EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Διακοπές… στα ίδια, για τους Ευρωπαίους – σπίτι τους το 75% των Ελλήνων

Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αναμένονται να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος των διακοπών τους στη χώρα τους αυτή τη χρονιά. Η ανάλυση των ταξιδιωτικών τάσεων από τη MasterCard, βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας Euromonitor, δείχνουν ότι το 2014 θα σημειωθεί αύξηση της τάξεως του 114% των Ευρωπαίων που θα παραμείνουν στη χώρα τους – ποσοστό που συνιστά μεγαλύτερο από το διπλάσιο αριθμό ατόμων που έκανε διακοπές στον τόπο του το 2013. 

Πιο συγκεκριμένα,οι Ευρωπαίοι δείχνουν ότι θα προτιμήσουν τις αναμενόμενες εγχώριες διακοπές παραμένοντας σε όσα ξέρουν όσον αφορά το πώς θα αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Πρώτη στην κατάταξη έρχεται η Γαλλία, που στατιστικά συνιστά την πρώτη χώρα στην οποία οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν να ηρεμήσουν και να ξεκουραστούν στη χώρα τους από ότι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, αμέσως μετά ακολουθούν η Ισπανία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ουκρανία.

Η έρευνα της MasterCard αναφορικά με τις συνήθειες των ταξιδιωτών δείχνει πόσο πολύ αγκαλιάζουμε πλέον τις διακοπές στην χώρα μας: ένα ξεχωριστό κομμάτι έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι το 2013, περισσότεροι από 2 στους 5 Ευρωπαίους απόλαυσαν τις διακοπές τους στη χώρα τους, συγκριτικά με λιγότερους από το ένα πέμπτο που επέλεξε να ταξιδέψει εκτός Eυρωπαϊκής Ένωσης.

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι οι Ευρωπαίοι ψάχνουν για οικειότητα και καθησυχασμό από την πρώτη στιγμή: πάνω από τους μισούς από εμάς (56%) δηλώνουμε ότι καθοριστικός παράγοντας για την οργάνωση ενός ταξιδιού είναι οι προτάσεις φίλων, συναδέλφων και συγγενών. Ακόμα και όταν φτάνουμε στον ταξιδιωτικό μας προορισμό, συνεχίζουμε να ψάχνουμε για αξιοπιστία και άνεση στον ελεύθερο χρόνο και τις δραστηριότητές μας: σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι (46%) επέλεξαν διακοπές σε παραλία, παρά πιο περιπετειώδεις επιδιώξεις μέσα στο 2013. Πιθανότατα, σε αυτό το πλαίσιο εξηγείται και η τάση των ταξιδιωτών από χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Τουρκία και οι Σκανδιναβικές χώρες, να κατατάσσουν την Ελλάδα στο top 10 των ταξιδιωτικών τους προορισμών για διακοπές.

Ο Javier Perez, πρόεδρος της MasterCard Europe, σημειώνει: «Με τόσα πολλά που προσφέρει η Ευρώπη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες παραμένουν στις χώρες τους. Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να αποφεύγουν την υποτιθέμενη ανησυχία που προκαλείται στους ίδιους, εγκαταλείποντας τα ανεκτά τους όρια, και τείνουν να εξερευνούν ότι είναι πιο κοντά σε αυτούς.

Παρόλα αυτά, όσο κοντά ή μακριά κι αν ταξιδεύουμε για τις πολυαναμενόμενες διακοπές μας, το να εξερευνούμε ταξιδιωτικούς προορισμούς και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας δεν θα έπρεπε ποτέ να αποτελεί μια αγχωτική εμπειρία».
 
Δεν θα κάνουν διακοπές 3 στους 4 Έλληνες

Παράλληλα, έρευνα του ΙΝΚΑ καταδεικνύει ότι το 75% των Ελλήνων δεν θα πάει διακοπές.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας, ρωτήθηκαν μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων 791 άτομα εκ των οποίων μόλις τα 198 απάντησαν ότι θα κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι.

Το 75% των ερωτηθέντων δεν θα κάνει διακοπές για οικονομικούς λόγους, λόγω επαγγελματικής και εισοδηματικής αστάθειας (15%), λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων κ.ά. (10%).
Από το 25% όσων θα κάνουν διακοπές, το 40% θα κάνει ολιγοήμερες διακοπές το πολύ πέντε ημερών. Το μέρος καταγωγής κερδίζει έδαφος, καθώς εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι Έλληνες τουρίστες.

Συγκεκριμένα, στις διακοπές τους οι Έλληνες διαμένουν:
σε ιδιόκτητο σπίτι 40%,
σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 30%,
σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 30%.

Η διάρκεια των διακοπών όλης, από κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο. Το ΙΝΚΑ εκτιμά ότι το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας τετραμελούς οικογένειας σε τουριστικό προορισμό αγγίζει πλέον τα 2.700 ευρώ.

Κατά το 2014 θα πραγματοποιήσει:
4 ήμερες διακοπές το 40% των οικογενειών
7 ημέρες το 25% των οικογενειών
10 ήμερες το 20% των οικογενειών
15 ήμερες το 13% των οικογενειών
20 ήμερες μόλις το 2% των οικογενειών.

Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα, σε ένταση της οικονομικής δυσπραγίας, σε δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία αλλά και στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών.

Τέλος, το Ινστιτούτο Καταναλωτή σχολιάζει τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου, αρρωστημένος κλιματισμός), τονίζοντας πως αποτελούν ένα επιπλέον αίσθημα ανασφάλειας και απέχθειας για την μετακίνησή τους.


ΠΗΓΗ

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID