EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Αυθαίρετο κτίριο της Αττικό Μετρό στο Μοναστηράκι

Της Μαριάννας Τζάννε

Aυθαίρετο και κατεδαφιστέο με επιβολή προστίμων 8.000 ευρώ κρίνει τμήμα κατασκευής της Αττικό Μετρό σε ακίνητό της στο Μοναστηράκι η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων, οδηγώντας πλέον σε μετωπική σύγκρουση τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών.

Πρόκειται για το τελευταίο επεισόδιο στην κόντρα που ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την Αττικό Μετρό και αναζωπυρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι με την παρέμβαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Λίγο προτού πέσουν τα μπετά, ο κ. Γιάννης Τσιρώνης είχε επικαλεστεί ανώνυμη καταγγελία για πολεοδομικές παραβάσεις και είχε ζητήσει τη συνδρομή των επιθεωρητών Περιβάλλοντος και της Πολεοδομίας προσερχόμενος ο ίδιος στο ακίνητο στη συμβολή των οδών Αθηνάς και Ερμού, σε μια κίνηση που άφησε έκπληκτους τους πάντες.

Η Πολεοδομία είχε διατάξει διακοπή εργασιών για δεύτερη φορά (η πρώτη βγήκε τον περασμένο Μάιο) και έκτοτε ουδέν νεότερο για το ακίνητο της Αττικό Μετρό, το οποίο μετά από διαγωνισμό έχει μισθωθεί σε ιδιώτη για χρήση μαζικής εστίασης. Λίγους μήνες μετά, ο σχεδιασμός παραμένει στα χαρτιά και ο λόγος είναι το κυνήγι των εργασιών ανακατασκευής του κτιρίου από τον υπουργό, ο οποίος αμφισβητεί το ειδικό νομικό καθεστώς της Αττικό Μετρό που της επιτρέπει να κατασκευάζει τις υποδομές της χωρίς οικοδομική άδεια, αλλά και τη νομιμότητα της αλλαγής χρήσης που από γραφείο μετατρέπεται σε εστίαση.

«Η άδεια όφειλε να εγκριθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος από τη στιγμή που το ακίνητο άλλαξε χρήση», τονίζουν από την Υπηρεσία Δόμησης και παραδέχονται ότι το πρόστιμο θα ήταν πολύ μεγαλύτερο εάν το κτίριο δεν ανήκε στο Δημόσιο. Τους χειρισμούς της Αττικό Μετρό επιχειρεί να καλύψει σε πρόσφατη επιστολή του προς την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.

Αφού επιβεβαιώνει το ειδικό νομικό καθεστώς της εταιρείας με «μοναδικό εποπτικό όργανο τον υπουργό Υποδομών», ξεκαθαρίζει ότι η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων δεν είναι αρμόδια για το θέμα και υπογραμμίζει ότι «η έκδοση οιασδήποτε μορφής διοικητικών πράξεων σχετικών με τον έλεγχο και την εξέλιξη των έργων που εκτελούνται από την Αττικό Μετρό βρίσκεται εκτός των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Δόμησης, αφού τόσο η αδειοδότηση όσο και η εποπτεία των έργων αποτελούν ειδική και ρητή δέσμια αρμοδιότητα άλλου φορέα». Οπως υπογραμμίζει η Υπηρεσία Δόμησης, δεν έχει παρέμβει σε κανένα άλλο έργο που εκτελεί η Αττικό Μετρό, όπως ο σταθμός
αυτοκινήτων στον Κεραμεικό, το κτίριο Φιξ στη Συγγρού κ.ά.

Το έγγραφο του υπουργείου έχει ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου, ωστόσο, λίγες μέρες νωρίτερα (1η Δεκεμβρίου), η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων εξέδιδε την έκθεση αυτοψίας του ακινήτου που εκκρεμούσε από τον περασμένο Ιούλιο. Η αυτοψία των μηχανικών διαπιστώνει αυθαιρεσίες «στην κατασκευή υποστυλωμάτων, δοκών και πλακών εξ οπλισμένου σκυροδέματος για την προσθήκη κατ' επέκταση και καθ' ύψος διατηρητέου κτιρίου Α', Β' και Γ' ορόφου συνολικών κυβικών μέτρων 155 m3».

Οπως αναφέρεται, η Υπηρεσία Δόμησης προέβη στον καταλογισμό προστίμων ανέγερσης και διατήρησης συνολικού ύψους 6.823 και 1.137 ευρώ αντίστοιχα από τη στιγμή που η Αττικό Μετρό δεν υπέβαλε ένσταση κατά της πράξης διακοπής εργασιών που εκδόθηκε στις 27 Ιουλίου του 2015, ούτε προχώρησε στην αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας εντός τετραμήνου όπως προέβλεπε σχετική απόφαση. Η Αττικό Μετρό έχει δικαίωμα προσφυγής εντός 30 ημερών από την έκθεση αυτοψίας. Εάν η περίοδος αυτή παρέλθει άπρακτη, το αυθαίρετο κρίνεται κατεδαφιστέο. Η συνολική επιφάνεια του ακινήτου της κρατικής εταιρείας υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 1.000 τ.μ. μαζί με προνομιακή ταράτσα περίπου 500 τ.μ. με θέα την Ακρόπολη.

Το κτίριο στο Μοναστηράκι «φύτρωσε» μαζί με τον σταθμό, για την κατασκευή του οποίου απαλλοτριώθηκαν διάφορες όμορες ιδιοκτησίες. Σε μία από αυτές υπήρχε και το τριώροφο διατηρητέο. Γι' αυτό ο νόμος προέβλεψε ειδικές ρυθμίσεις, με το σχέδιο που έχει εγκριθεί να περιλαμβάνει εσωτερικές ανακατασκευές, τη δημιουργία επιπλέον δύο ορόφων και την προσθήκη του επίμαχου πενταώροφου κτιρίου, το οποίο, αν και ξεκίνησε, έμεινε ημιτελές.

Από την πλευρά του, ο ιδιώτης που έχει μισθώσει κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας το ακίνητο, έναντι 17.000 ευρώ τον μήνα, δηλώνει ότι για την υπόθεση θα επιληφθούν τα δικαστήρια, διεκδικώντας διαφυγόντα κέρδη. Οπως σημειώνει, το ακίνητο είχε ελεγχθεί από τρεις δικηγόρους πριν το μισθώσει και όλα ήταν νόμιμα. Πίσω από τις καταγγελίες, σημειώνει, βρίσκεται γνωστός επιχειρηματίας της περιοχής που επιδιώκει να ακυρώσει τα σχέδια της Αττικό Μετρό για την εκμετάλλευση του ακινήτου.





πηγη




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID