EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Editorial: Επείγοντα τα μέτρα για την λαθρεπιβίβαση στις συγκοινωνίες

Η ανακοίνωση των μέτρων κατά της λαθρεπιβίβασης την προηγούμενη εβδομάδα αν και άργησε να έρθει, κινείται σε πολύ θετικά επίπεδα. Άλλωστε πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο προκαλεί αλυσιδωτές εξελίξεις στο χώρο των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Αυτό που θεωρώ πιο πετυχημένο, αναφορικά με τα λεωφορεία και τρόλεϊ είναι το σύστημα της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή θύρα των οχημάτων. Το σύστημα αυτό το έχουμε προτείνει πολλές φορές στο παρελθόν από αυτή εδώ την ιστοσελίδα. Δεν είναι άλλωστε κάποια παρθενογέννεση.

Το ίδιο σύστημα ακολουθείται σε πολύ μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως το Λονδίνο και η Στοκχόλμη με μεγάλη επιτυχία. Ο οδηγός είναι επιφορτισμένος με τον έλεγχο κατά την είσοδο. Η έξοδος γίνεται από τις υπόλοιπες θύρες, αποτρέποντας έτσι την είσοδο λαθρεπιβατών που λειτουργούν σε βάρος του συνόλου.

Στην Αθήνα αυτό το σύστημα θα χρειαστεί ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ενώ κρίσιμο είναι και κατά πόσο οι οδηγοί των οχημάτων θα εφαρμόσουν το σύστημα αυτό.  Αν το σύστημα πετύχει ένα μεγάλο ποσοστό λαθρεπιβίβασης θα μειωθεί και με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί ένας μεγάλος στόχος.

Ένα άλλο διφορούμενο αυτή τη φορά μέτρο είναι η αγορά εισιτηρίων μέσα σε λεωφορεία και τρόλεϊ με επιβάρυνση 10 λεπτών.  Όπως ανακοινώθηκε αυτό γίνεται για να λειτουργεί αποτρεπτικά και να μην γίνει καθεστώς και οι οδηγοί μετατραπούν σε εισπράκτορες.

Στην πόλη της Αθήνας εισιτήρια λεωφορείου δεν βρίσκεις εύκολα. Πέρα από τους σταθμούς του Μετρό πρέπει να γνωρίζεις τα σημεία πώλησης εισιτηρίων και αυτά, στην τεράστια πόλη της Αθήνας δεν είναι πολλά. Έτσι ουσιαστικά τιμωρούμε εκείνους που έχουν την «ατυχία» να μην χρησιμοποιούν Μετρό αλλά μόνο λεωφορεία ή τρόλεϊ και δεν έχουν γνώση των σημείων πώλησης εισιτηρίων.

Αντι αυτού του τιμωρητικού μέτρου θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να γινόταν ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου με αντίστοιχη χρέωση σε χρήματα, σε συνεργασία του ΟΑΣΑ με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Το μέτρο αυτού του τύπου εισιτηρίου θα ήταν πολύ πιο εύκολο και να ελεγχθεί και να ταυτοποιηθεί από τους εκάστοτε ελεγκτές.

Τέλος, οι μπάρες. Έχω ακούσει αυτές τις μέρες απίστευτες δηλώσεις κατά του συστήματος με τις μπάρες, ότι είναι κατά των πολιτών, ότι στην εποχή της κρίσης δεν πρέπει να βάζουμε μπάρες και άλλες τέτοιες …μπαρούφες (μετά συγχωρήσεως). Όχι, αγαπητοί κύριοι το μέτρο δεν είναι ενάντια σε εμένα και σε εσάς που χτυπάμε κανονικά εισιτήριο αλλά σε εκείνους που επιβαρύνουν εμάς αποφεύγοντας συστηματικά να ακυρώνουν εισιτήρια.

Η λογική λέει ότι πρέπει όταν χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς να πληρώνουμε ένα αντίτιμο για αυτή την υπηρεσία.  Εφόσον λοιπόν  το υπάρχων σύστημα απέτυχε και η λαθρεπιβίβαση έχει φτάσει στο 40% πρέπει να γίνει κάτι δραστικό και δίκαιο για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο.

Γιατί το σύστημα με τις μπάρες στο Μετρό, με την επιβίβαση από την μπροστινή θύρα σε λεωφορεία και τρόλεϊ και τα άλλα μέτρα θα πρέπει να λειτουργήσει όχι μόνο κατασταλτικά ενάντια σε εκείνους που συστηματικά παραβατούν αλλά να προσδώσει το αίσθημα δικαιοσύνης απέναντι στην πλειοψηφία των πολιτών που λειτουργεί με βάση τη λογική.

 Αυτό που πρέπει να διευκρινιστεί είναι τι γίνεται πλέον με τις ομάδες πληθυσμού που έχουν πληγεί από την κρίση, όπως οι άνεργοι που θα μπορούσαν να έχουν δωρεάν πρόσβαση στα μέσα και οι συνταξιούχοι με χαμηλή σύνταξη.

Θα πρέπει να πω από την εμπειρία μου σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με πολύ πιο ευρεία συστήματα μέσων μαζικής μεταφοράς  και μέσα σταθερής τροχιάς ότι τόσο η επιβίβαση από τις μπροστινές  θύρες των λεωφορείων  όσο και  η λειτουργία μπαρών στους σταθμούς Μετρό είναι εξαιρετικά πετυχημένη και τα φαινόμενα λαθρεπιβίβασης είναι και πολύ σπάνια και πολύ εμφανή, σε βάθμο που να αποτρέπονται εν τη γεννέση τους.

Ελπίζω τελικά αυτό το οποίο θα εφορμοστεί στην Αθήνα να λειτουργήσει τόσο καλά που να μην χρειαστεί  στο εγγύς μέλλον  να αντιμετωπίσουμε αυξήσεις εισιτηρίων.

Καλή εβδομάδα
10.6.2013


Νίκος Καραγιάννης
πηγη
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID