EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Με μεγάλες προκλήσεις ξεκινά Υπουργός Υποδομών ο Χρήστος Σπίρτζης

Ξεκινά δειλά-δειλά η νέα περίοδος διακυβέρνησης της χώρας και οι νέοι υπουργοί έγιναν γνωστοί. Στο υπερυπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού επικεφαλής είναι ο Γιώργος Σταθάκης.

Αναπληρωτής Υπουργός για το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι ο Χρήστος Σπίρτζης (πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ). Η δουλειά τους ξεκινά και τα θέματα που θα απασχολήσουν από την πρώτη μέρα είναι ακόμα περισσότερα. Πολλές οι εκκρεμότητες, πολλά τα προβλήματα, πολλές οι υποχρεώσεις.

ΕΡΓΑ ΕΣΠΑ
Το πρώτο μεγάλο θέμα που θα χρειαστεί άμεση επέμβαση είναι τα έργα που κατασκευάζονται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Πολλά από αυτά τα έργα δεν πάνε ιδιαίτερα καλά και η χρηματοδότηση τους κινδυνεύει λόγω λήξης της χρηματοδότησης στο τέλος του 2015. Αν μέχρι τότε (ή το πολύ το πρώτο τρίμηνο του 2016) τα έργα αυτής της κατηγορίας δεν ολοκληρωθούν τότε θα πρέπει να βρεθούν κονδύλια από άλλες πηγές χρηματοδότησης (νέο ΕΣΠΑ, ΠΔΕ) για να μην «παγώσουν».

Αυτό θα ήταν καταστροφικό για πολλούς λόγους. Οι καθυστερήσεις μαθηματικά θα φέρουν αξιώσεις αποζημιώσεων στις εργολαβίες ενώ θα χαθούν πολύτιμα κονδύλια που θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε νέα έργα.

ΝΕΟ ΕΣΠΑ 2014-2020
Εδώ το πρόβλημα είναι αντίστροφο. Έχουμε περάσει ήδη στο δεύτερο έτος εφαρμογής του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και ακόμα δεν έχουμε δει έργα να δημοπρατούνται. Ακολουθώντας κατά γράμμα τα προηγούμενα χρηματοδοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα αυτό θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, στην απορρόφηση των κονδυλίων, στην ομαλότερη ροή της παραγωγής δημόσιων έργων.

ΤΑΙΠΕΔ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ
To be or not to be; Αυτό μάλλον σκέφτονται στο ΤΑΙΠΕΔ που μάλλον θα αλλάξει ονομασία (και ρόλο;). Ήδη για το Λιμάνι του Πειραιά εξαγγέλθηκε από τον αν.Υπουργό κο Δρίτσα η διακοπή του διαγωνισμού παραχώρησης του. Μεγάλο ερωτηματικό η αξιοποίηση του Ελληνικού καθώς η σύμβαση έχει υπογραφεί (δεν έχει κυρωθεί από τη Βουλή). Ο ίδιος ο αν.Υπουργός Υποδομών κος Σπιρτζής είχε παρουσιάσει προ μηνών μία έκθεση για αξία 3,3 δις ευρώ της αξίας του Ελληνικού έναντι των 900 εκ.ευρώ που υπογράφηκε. Ερώτημα και τα αεροδρόμια καθώς τα παχυλά 1,2 δις της Fraport αποτελούν πολύ ελκυστική πρόταση για να την αρνηθεί η νέα ηγεσία.

ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Έχουμε 4 έργα που από το 2012 βρίσκονται στην προσπάθεια να δημοπρατηθούν αλλά δεν τα έχουν καταφέρει. Μόνο η Υποθαλάσσια Λευκάδας τελικά κατάφερε να ξεκινήσει με την διαδικασία της  προεπιλογής. Τα άλλα 3 (Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, Αεροδρόμιο Καστελίου, άξονας Ελευσίνα-Υλίκη) έχουν παραταθεί για τον Απρίλιο. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ξεκαθαριστεί αν η νέα κυβέρνηση θα τα προχωρήσει ή κάποια από αυτά θα πάρουν την άγουσα για τα αποδυτήρια.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πιο καυτή πατάτα είναι εδώ. Μνημείο κακής διαχείρισης και προβλημάτων το έργο που 8,5 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών πάγωσε, δέθηκε σαν Γόρδιος Δεσμός  και περιμένει τον «Αλέξανδρο του». Η κοινοπραξία διεκδικεί περίπου μισό δις ευρώ δηλαδή έξτρα 50% του προϋπολογισμού ολόκληρου του έργου. Οι αποφάσεις εδώ πρέπει να ληφθούν «χθες».

ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Ένα έργο που εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη ηγεσία αλλά δεν πρόλαβε να δημοπρατηθεί. Αν και έχουν ταχθεί υπέρ του έργου στο ΣΥΡΙΖΑ (ειδικά στην περίοδο της εκλογής Δημάρχου στην Αθήνα) παραμένει ερωτηματικό αν το έργο προχωρήσει ή παραμείνει μία όμορφη μακέτα.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Εδώ πρέπει να συνεχιστεί η επιτάχυνση των έργων ολοκλήρωσης του ΠΑΘΕΠ που ομολογουμένως έχουν αποκτήσει καλό βηματισμό. Απομένουν μικρότερα έργα αλλά και η νέα στρατηγική για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου στη  χώρα μας που λόγω της ανάπτυξης των λιμανιών δείχνει να βρήκε τον χαμένο του κρίκο..

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID