EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προβλήματα αλλά και πρόοδος πάνε παρέα

Μπορεί το Μετρό Θεσσαλονίκης να απαριθμεί σειρά από προβλήματα όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο δεν εξελίσσεται (έστω και με αυτούς τους ρυθμούς).

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές το έργο έχει αρκετά σημεία που δείχνουν ότι προχωρά παρά τις αντιξοότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμά είναι η οδός Δελφών που δόθηκε ένα ρεύμα κυκλοφορίας μετά από 3 χρόνια κατάληψης.

Όπως έμαθε το  ypodomes.com για να γίνει όμως ήταν απαραίτητο να ολοκληρωθεί πρώτα η πλάκα οροφής του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ, πράγμα που επετεύχθει πριν από μερικές εβδομάδες. Επίσης στο Αμαξοστάσιο σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η τοποθέτηση σιδηρού οπλισμού πλάκας θεμελίωσης και οι διαφραγματικοί τοίχοι.
  
Στο Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού, όπως επίσης και στο Σταθμό ΠΑΠΑΦΗ. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής διαφραγματικών τοίχων στο Σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.

ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ
Μέχρι σήμερα στην έχουμε συνολικά 6 Διαιτησίες μεταξύ ανάδοχου και Αττικό Μετρό ενώ το ποσό που διεκδικείται είναι περίπου 300εκ.ευρώ. Στην Αττικό Μετρό διαφωνούν με τον τρόπο υπολογισμού των ποσών που διεκδικούνται και μιλούν για ένα πολύ μικρότερο ποσό. Το σίγουρο όμως είναι ότι το έργο θα χρειαστεί συμπληρωματικό πόσο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Ο ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Ένα από τα σοβαρότερο ζητήματα που αντιμετωπίζει το έργο είναι οι κολλημένοι Μετροπόντικες. Τα δύο τεράστια μηχανήμετα βρίσκονται στον σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ περίπου 2 χρόνια και πολύ κουβέντα γίνεται για την μεταφορά τους. Εκεί υπάρχει διαφωνία στο ποσό που θα απαιτηθεί για την μετακίνηση των μηχανημάτων στο σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Το αποτέλεσμα είναι να μην ξέρουμε ακόμα πότε οι Μετροπόντικες θα μεταφερθούν και θα ξεκινήσουν εκ νέου το ταξίδι τους, αυτή τη φορά προς τη Δύση.

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Η χρηματοδότηση του έργου πάντως προχωρά με κανονικούς ρύθμους. Να θυμίσουμε πως το έργο ξεκίνησει με πόρους από το Γ` ΚΠΣ, και τώρα είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Καθώς το έργο θα συνεχίσει να κατασκευάζεται και μετά το 2015 που ολοκληρώνεται το ΕΣΠΑ θα αποτελέσει έργο-γέφυρα για το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Έτσι θα είναι ένα από τα λίγα έργα που θα έχουν τραβήξει χρηματοδότηση από 3 διαδοχικά Ευρωπαϊκά πακέτα στήριξης. Όπως άλλωστε μερικοί θυμάστε, το έργο ξεκίνησε το 2006 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012.

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι state of the art. Θα έχουν μήκος περίπου 60 μέτρα και όλοι θα έχουν κεντρική αποβάθρα (και όχι πλαινή που έχουν οι περισσότεροι σταθμοί του Μετρό της Αθήνας). Θα έχουν γρανίτες ενώ η αρχιτεκτονική τους θα θυμίζει τους σταθμούς της Αθήνας. Σε πολλούς σταθμούς θα εκτίθενται τα πλούσια αρχαιολογικά ευρήματα από τις ανασκαφές.

Θα έχουν 3 επίπεδα: στο πρώτο επίπεδο θα γίνεται η επικύρωση των εισιτηρίων, στο δεύτερο επίπεδο θα γίνεται η κάθοδος με κυλιόμενες σκάλες ενώ στο τρίτο επίπεδο θα βρίσκεται η κεντρική αποβάθρα. Στις αποβάθρες θα υπάρχουν προστατευτικές θύρες ασφαλείας οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού.

Οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και θα έχουν ..συνοδό αντί για οδηγό καθώς θα ελέγχονται και θα κινούνται από υπερσύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα.


ypodomes.com








Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID