματα, αύξηση
34,4%, διακινώντας 436.244 TEU’s, έναντι 324.598 το αντίστοιχο περσινό
διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!