EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Σ. Φάτσιος: «Η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ προστατεύεται ως το 2019»

 
Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ το 2015; Aδύνατη φαντάζει, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Σοφοκλή Φάτσιο, ο οποίος – σε συνέντευξη στο metaforespress.gr – ξεκαθαρίζει ότι το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ προστατεύεται, βάση ευρωπαϊκού κανονισμού, ως το 2019.
Σε αντίθετη περίπτωση, αν το υπουργείο Μεταφορών επιμείνει στην επίσπευση της απελευθέρωσης το 2015, τότε θα βρεθεί αντιμέτωπο με δικαστικές προσφυγές και το κίνδυνο να καταβάλλει υψηλές αποζημιώσεις.
Όσον αφορά τη δημιουργία του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Βοτανικό, ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ υπογραμμίζει ότι, εντός 6 μηνών, αναμένεται η ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα ΚΤΕΛ ζητούν την παραχώρηση και διαχείριση του ΚΣΥΛ για 30-40 χρόνια.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Πότε αναμένεται η μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα; Που βρίσκεται η όλη διαδικασία;
-Όπως γνωρίζετε, στα τέλη Μαΐου υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ για τη δημιουργία του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Βοτανικό.
Τώρα περιμένουμε από τον πρόεδρο του Αττικό Μετρό το σύμβουλο που θα αναλάβει την επικαιροποίηση παλαιότερης μελέτης του ΕΜΠ. Σε έξι μήνες ευελπιστούμε ότι θα είναι έτοιμη η μελέτη, ώστε να δοθεί στον ανάδοχο για να ξεκινήσει τις εργασίες.
-Με ποια μέθοδο θα κατασκευαστεί ο νέος σταθμός; Θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ τον διαγωνισμό;
-Το έργο, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και θα κατασκευαστεί πάνω στο πρόσφατα αποπερατωμένο αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, όπως προβλέπεται και από το Προεδρικό Διάταγμα 750Δ/2005 του Οργανισμού Ρυθμιστικού της Αθήνας.

Αυτό που εξετάζεται είναι αν θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός από το Δημόσιο ή από τα ΚΤΕΛ. Εμείς προτιμούμε το δεύτερο, καθότι οι διαγωνισμοί του Δημοσίου είναι συνήθως χρονοβόροι, καθώς συνοδεύονται από σωρεία ενστάσεων. Εμείς ζητούμε την παραχώρηση και διαχείριση του ΚΣΥΛ για 30-40 χρόνια.
-Έχει αλλάξει καθόλου η μελέτη του ΕΜΠ;
-Η παλαιά μελέτη μιλούσε για 45 στρέμματα, 23 για εγκαταστάσεις και 22 για πράσινο. Τώρα, θα δοθούν επιπλέον 3 στρέμματα για πράσινο, οπότε 20 στρέμματα θα δοθούν για εγκαταστάσεις.
Τα ΚΤΕΛ θα βρίσκονται στο επίπεδο και από πάνω οι διάφορες ψυχαγωγικές και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ από κάτω θα είναι το Μετρό. Η υπόγεια διάβαση έχει ήδη κατασκευαστεί.
Μαζί με το σταθμό του Μετρό, η ημερήσια επιβατική κίνηση εκτιμάται στις 35.000. Ουσιαστικά, τα ΚΤΕΛ θα τροφοδοτούν με επιβάτες το Μετρό και αντιστρόφως.
-Πως κινείται ο κλάδος; Έχουν μειωθεί τα δρομολόγια, έχουν κλείσει ΚΤΕΛ;
-Έχουμε υποστεί κι εμείς τις συνέπειες της κρίσης. Οι επιβάτες, σε σύγκριση με πέρυσι, έχουν μειωθεί κατά 10-15%, ενώ τα τιμολόγιά μας έχουν μείνει σταθερά από το 2010, σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής του πετρελαίου.
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι μας οφείλονται τεράστια ποσά από το Δημόσιο, ύψους 350 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά μαθητών και άλλων κοινωνικών ομάδων από το 2010 ως και σήμερα. Οι οφειλές αυτές είναι βεβαιωμένες από τη Πολιτεία, ευελπιστούμε να πληρωθούμε με την εκταμίευση της δόσης των 31,5 δισ. από τη τρόικα.
Ο στόλος των ΚΤΕΛ δεν έχε μειωθεί, κάποια δρομολόγια έχει διακοπεί. Τα ΚΤΕΛ είναι 62, τα περισσότερα είναι ελλειμματικά, διότι το ενδονομαρχιακό  έργο είναι ελλειμματικό. Το 2011, το ελλειμματικό έργο των ενδονομαρχιακών ΚΤΕΛ ανήλθε στα 140 εκατ. ευρώ.
Γενικότερα, το μοντέλο λειτουργίας των ΚΤΕΛ θα μπορούσε να εφαρμοστεί στον ΟΑΣΑ. Ο κλάδος λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και δεν επιδοτείται από το κράτος, πέρα από τη προμήθεια νέου στόλου. Στην Ελλάδα η μέση ηλικία είναι  8-10 ετών, έναντι 15 ετών στην Ευρώπη.
-Ο υπουργός Μεταφορών έχει εξαγγείλει την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ το 2015; Τελικά, θα συντελεστεί κάτι τέτοιο;
-Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι θα απελευθερωθεί το έργο των οδικών επιβατικών μεταφορών το 2015. Ο Υπουργός δεν έλαβε υπόψη του ότι το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ έχει παραχωρηθεί από το κράτος μέχρι τις 31-12-2019, βάσει του άρθρου 17 του Ν.3534/2007.
Η παραχώρηση αυτή είναι απόλυτα συμβατή με τις διατάξεις του μεταβατικού σταδίου του Κανονισμού (ΕΚ 1370/2007 άρθρο 8, περίπτωση δ) και ισχύει οπωσδήποτε μέχρι τη λήξη της. Οποιαδήποτε λήξη της προθεσμίας αυτής, θα συνεπέφερε αδικαιολόγητες νομικές και οικονομικές συνέπειες, τόσο στα ΚΤΕΛ, όσο και στο κράτος από αποζημιώσεις που θα αξιωθούν δικαστικά.
-Αρκετή κουβέντα γίνεται με τα αλβανικά ΚΤΕΛ που σας υποκλέπτουν έργο.
-Με τα αλβανικά υπάρχει σημαντικό πρόβλημα, γιατί κάνουν ενδομεταφορές, υποκλέπτουν έργο από τα ελληνικά ΚΤΕΛ και δεν κόβουν εισιτήρια. Μόνο με τα αλβανικά υπάρχει το πρόβλημα. Ενώ έπρεπε να συνδέουν μόνο τις πρωτεύουσες των δύο χώρων ή και της συμπρωτεύουσας, αυτά παίρνουν επιβάτες από ενδιάμεσες πόλεις. Αυτό ξεκίνησε το 2006 και γιγαντώθηκε το 2011.
Το 2011 τέθηκε για νέα βάση και υπήρξε αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου. Ελπίζουμε, σε συνεργασία με την Αστυνομία, το φαινόμενο αυτό να παταχθεί.

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID