EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας κατά 23,2% «εξυγίανε» τον ΟΑΣΑ


Του Φώτη Φωτεινού
Ναι μεν, αλλά. Το Μνημόνιο έχει οδηγήσει στη θεαματική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου ΟΑΣΑ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ), αλλά φτάνει αυτό;
Ο όμιλος ΟΑΣΑ, το 8μηνο του έτους (Ιανουάριος – Αύγουστος), πέτυχε λειτουργική κερδοφορία 12,9 εκατ. ευρώ, έναντι λειτουργικών ζημιών 57 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Που οφείλεται αυτό; Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, αυτό που διαφοροποιεί τα μεγέθη είναι οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού. Στο 8μηνο του 2012 οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού έφτασαν τα 202,5 εκατ., έναντι 263,7 εκατ. το 2011, σημειώνοντας μείωση 23,2%.
Τι άλλο προκαλεί εντύπωση; Δυστυχώς, τα έσοδα του ομίλου από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών μειώθηκαν κατά 9,34%! Με άλλα λόγια, ο όμιλος ΟΑΣΑ είτε έχασε επιβάτες, είτε διογκώθηκε η λαθρεπιβίβαση!
Μάλιστα, το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα του ΟΑΣΑ ίσως και να ήταν ζημιογόνο, αν δεν είχε αυξηθεί η κρατική επιδότηση του υπουργείου Οικονομικών στα 131,7 εκατ., έναντι 106,2 εκατ. το 2011. Άγνωστο το πως αυξήθηκε η κρατική επιδότηση, όταν το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ προβλέπει το αντίθετο.
Μεγέθη ομίλου ΟΑΣΑ 8μηνο 2011 8μηνο 2012 Διαφορά
Πωλήσεις υπηρεσιών 186,0 168,6 -9,34%
Λοιπά έσοδα 12,3 14,8 20,13%
Κρατική επιδότηση 106,2 131,7 23,97%
Σύνολο εσόδων 304,7 315,3 3,48%
Αμοιβές και έξοδα
Προσωπικού
263,7 202,5 -23,2%
Σύνολο εξόδων 361,7 302,4 -16,41%
Έλλειμμα / Πλεόνασμα λειτουργίας -57,02 12,9 -122,68%
Ζημιές 16,2 εκατ. για τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ)
Οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ) μπορεί να παραμένουν σε ζημιογόνα τροχιά, αλλά βελτιώνουν εντυπωσιακά τα αποτελέσματά τους.
Φυσικά, αυτό είναι απόρροια της μείωσης δρομολογίων και στόλου, αλλά και των δαπανών μισθοδοσίας. Η ίδια «συνταγή», με τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα, εφαρμόστηκε και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στο 8μηνο του έτους, οι Οδικές Συγκοινωνίες ήταν λειτουργικά ζημιογόνες κατά 16,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 63,3 εκατ. το 8μηνο του 2011. Και εδώ η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας είναι σημαντική (23,41%), αλλά τουλάχιστον παρατηρήθηκε αύξηση των εσόδων από εισιτήρια και κάρτες κατά 3,98%.
Μεγέθη ομίλου ΟΣΥ 8μηνο 2011 8μηνο 2012 Διαφορά
Πωλήσεις υπηρεσιών 82,0 85,3 3,98%
Λοιπά έσοδα 5,2 5,6 7,87%
Κρατική επιδότηση 87,6 90,3 3,09%
Σύνολο εσόδων 174,9 181,3 3,65%
Αμοιβές και έξοδα
Προσωπικού
173,4 132,8 -23,41%
Σύνολο εξόδων 238,3 197,5 -17,11%
Έλλειμμα / Πλεόνασμα λειτουργίας -63,3 -16,2 -74,42%
ΣΤΑΣΥ: Κέρδη λόγω κρατικής επιδότησης και «βουτιάς» στους μισθούς
Η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) είχε στο 8μηνο του έτους λειτουργικά κέρδη 25,3 εκατ., έναντι 3,8 εκατ. Η αύξηση των κερδών οφείλεται στη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας κατά 21,6%, αλλά και στην αύξηση της κρατικής επιδότησης κατά 122,3%!
Τα ανωτέρω «κρύβουν» το τραγικό γεγονός ότι Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ είχαν λιγότερα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες κατά 17,59%!
Μεγέθη ομίλου ΣΤΑΣΥ 8μηνο 2011 8μηνο 2012 Διαφορά
Πωλήσεις υπηρεσιών 96,2 79,3 -17,59%
Λοιπά έσοδα 6,9 6,3 -8,41%
Κρατική επιδότηση 18,6 41,3 122,37%
Σύνολο εσόδων 121,7 127,0 4,32%
Αμοιβές και έξοδα
Προσωπικού
85,6 67,1 -21,6%
Σύνολο εξόδων 117,8 101,7 -13,73%
Έλλειμμα / Πλεόνασμα λειτουργίας 3,8 25,3 550,96%
ΠΗΓΗ
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID