EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Τραμ Αθήνας: Το πλήρες δίκτυο με επεκτάσεις σε 4 φάσεις (Α` Μέρος)


Το δίκτυο του Τραμ στην Αθήνα χαρακτηρίζεται φτωχό. Από το 2004 που ξεκίνησε και πάλι τη λειτουργία του έχει επεκταθεί μόλις 700 μέτρα ενώ μόλις πριν από λίγους μήνες ξεκίνησε η πρώτη μεγάλη επέκταση του μέσου από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Για την περιοχή του Πειραιά θα υπάρξουν τα επόμενα χρόνια συνεχόμενες επεκτάσεις. Σήμερα θα δούμε την Α` Φάση επεκτάσεων που κατασκευάζεται με στόχο να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015 και αφορά τη δημιουργία τροχοδιαδρόμου σε κυκλική μορφή και επιστροφή προς Φάληρο.

Το συγκεκριμένο έργο χωρίζεται σε 4 φάσεις υλοποίησης οι οποίες είναι:
 
Α` ΦΑΣΗ : ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ - ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ- ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ
Β΄ΦΑΣΗ : ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ - ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ & ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ
Γ΄ΦΑΣΗ : ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ - ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ & ΚΑΜΙΝΙΑ
Δ΄ΦΑΣΗ : ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ - ΠΕΡΑΜΑ


Σε φάση προμελέτης βρίσκεται η επέκταση του Τραμ από το λιμάνι του Πειραιά στο Κερατσίνι. Η καινοτομία αυτής της επέκτασης είναι η επέκταση με υπογειοποίηση ενός μεγάλου τμήματος της διαδρομής περίπου 5χλμ που θα μετατρέψει το Τραμ σε Μετρό με ανάλογες ταχύτητες. Στόχος είναι το έργο να χρηματοδοτηεθεί από το επόμενο ΕΣΠΑ και να λειτουργήσει μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Σύμφωνα με μελέτες για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στον Πειραιά, η σημερινή μέση ταχύτητα στο οδικό δίκτυο της πόλης είναι περίπου 17 χλμ./ώρα, ενώ τις ώρες αιχμής δεν ξεπερνά τα 8 χλμ./ώρα. Οι προβλέψεις για το μέλλον είναι δυσοίωνες, καθώς το 2013 προβλέπεται η μέση ωριαία ταχύτητα των ΙΧ να μην ξεπερνά τα 11χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα να καταστεί σχεδόν αδύνατη η επικοινωνία του κέντρου με την ευρύτερη περιοχή. Αυτό θα δώσει ένα μεγάλο προβάδισμα στο Τραμ έναντι των λεωφορείων και τρόλεϊ που σήμερα κυκλοφορούν σε αυτή τη διαδρομή.

Α` ΦΑΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ
 
ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ - ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ
Η Διαδρομή που επιλέχθηκε είναι :Νέο Φάληρο ? Μικράς Ασίας ? Γρηγορίου Λαμπράκη ? Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) ? Εθνικής Αντιστάσεως ? Ομηρίδου Σκυλίτση ? Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Το μήκος είναι 3,1χλμ προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά προς Φάληρο (συνολικά 5,4χλμ). Η μέση ταχύτητα προβλέπεται να είναι 23χλμ/ώρα. Η χρονοαπόσταση είναι 8 λεπτά προς τον τερματικό σταθμό του Πειραιά στην Ακτή Ποσειδώνος. Προβλέπεται αύξηση κατά 50% της επιβατικής κίνησης (+35.000 επιβάτες ημερησίως). Η συχνότητα των δρομολογίων τις ώρες αιχμής θα είναι ανά 6 λεπτά. Το κόστος ανέρχεται σε 80 εκατομμύρια Ευρώ για την κατασκευή του τροχιοδρόμου και 45 εκατ. Ευρώ για την προμήθεια 18 νέων οχημάτων.
Οι στάσεις του Τραμ θα είναι:
Από Νέο Φάληρο έως Ακτή Ποσειδώνος :
1. ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ - Σύνδεση με σταθμό Μετρό ΦΑΛΗΡΟ (γραμμή 1 πρώην ΗΣΑΠ)
2. Μ. ΑΣΙΑΣ
3. ΛΑΜΠΡΑΚΗ
4. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ
5. ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ
6. ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
7. και ο τερματικός σταθμός ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Αγορά & Λιμάνι).
Και από Ακτή Ποσειδώνος έως Σ.Ε.Φ :
1. ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ
2. ΠΛΑΤΕΙΑ ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ
3. 34ου ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
4. ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ - Σύνδεση με σταθμό γραμμής 1 πρώηνΗΣΑΠ «Καμίνια»
5. ΟΜΗΡΙΔΟΥ ΣΚΥΛΙΤΣΗ
Ο χρόνος της διαδρομής ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ (Λιμάνι) - ΣΤΑΔΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ & ΦΙΛΙΑΣ θα είναι 8 λεπτά και μέχρι τη Γλυφάδα 40 λεπτά περίπου.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ένταξη του τραμ θα συνοδεύονται από:
- τη μονοδρόμηση των οδών Γρηγορίου Λαμπράκη και Ηρώων Πολυτεχνείου, με φορά εξόδου και εισόδου αντίστοιχα
- τη μονοδρόμηση της οδού Βασιλέως Γεωργίου Α?, με φορά προς το Κεντρικό Λιμάνι
- την αντιστροφή της φοράς μονοδρόμησης της οδού Καραολή Δημητρίου, με φορά προς Λαμπράκη, της Ελευθερίου Βενιζέλου, με φορά προς Εθνικής Αντιστάσεως και της Ευαγγελιστρίας, με φορά προς Λαμπράκη.

Οφέλη
Στην πορεία δημιουργίας του Τραμ θα γίνουν και πολλά συνοδευτικά έργα ανάπλασης και εξωραϊσμού της περιοχής που διέρχεται το Τραμ. Τα σημαντικότερα είναι η ανακατασκευή και βελτίωση πεζοδρομίων και η ανάπλαση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και των πλατειών Κοραή, Αλικάκου και Δεληγιάννη.
Τα οφέλη για του κατοίκους και τους επαγγελματίες του Πειραιά θα είναι η μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων περίπου κατά 15.000 την ημέρα, η αναβάθμιση του κέντρου της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, μέσω των έργων ανάπλασης, η ενίσχυση των εμπορικών χρήσεων τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας, η καλύτερη εξυπηρέτηση όσων ταξιδεύουν με πλοία, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αναφορικά με την επέκταση προς Κερατσίνι με την λειτουργία της θα αλλάξει συνολικά τον τρόπο μετακίνησης των κατοίκων στα δυτικά προάστια του Πειραιά σε συνδυασμό με την  λειτουργία των σταθμών Μετρό της γραμμής 3 που σήμερα είναι επίσης υπό κατασκευή.

ypodomes.com
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID