EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Γιατί έφυγαν τα ελληνικά φορτηγά (και) από τους ελληνικούς δρόμους

 
Υπάρχουν πολλές αιτίες, πολλές απαντήσεις, καθώς και αρκετά επιχειρήματα. Θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τα πιο βασικά από αυτά, αν και πιστεύω ότι οι περισσότεροι από αυτούς που ασχολούνται με τις μεταφορές τα γνωρίζουν πολύ καλά, γιατί έχουν λειτουργήσει στην λογική του κέρδους, χωρίς να εξετάσουν άλλες παραμέτρους, οι οποίες έχουν να κάνουν με την τήρηση των κανόνων που έχει θέσει η πολιτεία.
Από τα 6.500 ελληνικά φορτηγά Δ.Χ διεθνών μεταφορών που υπήρχαν την δεκαετία του 1990 και τα οποία διενεργούσαν διεθνή ταξίδια σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, καθώς επίσης και σε χώρες της Αφρικής, σήμερα έχουν απομείνει 1.200 στα χαρτιά και περίπου 800 ενεργά, τα οποία και αυτά ημέρα με ήμερα καταρρέουν.
Πριν προχωρήσω στην καταγραφή των αιτίων που ο χώρος της ελληνικής διεθνής μεταφοράς έχει καταρρεύσει, εξηγώ τις συνέπειες αυτού του αποτελέσματος για την απασχόληση και την οικονομία γενικότερα.
-5.500 χαμένες θέσεις εργασίας Ελλήνων οδηγών και αυτοαπασχολούμενων.
-5.500 χαμένες εισφορές μηνιαίως στα ταμεία.
-5.500 χαμένα τέλη κυκλοφορίας ανά έτος.
-5.500 χαμένα ασφαλιστικά συμβόλαια ανά έτος.
-5.500 παράβολα Κ.Τ.Ε.Ο ανά έτος παράβολα Κ.Ε.Κ ανά έτος.
-5.500 λιγότερες φορολογικές δηλώσεις.
-5.500 λιγότερα διεθνή ταξίδια ανά δέκα ημέρες με τις ανάλογες απώλειες σε είσπραξη Φ.Π.Α, από μεταφορές, καύσιμα, λάστιχα, συνεργεία, καράβια, διόδια, κ.ά.
Ο κατάλογος της χασούρας από αυτό το αποτέλεσμα δεν έχει τελειωμό για τις απώλειες της οικονομίας. Εάν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι το ίδιο συμβαίνει και εντός της χώρας με το 70% του στόλου των 33.000 φορτηγών Δ.Χ. να είναι καθημερινά άνεργα, αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο μεγάλη ζημία συσσωρεύεται καθημερινά εις βάρος του κλάδου μας και της οικονομίας γενικότερα.
Τι φταίει που βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση;
Εμείς οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές, οι οποίοι τόσα χρόνια αφήσαμε την εκπροσώπηση του κλάδου μας στα χέρια συνδικαλιστών, οι οποίοι για το μόνο που ενδιαφέρονται αποδεδειγμένα ήταν το προσωπικό τους συμφέρων και η συνδιαλλαγή με τον εκάστοτε υπουργό Μεταφορών, προκειμένου να αποπροσανατολίζουν τον κλάδο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο στόχος της οργάνωσης και ανάπτυξης του κλάδου μας, με όφελος για τους μεταφορείς και της οικονομίας.
Η πολιτεία και οι εκάστοτε υπουργοί, οι οποίοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα μεγαλόσυμφέροντα που εκπροσωπούν διαχρονικά δεν έδωσαν ποτέ την ανάλογη προσοχή στον κλάδο μας, παρότι είναι ο πιο σημαντικός κρίκος στην λειτουργία της αγοράς, και ενώ γνωρίζουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι κάθε λογής απατεώνες στον χώρο των μεταφορών δεν παίρνουν κανένα μέτρο, προκειμένου να προστατέψουν τους Έλληνες μεταφορείς από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που μας τσακίζει καθημερινά και στερεί από την πολιτεία έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, αφού αυτοί οι τύποι το μόνο που αφήνουν στην χώρα μας είναι το καυσαέριο από τα σαράβαλα τους και τις βρομιές τους γενικότερα, και μιλάμε για 8.000 με 10.000 φορτηγά, τα οποία δεν συνεισφέρουν τίποτα στο κράτος μας, μόνο την διάλυση του κλάδου μας.
Βοηθήστε, εξαγωγείς να γυρίσουν τα ελληνικά ΦΔΧ στους δρόμους
Μετά από τόσα χρόνια που υπάρχει αυτή η κατάσταση, εύκολα καταλήγει κανείς στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι εκάστοτε υπουργοί ανέχονται αυτήν την κατάσταση, προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα τους οι μεγάλο εισαγωγείς και εξαγωγείς, κάτω του κόστους στο 50% περίπου του ελληνικού φορτηγού και εμείς είμαστε αναγκασμένοι, όσοι έχουμε απομείνει να λειτουργούμε υπό καθεστώς εκβιασμού, προκειμένου να βρούμε φορτίο και στην συνέχεια με διάφορα συμπληρώματα να μειώσουμε την χασούρα μας.
Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι το κόστος του ελληνικού Φ.Δ.Χ καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τους κανόνες που έχει θέσει η ελληνική πολιτεία, η οποία δεν κάνει τίποτα προκειμένου να προστατέψει εμάς που αποφασίσαμε να παραμείνουμε στην χώρα μας. Θα έπρεπε να ντρέπονται όλοι οι υπουργοί Μεταφορών για αυτά τα αποτελέσματα.
Σε ότι αφορά τους εξαγωγείς της χώρας μας, θέλω να τονίσω ότι, αν δεν στηρίξουν τους Έλληνες μεταφορείς και δεν απαιτήσουν από τους διαμεταφορέις τα φορτία τους να εξάγονται με ελληνικά Φ.Δ.Χ., τα οποία ανήκουν σήμερα σε μικρές οικογενειακές μεταφορικές επιχειρήσεις ή σε αυτοαπασχολούμενους μεταφορείς πολύ σύντομα, όταν δεν θα υπάρχουμε, θα αναγκαστούν να καταβάλουν κόμιστρα για την μεταφορά των προϊόντων τους στο τριπλάσιο από ότι καταβάλουν σήμερα στους Έλληνες αυτοκινητιστές και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να χάσουν πελάτες – αγορές. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι όταν στον χώρο της μεταφοράς κυριαρχήσουν μεγάλες μεταφορικές επιχειρήσεις πρώτα θα προσλάβουν οικονομικούς σύμβουλους και μετά οδηγούς!!
Βοηθήστε κύριοι εξαγωγείς να γυρίσουν τα ελληνικά Φ.Δ.Χ. στους δρόμους για να προστατευθείτε και εσείς.
Και για να καταλάβετε καλύτερα τι ακριβώς συμβαίνει, μέσα από αυτό το χάος που έχει επικρατήσει στην χώρα μας, σας παρουσιάζω ενδεικτικά το κόστος ενός δρομολογίου Ασπρόπυργος/Βαρκελώνη/Ασπρόπυργος, καθώς και τα κόμιστρα που εισπράττουμε.
-Χιλιόμετρα: 3.112
-Ημέρες Απασχόλησης: 8
-Συνολικά έξοδα: 6.300 ευρώ.
-Κόμιστρα εξαγωγής: 1.900/2.000 ευρώ.
-Κόμιστρα εισαγωγής : 2.800/3.100 ευρώ.
-Τρόπος είσπραξης αυτών των κομίστρων: 30% μετρητά – 70% με τρίμηνες/τετράμηνες επιταγές. Πολύ εύκολα μπορείτε να συμπεράνετε το οικονομικό αποτέλεσμα.
(ΥΣ: Στην διάθεση του οποιουδήποτε επίσημα στοιχεία για τα παραπάνω)
Χωρίς συνέργειες δεν θα υπάρξει μείωση κόστους
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι:
Χωρίς να εφαρμόζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην μεταφορά τους κανόνες, αλλά αντίθετα εκμεταλλευόμενοι τυχοδιωκτικά την ανικανότητα και αδιαφορία της πολιτείας θα υποστούν και οι ίδιοι κάποια στιγμή τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής.
Χωρίς υποδομές, εμπορευματικά κέντρα – εμπορευματικούς σταθμούς, δεν μπορούν να υπάρξουν συνεργασίες για μείωση του οποίου κόστους.
Γενικότερα, στην κατάσταση που ζούμε, αν δεν δούμε την πραγματικότητα και αν δεν σταματήσουν ορισμένοι να εκμεταλλεύονται για ίδιον όφελος τις αδυναμίες, που σκόπιμα υπάρχουν κατά την άποψή μας, σύντομα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα έρθει και η σειρά τους.

(Αυτοκινητιστής, Πρόεδρος Σωματείου Διεθνών Μεταφορών Ν. Ελλάδας «Ο Αγώνας», μέλος ΟΦΑΕ)
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID