EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Η ανάπτυξη των λιμανιών και της κρουαζιέρας, κυριάρχησαν στις εργασίες της Ένωσης Λιμανιών Ελλάδας


 

Το νέο λιμενικό σύστημα, μέσα από το νέο πολυνομοσχέδιο τού υπουργείου Ναυτιλίας «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», αλλά και η στρατηγική ανάπτυξης τής ελληνικής κρουαζιέρας, κυριάρχησαν στις εργασίες τής Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου τής Ένωσης Λιμανιών Ελλάδας.
Στη συνεδρίαση, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από 17 μεγάλα λιμάνια τής χώρας και βασικός εισηγητής ήταν ο Γιώργος Ανωμερίτης, αναπτύχθηκε η νέα λιμενική πολιτική, βάσει τού νέου σχεδίου νόμου τού υπουργείου, ενώ ο γ.γ.
Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κώστας Μουτζούρης, ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε, ήδη, η σύνταξη και η επικαιροποίηση τού σχεδίου ανάπτυξης των 57 μεγάλων Λιμανιών τής χώρας.
Σημειώνεται ότι, η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), με παλαιότερες προτάσεις της, έχει εμμείνει στη θέση της για λιμάνια υπό τον μετοχικό έλεγχο τού Δημοσίου, χωρίς πώληση τού συνόλου των μετοχών τους, θέση η οποία συμπεριελήφθη στην ουσία και στο Μνημόνιο ΙΙΙ, αφού, ως η πλέον αποδεκτή μετεξέλιξη, θεωρείται η παραχώρηση χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για νέες επενδύσεις.
Υπέρ αυτού τού μοντέλου ανάπτυξης έχει ταχθεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων, καθώς ισχύει στο 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών. Σημειώνεται, ότι ο τρόπος αξιοποίησης των λιμανιών, δηλαδή αν θα γίνει με πώληση μετοχών ή με παραχώρηση δραστηριοτήτων ή και τα δύο μαζί, αναμένεται να παρουσιαστεί από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας τού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στα τέλη Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει μεταβιβαστεί το 74,138% των μετοχών τού ΟΛΠ και το 74,268 των μετοχών τού ΟΛΘ, καθώς και το 100% των δέκα ανώνυμων εταιρειών Οργανισμών Λιμένων (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας), διερευνά εδώ και ένα χρόνο, τι συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα λιμάνια και τις υπηρεσίες.
Στη συνεδρίαση εξετάστηκε, επίσης, το θέμα με την πλοηγική υπηρεσία και τις αλλαγές που επέρχονται σε αυτήν με το νέο πολυνομοσχέδιο. Η ΕΛΙΜΕ θεωρεί ότι η πλοηγική υπηρεσία θα πρέπει να παραμείνει υπό την εποπτεία και τον έλεγχο τού υπουργείου και η επιχειρησιακή της λειτουργία να περάσει στις αρχές λιμένων του οργανισμού τού δικτύου, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα ευρωπαϊκά κράτη.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, υπήρξε η εκτίμηση ότι το 2013 θα είναι θετικό για τον κλάδο, ενώ παρουσιάστηκαν αναλυτικά στοιχεία για τη διακίνηση επιβατών στα πιο σημαντικά λιμάνια το 2012, με τον Πειραιά να έρχεται πρώτος στις προτιμήσεις των επιβατών. Συγκεκριμένα, ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας, που αφίχθησαν σε διάφορα λιμάνια της χώρας, ήταν στον Πειραιά 2.066.925, στη Σαντορίνη 838.875, στη Μύκονο 657.511, στην Πάτμο 110.678, στην Κέρκυρα 624.179, στο Κατάκολο 749.892, στο Ηράκλειο 185.683, στα Χανιά 129.087, στο Βόλο 11.926, στην Κω 41.171, στη Μήλο 6.272, στο Λαύριο 17.339, στη Θεσσαλονίκη 8.014, στην Καβάλα 4.323, στην Πάτρα 374 και στην Ηγουμενίτσα 1.827. Τέλος, η ΕΛΙΜΕ, που αποδέχθηκε ως νέο μέλος της το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου, αποφάσισε να συμμετάσχει στην εταιρεία Marketing Creece ΑΕ, την οποία ίδρυσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και να συμμετάσχει ενεργά στην παγκόσμια έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, με ενιαίο εθνικό περίπτερο, μαζί με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID