EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μερίδα ιδιωτικών ΚΤΕΟ καταγγέλλει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών

 
Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ «Άγιος Χριστόφορος» κατήγγειλε το υπουργείο Μεταφορών για τη νέα τροπολογία (επισυνάπτεται παρακάτω) που πέρασε για τη πιστοποίηση των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «δεν πέρασαν ούτε οκτώ μήνες από την στιγμή που ο τότε Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Μ. Βορίδης, επιδιώκοντας να θέσει ένα οριστικό τέλος στην παθογένεια του χώρου του τεχνικού ελέγχου οχημάτων στη χώρα, εισηγούταν τον μετέπειτα ν. 4070/2012 στην Βουλή.
Με τον νόμο αυτό τίθετο σε ρεαλιστική βάση η διασφάλιση της ποιότητας στα ΚΤΕΟ, με την αντικατάσταση της υποχρέωσης διαπίστευσης τους που παρεχόταν σε καθεστώς μονοπωλίου τότε από το ΕΣΥΔ, από την υποχρέωση πιστοποίησης τους που παρείχετο από περισσότερους από 15 φορείς τότε, 30 σήμερα, όλους διαπιστευμένους για τον λόγο αυτό από το ΕΣΥΔ και με κόστος το 1/5 από αυτό της διαπίστευσης. Ταυτόχρονα, τίθετο μια καταληκτική ημερομηνία 8 μηνών για την προσαρμογή και των δημοσίων ΚΤΕΟ, στους ορους και προϋποθέσεις που το ίδιο το Υπουργείο είχε θέσει για την λειτουργία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ήδη από το 2001! Και η οποία μέχρι τότε είχε ήδη παραταθεί 6! φορές.
Τότε πιστέψαμε όλοι, ότι επιτέλους οι ιδιωτικοί φορείς που δραστηριοποιούνται με τον έλεγχο ΚΤΕΟ, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν επί ισοις οροις με τους αντίστοιχους δημοσίους σε καθεστώς υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ τους αλλά και με διαφάνεια.
Τεράστια πλάνη! Όπως τόσες άλλες τις οποίες βιώνουν όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα.
Ο ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ με προωθούμενη εν κρυπτω τροπολογία επιχειρεί, στην Ελλάδα της κρίσης να επαναφέρει την υποχρέωση διαπίστευσης των ΙΚΤΕΟ αντί της ισχύουσας σήμερα πιστοποίησης τους, και αυτό γιατί; Γιατί η διαπίστευση στοιχίζει στο κάθε ΚΤΕΟ από 4.000€-7.500€ κατ’ έτος, ενώ η πιστοποίηση περίπου 800€. Επειδή η διαπίστευση παρέχεται μονοπωλιακά από το ΕΣΥΔ Α.Ε, ενώ η πιστοποίηση από περίπου τριάντα εταιρείες που όλες έχουν διαπιστευτεί από το ΕΣΥΔ και λειτουργούν σε καθεστώς ανταγωνισμού μεταξύ τους. Επειδή το ΕΣΥΔ χρεώνει τα ΙΚΤΕΟ με 1000€ την ανθρωποημερα των αξιολογητών του, ενώ ο μηνιαίος μισθός ενός ελεγκτή ΚΤΕΟ είναι περίπου 750€. Επειδή αξιολογητές του ΕΣΥΔ είναι και υπάλληλοι του ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ, και επειδή ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου, είναι ο παλαιός Πρόεδρος του ΕΣΥΔ….
Και επειδή κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, τι γίνεται στην Ευρώπη; Το ακριβώς αντίθετο. Από το σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών, διαπίστευση σε ΚΤΕΟ δεν προβλέπεται ούτε σε τέσσερα. Όλα τα υπόλοιπα, είτε προβλέπουν την πιστοποίηση τους, είτε τίποτε από τα δυο.
 Ναι, αλλά εδώ στην Ελλάδα της κρίσης είμαστε μπροστά στην ποιότητα. Ναι θα έλεγε κάποιος εάν δεν ήξερε ότι την ώρα που με το πρόσχημα της ενίσχυσης της ποιότητας (και στην ουσία της οικονομικής ενίσχυσης κάποιων κρατικοδίαιτων με ονοματεπώνυμο) ετοιμάζουν την επαναφορά της διαπίστευσης, από την άλλη ετοιμάζουν και νέα – την έβδομη κατά σειρά- παράταση στην προσαρμογή των Δημοσίων ΚΤΕΟ στους κανόνες και προϋποθέσεις που το ίδιο το ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ έχει κρίνει ως απαραιτήτους στον τεχνικό έλεγχο, και έχει επιβάλλει στα ΙΚΤΕΟ.
Με τον τρόπο αυτό ένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ, θα πληρώνει έναν «αξιολογητή» του ΕΣΥΔ με 1.000€ την ημέρα προκειμένου αυτός να ελέγξει π.χ εάν το μηχάνημα της μέτρησης των αναρτήσεων που χρησιμοποιεί, είναι ορθό ως και προς το τελευταίο δεκαδικό ψηφίο της μέτρησης που κάνει, ενώ το αντίστοιχο Δημόσιο ΚΤΕΟ, δεν είναι καν εξοπλισμένο με τέτοιο μηχάνημα!. Θα πληρώνει αυτόν τον αξιολογητή και άλλον ένα «πραγματογνώμονα» (αμφότεροι συνεργάτες του ΕΣΥΔ) με αντίστοιχο ημερήσιο κόστος (900€) – σύνολο 1900€ ημερησίως) προκειμένου να ελέγξει εάν το μηχανογραφικό του σύστημα είναι ανεπηρέαστο ακόμη και από την ηλιακή ακτινοβολία, όταν το αντίστοιχο δημόσιο ΚΤΕΟ δεν διαθέτει καν μηχανογραφικό σύστημα και τα δελτία τεχνικού ελέγχου συμπληρώνονται με το χέρι.
Εάν αυτή είναι η άποψη του έχει το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας Μεταφορών κτλ περί ανάπτυξης ανταγωνιστικότητας και ασφάλειας των μεταφορών, ίσως να μην τιτλοφορείται ορθά.
Ίσως ο καλύτερος τίτλος του Υπουργείου να ήταν ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ -ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ- ΚΡΑΤΙΣΜΟΥ».
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID