EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Θεσσαλονίκης: φήμες, ίντριγκες και εικασίες για το μεγαλύτερο έργο


Μετρό Θεσσαλονίκης: φήμες, ίντριγκες και εικασίες για το μεγαλύτερο έργο στη χώρα 

Η περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμφίβολα αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά και προκαλεί σχόλια και «δεύτερες σκέψεις» στην αγορά και την κοινή γνώμη, τόσο όσον αφορά στην κατασκευή της βασικής γραμμής που σέρνεται επί χρόνια, όσο και σε σχέση με τις εξελίξεις γύρω από την επέκταση του Μετρό, τις οποίες η στήλη ανέδειξε προ εβδομάδος.

Είναι σαφές ότι το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος ουκ ολίγες φορές, υπάρχουν χρηματοδοτικά κενά, καθυστερήσεις που σχετίζονται με αρχαιολογικά ευρήματα, οι μελέτες είχαν προβλήματα, χρειάστηκαν αλλά και ακόμα απαιτούνται πρόσθετες εργασίες και εκταμιεύσεις, έχουν προκύψει ζητήματα όσον αφορά στους μετροπόντικες, ενώ παράλληλα στην αγορά δεν κυκλοφορεί και η καλύτερη… αίσθηση σε σχέση με κατάσταση της αναδόχου κοινοπραξίας (ΑΕΓΕΚ και ιταλικοί όμιλοι), κυρίως για την εγχώρια εταιρεία (συμφερόντων του ομίλου Ιόνιος, πλέον).

Σε αυτό το μάλλον ομιχλώδες τοπίο, κι ενώ ουδείς μπορεί να προδικάσει αν οι εργασίες στο Μετρό θα ξεκινήσουν και πάλι κανονικά ή το project θα ναυαγήσει, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει, ήρθε να προστεθεί ο πρόσφατος διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά (332 εκατ. ευρώ), στον οποίο αναδείχθηκε ανάδοχος ο ΑΚΤΩΡ, με οικονομική προσφορά περίπου 311 εκατ. ευρώ, δηλαδή με έκπτωση μόλις 6%!

Προσφορά, μάλιστα, που λίγο απείχε από αυτές των υπολοίπων τριών διεκδικητών, των ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, J&P ΑΒΑΞ. Αυτός ο διαγωνισμός έχει προκαλέσει «θόρυβο» στην αγορά και στελέχη της αναφέρουν ότι ο ΑΚΤΩΡ θα κερδίσει ένα μεγάλο δημόσιο έργο σχεδόν τζάμπα, ενώ περιμένουν και την αντίδραση του φορέα του έργου, της Αττικό Μετρό.

Πάντως, στελέχη του χώρου επιχειρώντας να συνδέσουν τις εξελίξεις και τα δεδομένα στα δύο έργα, δηλαδή τη βασική γραμμή αλλά και την επέκτασή της, ήδη μιλούν για οσμή «μοιρασιάς» που πλανάται στην ατμόσφαιρα. Αφενός αναρωτιούνται αν ήταν τυχαίες οι ιδιαιτέρως χαμηλές όσο και παραπλήσιες οικονομικές προσφορές για την επέκταση του Μετρό που θα μπορούσαν ακόμα και να οδηγήσουν στη σύνθεση μιας ενιαίας κοινοπραξίας σε βάθος χρόνου (όπως ενίοτε συνηθίζουν να κάνουν οι εργολάβοι μετά τους διαγωνισμούς).

Αφετέρου σκέφτονται πιο πονηρά ακόμα και σε σχέση με την τύχη του βασικού κορμού του Μετρό, εάν τελικά η ΑΕΓΕΚ δεν τα καταφέρει και ναυαγήσει το project. Με την υποσημείωση ότι θα μπορούσε το Δημόσιο, στην περίπτωση που κάτι στραβώσει, αντί να επαναδημοπρατήσει το έργο και να χαθεί έτσι και άλλος χρόνος να… κοιτάξει προς την πλευρά της ΑΚΤΩΡ που έτσι και αλλιώς θα «εγκατασταθεί» στη Θεσσαλονίκη, ενδεχομένως με τη… συνεργασία των άλλων ομίλων.

Πηγή:axiaplus.gr
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID