EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Σχέδια κάνουν στην Αττικό Μετρό για το επόμενο ΚΠΣ.


Τα μεγάλα σχέδια της Αττικό Μετρό 

Σχέδια κάνουν στην Αττικό Μετρό για το επόμενο ΚΠΣ. Λόγω της πολυπλοκότητας των έργων το ΕΣΠΑ αποχαιρέτησε εδώ και καιρό την εταιρεία σχεδιασμού και έργων Μετρό της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης.

Μελέτες γίνονται πολλές αυτήν την περίοδο και πλέον το βάρος έχει πέσει στην στόχευση των έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και να υλοποιηθούν. Στην ατζέντα υπάρχουν πολύ γνωστά έργα που μπορούν να μεγαλώσουν σε σημαντικό βαθμό το δίκτυο Μετρό της Αθήνας.

Σε αυτό το νέο πλάνο έχει βολιδοσκοπηθεί και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων καθώς μιλάμε για προύπολογισμό έργων που ξεπερνά τα 3 δις ευρώ.  Η απόλυτη προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό είναι πλέον η Νέα Γραμμή 4. Το project αυτό είναι πλέον και αρκετά ώριμα και με τις μελέτες να τρέχουν εδώ και 1,5 χρόνο.

ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
Είναι το επόμενο έργο που θα δούμε να δημοπρατείται από την Αττικό Μετρό. Με το άνοιγμα της χρηματοδότησης από το επόμενο ΚΠΣ θα δούμε και την δημοπράτηση του.

Στην Αττικό Μετρό μιλούν για ικανότητα να δημοπρατηθεί άμεσα το πρώτο τμήμα μέσα στο 2013 καθώς οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα πάρουν τουλάχιστον 1,5 χρόνο, από την πρόσκληση ενδιαφέροντος μέχρι την κατάθεση των οικονομικών προσφορών και πιστεύουν ότι υπάρχει το απαιτούμενο διάστημα για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου.

Η χρηματοδότηση θα φτάσει τα 1,1 δις ευρώ και περιλαμβάνει γραμμή 8χλμ και 9 σταθμούς (ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ). Το έργο είναι περίπλοκο και η κατασκευή στο κέντρο της Αθήνας το κάνει ακόμα περισσότερο.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ
Και το έργο αυτό έχει μελέτες οι οποίες τρέχουν. Θα είναι μέσα στο πρώτο πακέτο για τις επεκτάσεις Γ` γενιάς.  Το κόστος του υπολογίζεται σε περίπου 400εκ.ευρώ και περιλαμβάνει 4χλμ και 3 νέους σταθμούς με Άγιο Ιερόθεο, Πετρούπολη και Ίλιον.

Με την ολοκλήρωση αυτή της επέκτασης η απόσταση Ίλιον-Σύνταγμα θα γίνεται σε περίπου 20 λεπτά. Το έργο θεωρείται άμεσης προτεραιότητας και αναζητείται χρηματοδότηση.  Το σημαντικό είναι πως το έργο έχει ήδη δρομολογηθεί και πλέον είναι θέμα πολιτικών και οικονομικών αποφάσεων η κατασκευή του.

ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 1 ΦΑΛΗΡΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ένα έργο το οποίο στην Αττικό Μετρό το δουλεύουν εδώ και καιρό. Παρά το γεγονός πως εδώ και χρόνια έχει εκφραστεί η βούληση Υπουργείων, Δήμου και Περιφέρειας να πραγματοποιηθεί υπάρχει μία ανεξήγητη καθυστέρηση. Ο προϋπολογισμός του δεν είναι τεράστιος και δεν θα ξεπερνά τα 100εκ.ευρώ. Αυτό το έργο θα μπορούσε κάλλιστα να δημοπρατηθεί και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα καθώς θα είναι πολύ δύσκολο η Αττικό Μετρό να βρει και άλλα κονδύλια από το ΚΠΣ που θα χρηματοδοτήσουν αυτό το έργο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο project όλων καθώς μιλάμε για επέκταση 11χλμ με 11 σταθμούς.

Έργο με τεράστια αξία στο κυκλοφοριακό της Αθήνας που το κόστος του φτάνει τα 1, 5 δις ευρώ. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει συνδυασμός χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ, το ΚΠΣ και δημόσιους πόρους για να το δούμε να κατασκευάζεται. Μιλάμε για έργο που δεν έχει ακόμα καμία μελέτη και για να μπει στην πρίζα θα περάσει τουλάχιστον μια τετραετία και εφόσον έχουν βρεθεί τα κονδύλια.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID