EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Αθήνας: Γκαζώνει ο Μετροπόντικας και πάει ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ στις αρχές του 2014

Εντυπωσιακά συνεχίζει την  κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά η Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Το έργο που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 σε 1,5 χρόνο έχει εντυπωσιακούς αριθμούς και είναι από τα λίγα έργα που δεν παρουσιάζουν καθυστερήσεις. Όπως μας ενημέρωσαν από την Αττικό Μετρό εκτός από μικρές συγκεκριμένες περιπτώσεις το υπόλοιπο έργο κυλά σύμφωνα με τις μελέτες και καλύτερα από τις προβλέψεις.

ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Ο μετροπόντικας "Ιππόδαμος" ξεκίνησε το ταξίδι του για τον Πειραιά από το φρέαρ που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ και ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ. Τις πρώτες μέρες και μέχρι να "ξεπιαστεί" δηλαδή να βεβαιωθούν οι μηχανικοί ότι όλα κυλούν ομαλά, να ρονταριστεί το μηχάνημα που  θα ανοίγει 1-3 μέτρα έτοιμης σήραγγας ημερησίως. Σε περίπου ένα- δύο μήνες ο μετροπόντικας θα πάρει φόρα και θα δημιουργεί καθημερινά περίπου 10 μέτρα έτοιμης σήραγγας.

Στον σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ η εκσκαφή είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο (περίπου στο 60-65%) και θεωρητικά θα είναι πανέτοιμη στις αρχές του χρόνου να υποδεχθεί τον μετροπόντικα. Θα είναι το δεύτερο μεγάλο milestone του έργου. Θα πρέπει να ενημερώσουμε πως ο μετροπόντικας πρέπει να συναντά έτοιμους σκαμμένους τους σταθμούς για να "κυλά" και να συνεχίζει το ταξίδι του ανεμπόδιστα και χωρίς καθυστερήσεις.

Περίπου στο 40% βρίσκεται η εκσκαφή του σταθμού ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ που θα είναι ο δεύτερος κατά σειρά σταθμός. Στο 20% είναι η εκσκαφή του σταθμού ΝΙΚΑΙΑ, του τρίτου σταθμού. Εκεί ο μετροπόντικας αναμένεται να φτάσει στις αρχές του 2015.

Μικρά προβλήματα και καθυστερήσεις υπάρχουν στον σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ όπου βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα που δεν αναμένονταν, δημιουργώντας μία καθυστέρηση της τάξης των 2-3 μηνών. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα. Στην Αττικό Μετρό δεν ανησυχούν καθώς θεωρούν πως ο χρόνος αυτός μπορεί να κερδιθεί στη συνέχεια. Οι εκσκαφές αναμένονται από τις αρχές του νέου έτους.

Στον σταθμό-κόμβο ΠΕΙΡΑΙΑΣ υπάρχουν προβλήματα με την διαρκή παρουσία του νερού. Θα χρειαστούν περίπου 2-3 μήνες για να ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος των εργασιών και να αρχίσει να σκάβεται ο σταθμός. Σε εξέλιξη είναι η παράκαμψη της κυκλοφορίας μέσα από το λιμάνι καθώς το σώμα του σταθμού θα βρίσκεται κάτω από τον σταθμό της γραμμής 1 (του πρώην ΗΣΑΠ) εκεί που είναι η Ακτή Καλιμασιώτη.

Στον τερματικό σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική ανασκαφή, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάμψεις των ΟΚΩ (Οργανισμοί Κοινλης Ωφέλειας)  και πλέον προχωρούμε στην εκκίνηση των εκσκαφών. Ο Ιππόδαμος (δηλαδή ο Μετροπόντικας) αν όλα πάνε καλά θα βρίσκεται στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά στις αρχές του 2016 και θα τερματίσει στο Φρέαρ Δεληγιάννη (στην Γ.Λαμπράκη) όπου και επανέλθει στην επιφάνεια. Σε αυτό το φρέαρ έχουν βρεθεί σπουδαιά αρχαιολογικά ευρήματα όπως ψηφιδωτά πατώματα ρωμαϊκής εποχής που θα καταγραφούν και θα φωτογραφηθούν από το ΚΑΣ. Κατόπιν θα αποσπαστούν για να εκτεθούν μελλοντικά σε μουσεία.

Στους 18 μήνες κατασκευής της επέκτασης προς Πειραιά όλα δείχνουν εντάξει. Οι 6 νέοι σταθμοί θα μετατρέψουν την γραμμή 3 στην μεγαλύτερη του δικτύου που θα ξεκινά από το μεγάλο λιμάνι της Αττικής, θα περνά από το κέντρο, τα Βόρεια Προάστια, θα διασχίζει τα Μεσόγεια και θα καταλήγει στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Θα διαθέτει 26 σταθμούς και μήκος που θα φτάνει τα 50χλμ.

πηγη
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID