EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΠΡΟΤΑΣΗ: Η Γραμμή 4 του Μετρό "σπάζοντας" καλύπτει όλη την πόλη


ΠΡΟΤΑΣΗ: Η Γραμμή 4 του Μετρό "σπάζοντας" καλύπτει όλη την πόλη 

Ο χάρτης του Μετρό της Αθήνας όπως τον κοιτάζει κάποιος φανερώνει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι πως προς το παρόν δεν καλύπτει μεγάλο μέρος της πόλης. Το δεύτερο είναι πως η νέα 4η γραμμή είναι κάπως παράδοξη καθώς έχει αποκτήσει πλέον σχήμα Υ και είναι μοιραίο κάποια στιγμή να «σπάσει» στα 2 και να γίνουν δύο ξεχωριστές γραμμές.

Ένα ακόμα στοιχείο βλέποντας τον χάρτη Μετρό της πόλης είναι πως τα Νότια Προάστια κυριολεκτικά παρουσιάζουν μία «τρύπα» μεταξύ της γραμμής 1 και της γραμμής 2. Η τρύπα ξεκινά κάπου στο ύψος της Συγγρού όπου η γραμμή1 έχει σταθμό στον Ταύρο και η γραμμή 2 στο σταθμό Συγγρού/Φιξ.

Βλέποντας το παρελθόν και το πώς γεννήθηκαν και δημιουργήθηκαν τελικά οι 3 γραμμές της Αθήνας μπορούμε να κάνουμε μία πρόταση που ουσιαστικά δεν απέχει πολύ από το μακροπρόθεσμο μέλλον της Αθήνας ως πόλη.

Πρέπει αρχικά να κάνουμε κάποιες παραδοχές. Κάποια στιγμή στα Νότια Προάστια θα χρειαστεί να φτάσουν γραμμές Μετρό. Το πρώτο βέβαιο σημείο είναι η Λ.Συγγρού που δημιουργούνται μεγάλοι πόλοι (Φαλ.Δέλτα-παραλία Φαλήρου, μεγάλα ξενοδοχεία και επιχειρήσεις, έντονος οικιστικός ιστός κλπ).

Το δεύτερο σημείο είναι η πόλη που θα δημιουργηθεί στο Ελληνικό. Βλέποντας την έκταση και την θέση του παλιού αεροδρομίου, γίνεται κατανοητό πως οι σταθμοί επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης δεν θα φτάσουν για την νέα αυτή εκδοχή της Αθήνας.

Επίσης εξακολουθεί ένα μεγάλο κενό στους Δήμους Παλαιού Φαλήρου, χαμηλά στη Νέα Σμύρνη, στον Άγιο Δημήτριο και στο μεγαλύτερο μέρος του Δήμου Αλίμου αλλά και το παραλιακό τμήμα του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης. Με πρόχειρους υπολογισμούς μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για τμήμα της πόλης που ζουν  και εργάζονται περίπου 500.000 άτομα. Γιατί λοιπόν να μην υπάρξει μία διαφορετική στρατηγική "σπάζοντας" τη γραμμή 4;

Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Η γραμμή 4 όπως είναι τώρα είναι σχεδιασμένη με σκοπό να εξυπηρετήσει το κέντρο, τα ανατολικά και βόρεια προάστια της πόλης. Όμως με μερικές προσθήκες η γραμμή 4 θα μπορούσε να καλύψει όλη την Αθήνα! Πως θα γίνει αυτό;

Ας κάνουμε μία προσπάθεια να το σχεδιάσουμε. Η γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεκινά από τον Περισσό να περνά από Γαλάτσι, Κυψέλη, Αλεξάνδρας και να φτάνει στον Ευαγγελισμό. Εδώ μπορεί να γίνει η πρώτη παρέμβαση, συνεχίζοντας η γραμμή όπως έχει σχεδιαστεί με τον κλάδο προς Άνω Ηλιούπολη.  Μέχρι τώρα είμαστε στα πλαίσια σχεδιασμού της Αττικό Μετρό.

Από εκεί η γραμμή μπορεί να συνεχίσει συνδεόμενη με την γραμμή 2 στον Άγιο Δημήτριο και από εκεί να συνεχίσει μέσω της Αγίου Δημητρίου και να φτάσει μέχρι την παραλία του Αλίμου. Αυτή ας την ονομάσουμε Γραμμή 4 ως έχει. Με δύο ακόμα προσθήκες.

Α.Στο βόρειο άκρο μετά το σταθμό Περισσό, να συνεχίσει δυτικά συνδεόμενη με την γραμμή 2 στο Ίλιον και να συνεχίσει βόρεια μέσω της οδού Φυλής φτάνοντας στο σταθμό του Προαστιακού  Άνω Λιόσια.
Β.Να δημιουργηθεί ένας ξεχωριστός κλάδος από τον σταθμό Περισσό και μέσω της Λεωφόρου Δεκελείας-Τατοϊου να συνδεθεί με τον σταθμό του Προαστιακού Μεταμόρφωση και να τερματίσει στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Αυτή θα μπορούσε να ονομαστεί γραμμή 4Α.

Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 5
Η συνέχεια της πρότασης αφοράς το έτερο τμήμα της γραμμής 4 που ξεκινά από τον Ευαγγελισμό . Ας την ονομάσουμε Γραμμή 5 πλέον. Ο σχεδιασμός της μπορεί να είναι αυτός που έχει σχεδιαστεί από την Αττικό Μετρό ξεκινώντας από την Λυκόβρυση στην Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας και μέσω Πεύκης και Κηφισίας να φτάσει στην Κατεχάκη. Από εκεί θα περιέλθει από τα ανατολικά προάστια και θα φτάσει στον Ευαγγελισμό κάνοντας ένα τριπλό κόμβο (με τις γραμμές 3, 4).

Η πρόταση μας είναι να συνεχίζει και μέσω Καλλιρόης να συναντά το σταθμό Συγγρού/Φιξ της γραμμής 2. Η πορεία συνεχίζει μέσω της Λεωφόρου Συγγρού και περνά από όλα τα μεγάλα πολιτιστικά κέντρα φτάνοντας στο Φαληρικό Δέλτα και καταλήγοντας στο Φλοίσβο εξυπηρετώντας τα νέα τοπόσημα της πόλης. Η νέα γραμμή 5 θα μπορούσε και αυτή να έχει ένα παρακλάδι.

Μπορεί να δημιουργηθεί από το σταθμό Φιλοθέη μέσω Εθνικής Αντιστάσεως και μέσω Λ.Πεντέλης να συναντήσει το σταθμό του Προαστιακού Πεντέλη, να συνεχίσει βόρεια τερματίζοντας στα σύνορα με τα Μελίσσια στην συμβολή Πεντέλης και Αναπαύσεως. Αυτός ο κλάδος θα μπορούσε να είναι ο κλάδος 5Α.

Οι παραπάνω προτάσεις μπορούν σχεδιαστικά να «τρέξουν» πάνω στο χάρτη της Αθήνας την επόμενη τριακονταετία.  Μέχρι τότε το μόνο σίγουρο πλάνο είναι η ετοιμότητα της Αττικό Μετρό να δημοπρατήσει το τμήμα ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ της γραμμής 4.

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID