EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Ηλεκτροκίνηση χωρίς μπαταρίες;

Φαντάζεστε ένα μέλλον όπου τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα αλλά δεν θα διαθέτουν μπαταρίες; Αν όχι κακώς διότι αυτό ακριβώς είναι που οραματίζεται η Volvo Trucks.

Η σουηδική εταιρεία συγκαταλέγεται μεταξύ των πρωτοπόρων στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων αναφορικά με τις τεχνολογικές καινοτομίες στους εναλλακτικούς τύπους καυσίμων.

Μεταξύ αυτών έχει να επιδείξει προηγμένες λύσεις στα υβριδικά οχήματα αλλά και στους ηλεκτροκινητήρες. Εξάλλου, ήδη έχει εξελίξει ηλεκτροκίνητα αστικά λεωφορεία που είναι σε θέση να φορτίζουν τις μπαταρίες τους τόσο στην αφετηρία όσο και στις στάσεις που πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου τους.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτροκινήτων οχημάτων, απαιτείται η ύπαρξη ειδικών μπαταριών όπου συσσωρεύεται η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του οχήματος.

Σε άλλες κατηγορίες βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, όπως για παράδειγμα τα φορτηγά εθνικών ή και διεθνών μεταφορών, οι απαιτήσεις είναι σημαντικά διαφοροποιημένες και για τον λόγο αυτό, η Volvo αναζητά νέες λύσεις που δεν θα συμπεριλαμβάνουν το πρόσθετο βάρος των μπαταριών επί του οχήματος.

Μια από αυτές τις λύσεις είναι αυτή που η Volvo δοκιμάζει πιλοτικά στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος σε συνεργασία με το αντίστοιχο υπουργείο Μεταφορών της Σουηδίας, διάφορα πανεπιστήμια κ.ά.

Μέσω του εν λόγω προγράμματος, προβλέπεται η εξέλιξη ειδικών λωρίδων επί του οδοστρώματος οι οποίες θα εφοδιάζονται με ειδικές ηλεκτροφόρες «ράγες» μέσω των οποίων θα παρέχεται π.χ. στο ηλεκτροκίνητο φορτηγό το απαιτούμενο φορτίο ενέργειας χωρίς να απαιτείται από αυτό να διαθέτει μπαταρίες.

Για το λόγο αυτό, στις εγκαταστάσεις της σουηδικής εταιρείας στα περίχωρα του Γκέτεμποργκ έχει κατασκευαστεί μια ειδική πίστα μήκους 400 μέτρων όπου έναq ειδικά διαμορφωμένος τράκτορας FH12 υποβάλλεται στις σχετικές δοκιμασίες.

Μέσω των ειδικών ραγών του οδοστρώματος διοχετεύεται συνεχές ρεύμα 750V στο όχημα όταν αυτό απαιτείται για την συνέχιση της κίνησης του.

Το όχημα εφοδιάζεται με έναν ειδικό πομπό που εκπέμπει ένα ειδικό σήμα που το ηλεκτρικό κύκλωμα του… δρόμου είναι σε θέση να ανιχνεύσει.

Όταν λοιπόν το όχημα απαιτεί «ανεφοδιασμό», το ηλεκτρικό κύκλωμα του οδοστρώματος «κλείνει» και μεταβιβάζει το απαιτούμενο ηλεκτρικό φορτίο στο όχημα.

Προκειμένου να διασφαλιστούν διάφορες συνθήκες ασφάλειας, το φορτηγό δεν μπορεί να φορτιστεί αν κινείται σε ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα ή δεν φέρει τον ειδικό πομπό που προαναφέραμε.

Φυσικά, η συγκεκριμένη τεχνολογική λύση που η Volvo Trucks επεξεργάζεται, είναι σε αρκετά πρώιμο στάδιο καθώς, μεταξύ άλλων, επιβάλλεται να υπάρξουν διευθετήσεις σε πολλαπλά επιμέρους ζητήματα που αφορούν στις διαδικασίες κατασκευής του –νέου τύπου- οδοστρώματος, την εξέλιξη ειδικών ηλεκτροκινητήρων για τα οχήματα που θα μπορούν να εκμεταλλευθούν την παροχή ρεύματος από το έδαφος, τη συντήρηση του οδοστρώματος, το κύκλωμα παροχής ρεύματος στο οδόστρωμα, τις διαδικασίες χρέωσης για τους χρήστες του κυκλώματος κ.ά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σίγουρο είναι πως στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον, η μορφή και οι δυνατότητες των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων δεν αποκλείεται να έχουν διαφοροποιηθεί πλήρως σε σχέση με τα όσα θεωρούμε μέχρι στιγμής δεδομένα.

πηγη
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID