EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΝΕΟ “ 0ΧΙ “ ΣΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Τον προβληματισμό τους για τη σκοπιμότητα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου εκφράζουν πέντε επιστήμονες, οι οποίοι τάσσονται υπέρ αντίστοιχων παρεμβάσεων τόσο στην οδό Σταδίου όσο κυρίως στις προβληματικές περιοχές του δυτικού τμήματος του κέντρου των Αθηνών.

Σε κείμενο που υπογράφουν οι κ.κ. Αλέξανδρος Ασλανίδης (MSc αρχαιολόγος - ιστορικός Τέχνης), Φοίβος Βερδελής (αρχιτέκτων, καθηγητής ΕΜΠ), Παναγιώτης Βούλγαρης(ΜΑ αρχιτέκτων - εικαστικός), Αρης Γαβριελάτος (υποψήφιος διδάκτωρ Παντείου) καιΠρόδρομος Τζανετάκος (υποψήφιος δρ Αστικής Κοινωνιολογίας Παντείου) προτείνονται παρεμβάσεις στο αστικό περιβάλλον, στις υποδομές και στις συγκοινωνίες της Αθήνας με στόχο να καταστεί η πρωτεύουσα πιο λειτουργική, καλαίσθητη και ανθρώπινη.

Δραστηριότητες και τοπόσημα

Συγκεκριμένα οι πέντε επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι πεζοδρομήσεις μικρών δρόμων είναι πιο αποτελεσματικές για την ποιότητα ζωής και θέτουν ως παράδειγμα τη Φωκίωνος Νέγρη στην Κυψέλη. «Αντίθετα, η οδός Πανεπιστημίου ως ανομοιογενής δρόμος (το νότιο τμήμα δεν έχει και δύσκολα μπορεί να έχει εμπορική δραστηριότητα, σε αντίθεση με το βόρειο) και χωρίς να περιλαμβάνει κατοικία εκατέρωθεν θα παρουσιάσει σαφή προβλήματα ως προς τον βαθμό οικειοποίησης του πεζοδρόμου καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες» υποστηρίζουν.

Επιπλέον, συνεχίζουν, «η πλατεία Ομονοίας αναπλάθεται για πολλοστή φορά χωρίς να αποκτά χαρακτηριστικά τοπόσημου, κάτι που δεν βοηθά την ίδια την πόλη». «Αντί της εκπόνησης ενός τέτοιου έργου, για το οποίο επελέγη μια αμφιβόλου ποιότητας μελέτη, με σαφείς ελλείψεις, προτείνεται η πεζοδρόμηση και σημαντική ενίσχυση της φύτευσης κάθετων δρόμων προς την Πανεπιστημίου. Η στόχευση της ενίσχυσης της κατοικίας του κέντρου με τον τρόπο αυτόν είναι σαφώς πιο ρεαλιστική και μαζί με αυτήν θα συμπαρασυρθεί και η εμπορική δραστηριότητα» αναφέρουν.

Επίσης τονίζουν ότι «είναι πιο σημαντικό να γίνουν παρόμοιου τύπου αναπλάσεις στο "μικρό Παρίσι" (περιοχή πλατείας Βάθης), πλατεία Αττικής, Αγίου Νικολάου, Αγίου Παντελεήμονα, Βικτωρίας, Αμερικής και Κολιάτσου». Παράλληλα υπογραμμίζουν ότι η πεζοδρόμηση της Σταδίου αντί της Πανεπιστημίου «έχει επιχειρηματολογική βάση» διότι αποτελεί εμπορικό δρόμο και μπορεί να της δώσει αναπτυξιακή ώθηση.

Οι προτάσεις τους για το αστικό περιβάλλον περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ολοκλήρωση του Μεγάλου Περιπάτου διά της πεζοδρόμησης της Βασ. Ολγας, την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων ως τη λίμνη της Βουλιαγμένης και την υιοθέτηση της ολλανδικής νομοθεσίας που προβλέπει κατάσχεση των εγκαταλειμμένων διατηρητέων από το Δημόσιο.
Επίσης εισηγούνται την πεζοδρόμηση των οδών Τσιμισκή, Ισαύρων, Ψαλλίδα και Ψελλού για τη δημιουργία ενός περιπάτου που θα ενώνει Λυκαβηττό, Στρέφη και Πεδίον του Αρεως, ανάδειξη των ρεμάτων της πόλης και απαλλοτρίωση και κατεδάφιση κτισμάτων μεταξύ των οδών Πειραιώς, Ηρακλειδών και Περσεφόνης. Παράλληλα όμως προτείνουν και μια ιδέα που θα συζητηθεί: «Κατεδάφιση του ναού της Αγίας Τριάδας και του αμαξοστασίου ΗΛΠΑΠ στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού και έναρξη ανασκαφικών εργασιών» λένε.

«Προχωρημένες» παρεμβάσεις

Οι «5» προτείνουν την αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών με μια απροσδόκητη πρόταση, τη δημιουργία τελεφερίκ με μέθοδο ΣΔΙΤ, το οποίο θα έχει μήκος 8 χλμ. και οκτώ στάσεις και θα ενώνει τον Λυκαβηττό με το ΟΑΚΑ μέσω του λόφου Στρέφη, της πλατείας Πρωτομαγιάς, του Αττικού Αλσους και του Αλσους Βεΐκου. Επίσης εισηγούνται την ολοκλήρωση και εφαρμογή των μελετών για τη Διον. Αρεοπαγίτου, την Απ. Παύλου και την Ερμού, την ανάδειξη της γλυπτικής κληρονομιάς της χώρας, την κατεπείγουσα αναβάθμιση της Αγίου Κωνσταντίνου και την ανάπλαση της Ιεράς οδού.

Παράλληλα προτείνουν στοχευμένες αποκαταστάσεις σημαντικών κτιρίων, με έμφαση στην ανάδειξη του αρχιτεκτονικού πλούτου στο δυτικό κομμάτι του κέντρου, την κήρυξη της Καστέλας ως διατηρητέου οικισμού, τον περιορισμό των κεραιών σε μία ανά ταράτσα, την καθαίρεση των διαφημιστικών επιγραφών κτιρίων κεντρικών (και την αντικατάστασή τους από ψηφιακά διαφημιστικά πάνελ σε συγκεκριμένα σημεία) και την απαγόρευση της τοποθέτησης μονάδων κλιματισμού στην κύρια όψη νέων ή διατηρητέων κτιρίων.

Στο μεταξύ προτείνουν αλλαγές στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Η γραμμή 2 του μετρό να επεκταθεί από το Φιξ ως το Τάε Κβον Ντο (ίσως και με επίγεια χάραξη), ενώνοντας το κέντρο με τη θάλασσα, αλλά και από το Μεταξουργείο ως το Χρηματιστήριο και κατά μήκος της λεωφόρου Αθηνών ως το Δαφνί, εξυπηρετώντας και το ΤΕΙ.

Παράλληλα προτείνουν την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό από το Νομισματοκοπείο κατά μήκος της λεωφόρου Πεντέλης και από τον Κεραμεικό και κατά μήκος της Πέτρου Ράλλη ενώνοντας το Πέραμα με το κέντρο και την Πεντέλη.

Ακόμη εισηγούνται την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Τρεις Γέφυρες - Πειραιάς, με ανάπτυξη τραμ στην επιφάνεια, που θα συνδέει Ρουφ με σταθμό Λαρίσης και Ομόνοια, τη μετατροπή της Θησέως σε βουλεβάρτο, με διέλευση τραμ, αλλά και την κατασκευή τραμ από Αλσος Βεΐκου ως Δουκ. Πλακεντίας, μέσω των λεωφόρων Βεΐκου, Καποδιστρίου, Παπανικολή και Αγ. Παρασκευής, μήκους 6,5 χλμ. και με 11 στάσεις. Επίσης προτείνουν την κατάργηση 10 στάσεων της υφιστάμενης γραμμής του τραμ λόγω πυκνότητας.


πηγη



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID