Όλα αυτά ακούγονται τέλεια, αλλά οι κριτικοί αναρωτιούνται για το κατά πόσο αυτό θα μετριάσει τις τεράστιες και συνεχώς αυξανόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλεί η παραγωγή της H&M. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι αυτή αφοσίωση στο θέμα της βιωσιμότητας, είναι φανφάρες που σκοπό έχουν να αποπροσανατολίσουν το κοινό από τη ζημιά που προκαλεί η εταιρεία, ακόμα και για να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Πάντως η H&M, αναμφίβολα σπαταλάει πολύ χρόνο και χρήμα σε αυτές τις ενέργειες και έχει κάνει πραγματικά βήματα για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις – πολύ περισσότερα από άλλες εταιρείες. Αξίζουν όλες αυτές οι προσπάθειες; Και αποτελεί η H&M ένα έξυπνο μέρος για να ψωνίζουν όσοι θέλουν να μικρύνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα ή να εκφράσουν τις απόψεις τους περί του πόσα ξοδεύουν; Οι απαντήσεις είναι παραπάνω από απλές.
Για αρχή, αυτό που όλοι έχουν να προσάψουν στην H&M είναι ο χωρίς αμφιβολία τεράστιος σωρός από ρούχα που παράγει κάθε μέρα. Η σουηδική φίρμα είναι από τις μεγαλύτερες του χώρου σε επίπεδο πωλήσεων. Προκαλεί ζαλάδα και μόνο στη σκέψη: Η ποσότητα φτηνών t-shirts, jeans, φορεμάτων, jackets και όλα τα άλλα που έφτιαξε και πούλησε έφτασαν τα 25 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις το 2015.
Και μόνο η παραγωγή των υλικών και των χρωμάτων και του τελειώματός τους με χημικά και η αποστολή τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης προκαλεί ανείπωτη ζημιά στο περιβάλλον και καταναλώνει γιγάντιες ποσότητες φυσικών πόρων. Αυτός ο όγκος παραγωγής είναι και η πρόκληση βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει η H&M και το ξέρουν. Επίσης θέλουν και οι πελάτες να καταλάβουν ότι το ξέρουν, με το να προμοτάρουν μέσω marketing τις προσπάθειες για βιωσιμότητα – και εκεί είναι που μπερδεύονται τα πράγματα.
Η Lucy Siegle, μια δημοσιογράφος της Guardian που γράφει για βιωσιμότητα, είναι μια από αυτούς που έχουν εκφράσει το σκεπτικισμό τους για τις καμπάνιες ανακύκλωσης της H&M και τη σειρά “Conscious”. Και έχει πει ότι, λόγω και των περιορισμών στην τεχνολογία, θα πάρει 12 χρόνια στην H&M για να χρησιμοποιήσει μόνο 1000 τόνους ανακυκλωμένων ρούχων. Στο μεταξύ, παράγει τέτοιες ποσότητες ρούχων μέσα σε λίγες μέρες.
Η H&M δεν αρνήθηκε τους υπολογισμούς της όταν ρωτήθηκε, τονίζοντας μάλιστα ότι όντως είναι δύσκολο να ανακυκλώσει υλικό. «Δυστυχώς δεν είναι δυνατό να σφίξουμε τη θηλιά και να ανακυκλώσουμε όλους τους τύπους υλικών και να τα μετατρέψουμε σε νέα υφάσματα σήμερα», είπε εκπρόσωπος της εταιρείας. Κάποια μείγματα υλικών είναι αδύνατο να διαχωριστούν, ενώ η ανακύκλωση βαμβακιού μειώνει την ποιότητά του.
Η Greenpeace, που έχει πλάσει το εγκώμιο της H&M επειδή ήταν η πρώτη εταιρεία που απέβαλε εντελώς τα χημικά PFC από τα προϊόντα τους, επίσης άσκησε κριτική στην καμπάνια για την ανακύκλωση. «Η ‘Recycling Week’ της H&M είναι ένας κόσμος ψευδαισθήσεων από τη στιγμή που μόνο το 1% των ανακυκλωμένων προϊόντων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανακυκλώσιμες ίνες», ανέφερε σε δελτίο τύπου η Kristen Brodde, η επικεφαλής του project της Greenpeace ‘Detox my Fashion’. «Αλλά αυτά δεν τα λένε στους πελάτες». Υποδεικνύει ότι το να προσέφεραν υπηρεσίες επισκευής των ρούχων θα ήταν πιο ωφέλιμο από το να φέρνουν οι πελάτες τα παλιά τους ρούχα για ανακύκλωση και να αγοράζουν καινούρια.
Το 2015 το ανακυκλωμένο υλικό ήταν όντως το 1% από αυτό που χρησιμοποίησε η H&M, αυξημένο κατά 0,2% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την αναφορά βιωσιμότητας που εξέδωσε. Όμως προκαλούν ερωτηματικά τα σχόλια της H&M για το τι εννοεί όταν λέει στο τέλος του video της M.I.A. ότι «95% των υφασμάτων που πετιούνται παγκοσμίως μπορούν να έχουν μια δεύτερη ζωή» – ακολουθούμενο από την υπόδειξη να φέρουν οι πελάτες τα ρούχα αυτά σε ένα κατάστημα H&M.
Ας υποθέσουμε ότι θέλουν να ανακυκλώσει ο κόσμος για να πάρει το voucher. Όταν η H&M ξεκίνησε το πρόγραμμα το 2013, το Bloomberg έκανε λόγο για έξυπνη κίνηση marketing. Η έκπτωση 15% ήταν αρκετή για μια νέα αγορά και ταυτόχρονα προστατεύει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Πάντως η H&M, αναμφίβολα σπαταλάει πολύ χρόνο και χρήμα σε αυτές τις ενέργειες και έχει κάνει πραγματικά βήματα για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις – πολύ περισσότερα από άλλες εταιρείες. Αξίζουν όλες αυτές οι προσπάθειες; Και αποτελεί η H&M ένα έξυπνο μέρος για να ψωνίζουν όσοι θέλουν να μικρύνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα ή να εκφράσουν τις απόψεις τους περί του πόσα ξοδεύουν; Οι απαντήσεις είναι παραπάνω από απλές.
Για αρχή, αυτό που όλοι έχουν να προσάψουν στην H&M είναι ο χωρίς αμφιβολία τεράστιος σωρός από ρούχα που παράγει κάθε μέρα. Η σουηδική φίρμα είναι από τις μεγαλύτερες του χώρου σε επίπεδο πωλήσεων. Προκαλεί ζαλάδα και μόνο στη σκέψη: Η ποσότητα φτηνών t-shirts, jeans, φορεμάτων, jackets και όλα τα άλλα που έφτιαξε και πούλησε έφτασαν τα 25 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις το 2015.
Και μόνο η παραγωγή των υλικών και των χρωμάτων και του τελειώματός τους με χημικά και η αποστολή τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης προκαλεί ανείπωτη ζημιά στο περιβάλλον και καταναλώνει γιγάντιες ποσότητες φυσικών πόρων. Αυτός ο όγκος παραγωγής είναι και η πρόκληση βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει η H&M και το ξέρουν. Επίσης θέλουν και οι πελάτες να καταλάβουν ότι το ξέρουν, με το να προμοτάρουν μέσω marketing τις προσπάθειες για βιωσιμότητα – και εκεί είναι που μπερδεύονται τα πράγματα.
Η Lucy Siegle, μια δημοσιογράφος της Guardian που γράφει για βιωσιμότητα, είναι μια από αυτούς που έχουν εκφράσει το σκεπτικισμό τους για τις καμπάνιες ανακύκλωσης της H&M και τη σειρά “Conscious”. Και έχει πει ότι, λόγω και των περιορισμών στην τεχνολογία, θα πάρει 12 χρόνια στην H&M για να χρησιμοποιήσει μόνο 1000 τόνους ανακυκλωμένων ρούχων. Στο μεταξύ, παράγει τέτοιες ποσότητες ρούχων μέσα σε λίγες μέρες.
Η H&M δεν αρνήθηκε τους υπολογισμούς της όταν ρωτήθηκε, τονίζοντας μάλιστα ότι όντως είναι δύσκολο να ανακυκλώσει υλικό. «Δυστυχώς δεν είναι δυνατό να σφίξουμε τη θηλιά και να ανακυκλώσουμε όλους τους τύπους υλικών και να τα μετατρέψουμε σε νέα υφάσματα σήμερα», είπε εκπρόσωπος της εταιρείας. Κάποια μείγματα υλικών είναι αδύνατο να διαχωριστούν, ενώ η ανακύκλωση βαμβακιού μειώνει την ποιότητά του.

Η Greenpeace, που έχει πλάσει το εγκώμιο της H&M επειδή ήταν η πρώτη εταιρεία που απέβαλε εντελώς τα χημικά PFC από τα προϊόντα τους, επίσης άσκησε κριτική στην καμπάνια για την ανακύκλωση. «Η ‘Recycling Week’ της H&M είναι ένας κόσμος ψευδαισθήσεων από τη στιγμή που μόνο το 1% των ανακυκλωμένων προϊόντων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανακυκλώσιμες ίνες», ανέφερε σε δελτίο τύπου η Kristen Brodde, η επικεφαλής του project της Greenpeace ‘Detox my Fashion’. «Αλλά αυτά δεν τα λένε στους πελάτες». Υποδεικνύει ότι το να προσέφεραν υπηρεσίες επισκευής των ρούχων θα ήταν πιο ωφέλιμο από το να φέρνουν οι πελάτες τα παλιά τους ρούχα για ανακύκλωση και να αγοράζουν καινούρια.
Το 2015 το ανακυκλωμένο υλικό ήταν όντως το 1% από αυτό που χρησιμοποίησε η H&M, αυξημένο κατά 0,2% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την αναφορά βιωσιμότητας που εξέδωσε. Όμως προκαλούν ερωτηματικά τα σχόλια της H&M για το τι εννοεί όταν λέει στο τέλος του video της M.I.A. ότι «95% των υφασμάτων που πετιούνται παγκοσμίως μπορούν να έχουν μια δεύτερη ζωή» – ακολουθούμενο από την υπόδειξη να φέρουν οι πελάτες τα ρούχα αυτά σε ένα κατάστημα H&M.
Ας υποθέσουμε ότι θέλουν να ανακυκλώσει ο κόσμος για να πάρει το voucher. Όταν η H&M ξεκίνησε το πρόγραμμα το 2013, το Bloomberg έκανε λόγο για έξυπνη κίνηση marketing. Η έκπτωση 15% ήταν αρκετή για μια νέα αγορά και ταυτόχρονα προστατεύει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!