EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Ο ΟΑΣΘ διεκδικεί από το Δημόσιο 160 εκατ. για το διάστημα 2010 - 2013!

Ο οργανισμός αστικων συγκοινωνιων της Θεσσαλονίκης που είναι ιδιωτική πολυμετοχική επιχείρηση, κάθε χρόνο διεκδικεί από το ελληνικό δημόσιο περίπου ...
144 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κατάσταση της χώρας έχουν περιέλθει σημαντικές περικοπές στις επιδοτήσεις ανάλογων οργανισμών.

Μάλιστα την ίδια στιγμή που οι μισθοί σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μειώνονται η διοίκηση της επιχείρησης συγκοινωνιακού έργου στη συμπρωτεύουσα σχεδίαζε αυξήσεις 1,5% και παράλληλα προσλήψεις εργαζομένων. Τα έσοδα του ΟΑΣΘ ανέρχονται ετησίως σε περίπου 70 εκατ. , ενώ οι δαπάνες σε περίπου 170 εκατ. Το Δημόσιο καταβάλλει τη διαφορά που προκαλείται από τη μείωση των εσόδων, εξαιτίας της μειωμένης τιμής του εισιτηρίου.

Κονδύλια που ξεπερνούν τα 160 εκατ. ευρώ διεκδικεί από το ελληνικό δημόσιο ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) από το 2010 έως και το 2013 ζητώντας αυξημένη επιδότηση η οποία προκύπτει από την αφαίρεση των δαπανών από τα έσοδα του οργανισμού.

Ο οργανισμός της Θεσσαλονίκης που είναι ιδιωτική πολυμετοχική επιχείρηση, κάθε χρόνο προσφεύγει στο Διοικητικό Δικαστήριο το οποίο με τις αποφάσεις του βγάζει πρόσθετες αμοιβές, ενώ την ίδια στιγμή η επιδότηση του ελληνικού δημοσίου προς τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό από τα χρήματα που διεκδικεί κάθε χρόνο ο ΟΑΣΘ.

Αυξήσεις 1,5%

Μαλιστα την ίδια στιγμή που οι μισθοί σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μειώνονται η διοίκηση της επιχείρησης συγκοινωνιακού έργου στη συμπρωτεύουσα σχεδίαζε αυξήσεις 1,5% και παράλληλα προσλήψεις εργαζομένων. Ο οργανισμός της Θεσσαλονίκης κάθε χρόνο διεκδικεί από το ελληνικό δημόσιο περίπου 144 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κατάσταση της χώρας έχουν περιέλθει σημαντικές περικοπές στις επιδοτήσεις ανάλογων οργανισμών. Τα έσοδα του ΟΑΣΘ ανέρχονται ετησίως σε 70 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ οι δαπάνες (καύσιμα, μισθοί, αποσβέσεις λεωφορείων, ενοίκια κ.λπ.) σε 170 εκατ. ευρώ περίπου. Το Δημόσιο καταβάλλει τη διαφορά, που προκαλείται από τη μείωση των εσόδων, εξαιτίας της μειωμένης τιμής του εισιτηρίου.

Σημειώνεται ότι η επιδότηση του ΟΑΣΑ αν και αυξήθηκε κατά 8,99% (από 98 εκατ. ευρώ το 2011) διαμορφώθηκε σε 106,86 εκατ, ευρώ το 2012!

Οι διαφορές μεταξύ των επιδοτήσεων του ελληνικού δημοσίου και των διεκδικήσεων του ΟΑΣΘ είχε οδηγήσει πριν τα Χριστούγεννα σε συνάντηση της διοίκησης με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών με το αίτημα της αλλαγής της σύμβασης για τις επιδοτήσεις. Τότε είχε τεθεί στο τραπέζι του διαλόγου η μείωση της επιδότησης του ΟΑΣΘ από 144 εκατ. ευρώ στα 80 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα από το υπουργείο είχε ζητηθεί η σύσταση επιτροπής που θα συμμετείχαν τόσο στελέχη του υπουργείου όσο και στελέχη του ΟΑΣΘ προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή τομή» μεταξύ των επιχορηγήσεων και των διεκδικήσεων του οργανισμού.

Ωστόσο, ένα μήνα μετά η απάντηση της διοίκησης του ΟΑΣΘ ήταν αρνητική για τη σύσταση επιτροπής τονίζοντας ότι ήδη υπάρχει σύμβαση μεταξύ του οργανισμού και του ελληνικού δημοσίου και αν συναινέσουν στη σύσταση επιτροπής τότε θα ήταν σαν να καταγγέλλουν τη σύμβαση αυτή που τους εξασφαλίζει τα απαιτούμενα έσοδα για να μην είναι ελλειμματικοί.

Μείωση δαπανών

Μάλιστα στις προτάσεις τους για τη μείωση των δαπανών ώστε το ποσό που προκύπτει για επιχορήγηση ήταν η περικοπή γραμμών μέσω αναδιαμόρφωσης του δικτύου που θα εξοικονομούσε περίπου 13,5 εκατ. ευρώ με συνέπειες σαφώς στην εξυπηρέτηση των επιβατών.

Επίσης όλα τα σενάρια που υιοθετήθηκαν για να καλυφθεί η μείωση της επιδότησης ήταν η αύξηση του εισιτήρίου στα αστικά μέσα της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν γινόταν πουθενά λόγος για μείωση των μισθών των εργαζομένων όπως συνέβη στην περίπτωση του ΟΑΣΑ όπου οι μειώσεις μισθών άγγιξαν μέχρι και το 40%.

ΚΥΑ

Με περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ επιβαρύνθηκε το ελληνικό δημόσιο από την εφαρμογή Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αναδιαμόρφωνε το δίκτυο της Θεσσαλονίκης η οποία αν και εφαρμόστηκε δεν έχει υπογραφεί και ουσιαστικά δεν ισχύει.

Η απόφαση αφορούσε την επέκταση του ΟΑΣΘ στους (9) δήμους του επαρχείου Λαγκαδά σύμφωνα με την οποία όταν οι κάτοικοι της περιοχής εξυπηρετούνται δια των τοπικών - τροφοδοτικών γραμμών από και προς τη γραμμή- κορμός «Λαγκαδάς - Πανεπιστήμια» του ΟΑΣΘ, θα καταβάλλουν αστικό εισιτήριο 0,80 ευρώ ή 0,90 ευρώ (αντί των εισιτηρίων ακόμη και έως 7 ευρώ που έως 31.12.2010 κατέβαλαν στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Στον αέρα

Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική απόφαση αν και έχει εφαρμοστεί από τις αρχές του 2011 ουδέποτε πήρε τις απαραίτητες υπογραφές με αποτέλεσμα να είναι στο? αέρα και να επιβαρύνει το Δημόσιο με περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο ως επιπλέον επιδότηση.

Αποκαλυψη

Σχεδίαζε προσλήψεις και αυξήσεις μισθών

Όπως προκύπτει από σχετική αλληλογραφία μεταξύ των διευθύνσεων του οργανισμού, ο ΟΑΣΘ σχεδιάζει να αυξήσει τα έξοδά του αφού προχώρησε σε προσλήψεις το 2012 (43 εργαζόμενοι), σχεδιάζει νέες προσλήψεις προσωπικού το 2013 (ακόμη 70 εργαζόμενοι) και αύξηση των μισθών για το 2013 κατά 1,5%. Τη σχετική αποκάλυψη είχε κάνει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Οι επιδοτήσεις

Από το 2009 έως σήμερα προκύπτει ότι τα έσοδα του ΟΑΣΘ παρουσιάζουν αυξητική τάση από 50 σε 70 εκατομμύρια ευρώ και οι δαπάνες παραμένουν σε 160 - 170 εκατομμύρια ευρώ. Εως το τέλος του 2013 τα πρόσθετα ποσά που απαιτεί ο ΟΑΣΘ ανέρχονται σε 160,5 εκατ. ευρώ και αν παραμείνουν σταθερά δεδομένα όπως η οικονομική κατάσταση της χώρας, το κόστος του πετρελαίου και το κόμιστρο θα αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο κατά 65 έως 80 εκατομμύρια ευρώ κατ έτος.

Συγκεκριμένα:

Για το 2010 η αντισταθμιστική καταβολή καθορίστηκε στα 112 εκατ. ευρώ, η διαιτησία το καθόρισε στα 130 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ απαιτεί οριστικοποίηση στα 142 εκατ. ευρώ (διεκδικεί πρόσθετα 12 εκατ. ευρώ).

Για το 2011 η αντισταθμιστική καταβολή καθορίστηκε στα 105 εκα. ευρώ και ο ΟΑΣΘ απιστεί οριστικοποίηση στα 144,5 εκατ. ευρώ (πρόσθετα 39,5 εκατ. ευρώ).

Για το 2012 η αντισταθμιστική καταβολή καθορίστηκε στα 96 εκατ. ευρώ, η διαιτησία το καθόρισε στα 125 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ απαιτεί επαναπροσδιορισμό στα 143,5 εκατ. ευρώ (πρόσθετα 47,5 εκατ. ευρώ).

Για το 2013 το ποσό που διαθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης ανέρχεται στα 79,5 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ απαιτεί καθορισμό στα 145 εκατομμύρια ευρώ (πρόσθετα 65,5 εκατ. ευρώ).


πηγη
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID