EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Προβλήματα στις μεταφορές από… θαλάσσης και αέρος

Την ώρα που όλοι έχουν στραμμένα τα βλέμματα, αλλά και τις ελπίδες τους, στον Τουρισμό, μία από τις βασικότερες «βοηθητικές αλυσίδες», οι συγκοινωνίες (τόσο οι θαλάσσιες όσο και οι αερομεταφορές) αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.
Γράφει:  
Κι ας αρχίσουμε από τον μόνιμο «πονοκέφαλο», τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Για τέταρτη συνεχή χρονιά η ελληνική ακτοπλοΐα συνεχίζει να ζορίζεται παρά την αύξηση τηςτουριστικής κίνησης αλλά και τη μείωση των μέσων τιμών του πετρελαίου κατά 10% κατά μέσα όρο στο επτάμηνο.

Η κίνηση βρίσκεται περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2012 και πολύ πίσω από το 2009. Από το λιμάνι του Πειραιά, τον Ιούλιο του 2009 είχαν ταξιδέψει 1,25 εκατ. επιβάτες, το 2010 1,14 εκατ., το 2011 1,08 εκατ., το 2012 895.298 και φέτος έχουν ταξιδέψει 866.331. Αντίθετα, μικρή άνοδο σε σχέση με πέρυσι σημειώνει η κίνηση για τον Αργοσαρωνικό, απ’ όπου έχουν ταξιδέψει 317.947 επιβάτες από 298.831 πέρυσι.
Από το βασικά και ανεκπλήρωτα αιτήματα του κλάδου είναι η μείωση του ΦΠΑ και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα.
Επιπλέον, με απεργιακές κινητοποιήσεις προειδοποιεί η ΠΝΟ με εξώδικο που απέστειλε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθώς ζητά από τον υπουργό να ακυρώσει την πρόσφατη υπουργική απόφαση που επιτρέπει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων στη ναυτιλία, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν εν ενεργεία ΣΣΕ ανά κλάδο.
Αερομαχίες
Και από την θάλασσα, ας περάσουμε στον αέρα. Νέες διαστάσεις πήρε την περασμένη εβδομάδα η κόντρα μεταξύ της Ryanair και της ελληνικής αεροπορικής κοινότητας.
Αρχικά, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους επανέφερε την πρότασή της για τη διάσωση του ελληνικού τουρισμού, απαιτώντας δραστική μείωση του κόστους προκειμένου να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη χώρα. Σημειώνεται ότι σχετική πρόταση είχε ανακοινώσει και τον Απρίλιο.
Συγκεκρμένα, η Kate Sherry, Deputy Director of Route Development της Ryanair, απηύθυνε έκκληση στον νέο υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη να αποδεχθεί την πρόταση της ιρλανδικής εταιρίας. Η ίδια υποστήριξε ότι η Ryanair, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει μία συμφωνία για χαμηλό κόστος, μπορεί να προσελκύσει 10 εκατ. επιβάτες (4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στη Θεσ/νίκη και 4 στα περιφερειακά αεροδρόμια) σε βάθος πενταετίας, δημιουργώντας βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και συμβάλλοντας στη δημιουργία 10.000 νέων θέσεων εργασίας
Παράλληλα, ανέφερε ότι θα προχωρήσει και στην δημιουργία της πρώτης εν Ελλάδι βάση της, στα Χανιά.
Η Kate Sherry επανέλαβε και πάλι ότι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ακριβό και με τον τρόπο αυτόν οδηγεί μακριά από την Αθήνα αεροπορικές και, κατά συνέπεια, επισκέπτες της ελληνικής πρωτεύουσας.
Παράλληλα, τόνισε ότι έχουν υπάρξει συνομιλίες με το αεροδρόμιο της Αθήνας, ωστόσο υποστήριξε ότι «τα κίνητρα που προσφέρει το αεροδρόμιο δεν είναι συμβατά με το μοντέλο της Ryanair, καθότι έχουν να κάνουν με ακριβά εισιτήρια, τα οποία δεν προσφέρει η ιρλανδική εταιρία».
Το στέλεχος της Ryanair δεν παρέλειψε να στραφεί και εναντίον της Aegean Airlines, υποστηρίζοντας ότι η εταιρία ουσιαστικά μετατρέπεται σε μονοπώλιο στην ελληνική αγορά με την εξαγορά της Olympic Air και τη διακοπή των δρομολογίων από την Ο.Α. και τη Cyprus Airways, ενώ πρόσθεσε ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και χαρακτηρίζει την Aegean υψηλού κόστους εταιρία.
Ειδικότερα, η Kate Sherry ζητά μείωση κατά 5 ευρώ του κόστους ανά επιβάτη για το αεροδρόμιο της Αθήνας, η οποία θα ισχύει για όλες τις εταιρίες, μηδενικά τέλη για τα νέα δρομολόγια και διατήρηση του κόστους των 12 ευρώ ανά επιβάτη στα υφιστάμενα δρομολόγια.
Από την πλευρά του, ο Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας απηύθυνε πρόσκληση στην ιρλανδική εταιρία να αξιοποιήσει τα κίνητρα που προσφέρει και οδηγούν σε μείωση από 30% εως 77% των αεροδρομικών χρεώσεων.
Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι χρήση των παρεχόμενων κινήτρων έχουν κάνει ήδη 40 αεροπορικές, ενώ τη χειμερινή περίοδο 2013-14 τα κίνητρα αυτά θα ενισχυθούν περαιτέρω οδηγώντας σε μεγαλύτερο όφελος για τις εταιρίες.
Παράλληλα, αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες χρεώσεις κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλα ευρωπαϊκά μητροπολιτικά αεροδρόμια (όπως τα ισπανικά) όπου δραστηριοποιείται η εταιρία.
Τέλος, απαντώντας στις επικρίσεις της ιρλανδικής εταιρίας ότι η πολιτική που ακολουθεί πλήττει τις αφίξεις στην πρωτεύουσα, ο ΔΑΑ σημειώνει ότι δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ των αεροδρομιακών χρεώσεων, της αεροπορικής κίνησης και της διατηρήσιμης ανάπτυξής της, δεδομένου ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρίας, της τάξεως μόλις 4% - 7%.
Ωστόσο, η Ryanair επανήλθε, τονίζοντας ότι ο ΔΑΑ επιχειρεί να παραπλανήσει το επιβατικό κοινό με τις αναφορές για ανταγωνιστικές χρεώσεις και κίνητρα, υποστηρίζοντας ότι ο ισχυρισμός του αεροδρομίου της Αθήνας πως τα αερολιμενικά τέλη δεν συνδέονται άμεσα με την αύξηση της κίνησης θέτει υπό αμφισβήτηση την καταλληλότητα της τρέχουσας διαχείρισης του αεροδρομίου για να τρέξει ένα αεροδρόμιο πρωτεύουσας σε μια εισερχόμενη τουριστική αγορά.
Επί του θέματος τοποθετήθηκε και η Aegean, η οποία τονίζει ότι η ελληνική αεροπορική αγορά είναι ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους και κάθε ευρωπαϊκή εταιρία μπορεί να δραστηριοποιηθεί σε αυτήν με τους ίδιους φόρους και επιβαρύνσεις.
Η Aegean καταλογίζει στη Ryanair προσπάθεια παραπληροφόρησης της ελληνικής αγοράς, σε μια απόπειρα, όπως σημειώνει, να πετύχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση και απαλλαγές.
Τέλος, απαντώντας στην αναφορά περί υψηλών χρεώσεων, η Aegean τονίζει ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει μειώσει τους ναύλους της σε ποσοστό 20% - 30% και πλέον ο μέσος ναύλος διαμορφώνεται στα 46 ευρώ, χωρίς τους φόρους και επαναλαμβάνει ότι η εξαγορά της Olympic Air δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων.
 
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID