EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μπαίνουν οι βάσεις για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας

Την εξάπλωση του δικτύου του Μετρό στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας βάζει στα πλάνα του το υπουργείο Υποδομών, ξεπαγώνοντας επεκτάσεις που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής και θα ενταχθούν στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Προς την κατεύθυνση αυτή φαίνεται να έχει αρωγή την Ευρωπαϊκή Τράπεζες Επενδύσεων που δείχνει θετική να συνδράμει στο εγχείρημα αυτό. Κατά τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών, οι επεκτάσεις φαίνεται να ωριμάζουν προς τα εξής μέτωπα.

Σε πρώτη φάση αναμένεται να ξεμπλοκάρει το μισό περίπου κομμάτι της Γραμμής 4. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που σχεδιάστηκε για να συνδέσει το Γαλάτσι με το κέντρο και από εκεί με το Μαρούσι, το οποίο όμως ατόνησε τα προηγούμενα χρόνια λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το έργο μπαίνει στο σχεδιασμό του νέου υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και της νέας προγραμματικής περιόδου και θα εκτείνεται από το Γαλάτσι έως και τον Ευαγγελισμό, περνώντας από Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι.

Ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ εμφανίζεται να εξετάζει την άμεση χρηματοδότηση αυτού του «κομματιού» που αναμένεται να έχει προϋπολογισμό περί το 1 δις ευρώ, με το 40% να χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ και το υπόλοιπο από πόρους του ΕΣΠΑ.

Μάλιστα, στη προχθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, συζητήθηκε η ανάγκη άμεσης κατασκευής του έργου, εντός του 2014, στο οποίο προβλέπεται η δημιουργία 9 σταθμών, συνολικού μήκους 8,9 χλμ.

Η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., συνολικής δαπάνης 3,3 δις ευρώ περίπου. Πάντως, οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές του 2014 όταν θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν τελικά.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό», η Γραμμή 4 θα περιλαμβάνει την επέκταση από Ευαγγελισμό προς Μαρούσι (δεύτερο τμήμα με 10 σταθμούς, προβλέπεται θεωρητικά για το 2015), τη γραμμή Γαλάτσι-Περισσός, το τμήμα Μαρούσι-Εθνική Οδός (μέσω Πεύκης, Λυκόβρυσης, πιο μακρινή επέκταση).

Ο κ. Χόιερ έδειξε ενδιαφέρον για τη χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής και εξέφρασε την ικανοποίηση του για τις επεκτάσεις της Αττικό Μετρό, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο χρηματοδότησης για την επέκταση του μέσου από το Ελληνικό έως τη Γλυφάδα, με 2 νέες στάσεις, συνολικής δαπάνης 200 εκατ. ευρώ. Ο σχεδιασμός  προβλέπει την επέκταση της γραμμής από το Ελληνικό στη Βουλιαγμένης, με μία στάση στην Άνω  Γλυφάδα και από εκεί την συνέχιση του έργου παραλιακά με τερματικό σταθμό την εκκλησία του Αγίου  Κωνσταντίνου.

Επίσης, εξελίξεις ίσως έχουμε και στο μέτωπο προς ‘Ιλιον όπου υπάρχουν ανάλογα σχέδια για επεκτάσεις του Μετρό.

Σε κάθε περίπτωση, εάν οι σχεδιασμοί γίνουν πράξη αναμφίβολα η πρωτεύουσα και ο αστικός ιστός θα «ανασάνουν» από κυκλοφοριακό φόρτο.

ΠΗΓΗ

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID