Με 50% λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2009 ζει μια στις τρεις
οικογένειες στην Ελλάδα σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας «Recession
Study» της Focus Bari που αφορά στις συνέπειες της οικονομικής κρίσης
στον Έλληνα καταναλωτή.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα κατά την τελευταία τετραετία μία στις τέσσερις οικογένειες έχει «πληγεί» από την κρίση υπό τη μορφή απώλειας της θέσης εργασίας που κατείχε κάποιο μέλος της, ενώ μία στις δεκαπέντε οικογένειες έχει αναγκασθεί να αλλάξει τόπο κατοικίας, λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών.
Η κρίση, όπως προκύπτει από την έρευνα, έχει επηρεάσει και την αποταμιευτική δυνατότητα των Ελλήνων καθώς μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει μειωθεί στο μισό ο αριθμός εκείνων που μπορούν να βάζουν χρήματα στην άκρη, με το συνολικό ποσοστό να μην ξεπερνά το 14%.
Όσον αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες, οι πολίτες στρέφονται πλέον στις οικονομικότερες λύσεις, αφού προτού αγοράσουν, προβαίνουν σε μία «έρευνα αγοράς», αλλά και εκμεταλλεύονται ευκαιρίες, όπως είναι οι εκπτώσεις και οι προσφορές. Άλλωστε, οποιαδήποτε αγορά, για την πλειονότητα των καταναλωτών, προσανατολίζεται στο μότο «μόνο τα απαραίτητα», αφού ο Έλληνας φαίνεται να έχει αναθεωρήσει, σε σημαντικό βαθμό, τις ανάγκες του.
Η εξοικονόμηση προέρχεται τόσο από τις καθημερινές δαπάνες, όσο και από τις μεγαλύτερες με τις μεγαλύτερες περικοπές να εντοπίζονται στους τομείς:
Ένδυση/Υπόδηση: 70,2%
Αγορές για το σπίτι: 70,4%
Ψυχαγωγία: 70,2%
Καθημερινά μικροέξοδα 69,5%
Ταξίδια και διακοπές: 65,9%
Έξοδα μετακίνησης: 61,6%
Αναφορικά, τέλος, με την ψυχολογία των πολιτών, το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνουν «πολύ αγχωμένοι» έχει περιορισθεί στο 40%, με την πλειοψηφία να είναι άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 11.000 πολιτών ηλικίας 18-70 ετών.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα κατά την τελευταία τετραετία μία στις τέσσερις οικογένειες έχει «πληγεί» από την κρίση υπό τη μορφή απώλειας της θέσης εργασίας που κατείχε κάποιο μέλος της, ενώ μία στις δεκαπέντε οικογένειες έχει αναγκασθεί να αλλάξει τόπο κατοικίας, λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών.
Η κρίση, όπως προκύπτει από την έρευνα, έχει επηρεάσει και την αποταμιευτική δυνατότητα των Ελλήνων καθώς μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει μειωθεί στο μισό ο αριθμός εκείνων που μπορούν να βάζουν χρήματα στην άκρη, με το συνολικό ποσοστό να μην ξεπερνά το 14%.
Όσον αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες, οι πολίτες στρέφονται πλέον στις οικονομικότερες λύσεις, αφού προτού αγοράσουν, προβαίνουν σε μία «έρευνα αγοράς», αλλά και εκμεταλλεύονται ευκαιρίες, όπως είναι οι εκπτώσεις και οι προσφορές. Άλλωστε, οποιαδήποτε αγορά, για την πλειονότητα των καταναλωτών, προσανατολίζεται στο μότο «μόνο τα απαραίτητα», αφού ο Έλληνας φαίνεται να έχει αναθεωρήσει, σε σημαντικό βαθμό, τις ανάγκες του.
Η εξοικονόμηση προέρχεται τόσο από τις καθημερινές δαπάνες, όσο και από τις μεγαλύτερες με τις μεγαλύτερες περικοπές να εντοπίζονται στους τομείς:
Ένδυση/Υπόδηση: 70,2%
Αγορές για το σπίτι: 70,4%
Ψυχαγωγία: 70,2%
Καθημερινά μικροέξοδα 69,5%
Ταξίδια και διακοπές: 65,9%
Έξοδα μετακίνησης: 61,6%
Αναφορικά, τέλος, με την ψυχολογία των πολιτών, το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνουν «πολύ αγχωμένοι» έχει περιορισθεί στο 40%, με την πλειοψηφία να είναι άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 11.000 πολιτών ηλικίας 18-70 ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!