EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Ο πρώτος κρεμαστός ποδηλατόδρομος στον κόσμο

Η γέφυρα Hovenring (Χόβενρινγκ) είναι ένας κυκλικός κρεμαστός ποδηλατόδρομος στον κόμβο μεταξύ των Αϊντχόβεν και Βελτχόβεν στην Ολλανδία. Θεωρείται η πρώτη κυκλική κρεμαστή γέφυρα για ποδήλατα στον κόσμο.

 Η ιδέα της γέφυρας Hovenring υπήρχε στις συζητήσεις των υπευθύνων από  το 2008, όταν η αύξηση της κυκλοφορίας μεταξύ του Αϊντχόφεν και του Βελντχόφεν είχε αρχίσει να μειώνει την ικανότητα του μέχρι τότε κυκλικού κόμβου, στη διασταύρωση της περιοχής Χέρμπαν, στο Βέλντχόβεν να ανταποκριθεί στις ανάγκες των διερχομένων.

Προκειμένου να βελτιωθεί η ροή της κυκλοφορίας και η ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων, αποφασίστηκε να διαχωριστεί τελείως η κίνηση των ποδηλάτων από τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Παράλληλα αποφασίστηκε ο κυκλικός κόμβος που προϋπήρχε, να μετατραπεί σε απλή διασταύρωση ώστε να βελτιωθεί η ροή των οχημάτων και να μειωθεί ο χρόνος διάσχισης της. Η απόφαση αυτή όμως, άφησε ανοιχτό το θέμα των διερχομένων με ποδήλατο και της ασφάλειας τους. Το δημοτικό συμβούλιο του Αϊντχόβεν, αποφάσισε έτσι την ανάπτυξη ενός εντυπωσιακού έργου.

Ο σχεδιασμός της γέφυρας Hovenring έγινε από τον οργανισμό σχεδιασμού IPV Delft. Το όνομα της γέφυρας επιλέχθηκε ύστερα από διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των πληθυσμών των Αϊντχόβεν και Βελντχόβεν. Κυριολεκτικά, το όνομα σημαίνει «δαχτυλίδι των Χόβεν» και αναφέρεται στο Αϊντχόβεν, το Βελντχόβεν και το Μερχόβεν ( η κατοικημένη περιοχή, όπου βρίσκεται η γέφυρα Hovenring). Επιπλέον, το όνομα αναφέρεται στον δακτύλιο της γέφυρας Hovenring , καθώς και στον κεντρικό πυλώνα στην μέση της γέφυρας, ο οποίος φωτισμένος κατάλληλα το βράδυ μοιάζει με μια μεγάλη βελόνα, θυμίζοντας την ανεπίσημη ονομασία του Αϊντχόβεν και ως η «Πόλη του Φωτός».

Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε στις 11 Φεβρουαρίου 2011 και ολοκληρώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2011. Περίπου μια εβδομάδα αργότερα όμως, η διέλευση των οχημάτων τέθηκε σε αναστολή, καθώς τα καλώδια της γέφυρας παρουσίαζαν επικίνδυνες δονήσεις. Η γέφυρα Hovenring δόθηκε τελικά στην κυκλοφορία στις 29 Ιουνίου 2012.

Κατασκευή

Hovenring-night-shot

Σχεδιασμός

Η γέφυρα Hovenring θεωρείται επίσημα ως ένας κυκλικός κόμβος, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια κυκλική κρεμαστή γέφυρα για την διέλευση ποδηλάτων. Το κύριο μέρος της γέφυρας διαθέτει 72 μέτρα διάμετρο και αναρτάται από έναν 70 μέτρα κεντρικό πυλώνα με 24 καλώδια συγκράτησης. Όλη η κατασκευή έχει γίνει από χάλυβα.

Θέματα δονήσεων

Η κρεμαστή γέφυρα έκλεισε σχεδόν αμέσως μετά την αρχική της κατασκευή, λόγω απρόσμενων δονήσεων στα καλώδια που προκαλούνταν από τους ανέμους. Για την επίλυση του προβλήματος, διεξήχθη έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων, από καθηγητές πολιτικούς και μηχανολόγους μηχανικούς των Πανεπιστημίων του Αϊντχόβεν και του Ντελφτ (Delft), με την συμμετοχή επίσης καθηγητών από το Πολυτεχνείο του Μιλάνο.

Hoven-ring-up-close

Τελικά διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα δημιουργούνταν από τις δίνες των ανέμων, προκαλώντας πολύ μεγαλύτερες δονήσεις από ότι αναμένονταν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού. Η λύση που βρέθηκε, ήταν η εφαρμογή πρόσθετων αποσβεστήρων δονήσεων στα καλώδια συγκράτησης, προκαλώντας μια επιπλέον καθυστέρηση στην διάθεση της γέφυρας στην κυκλοφορία.

Παρ’ όλες ωστόσο τις καθυστερήσεις, το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και η συμβολή του στην διευκόλυνση των διερχομένων οχημάτων σημαντική.

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της γέφυρας Hovenring από το τμήμα σχεδιασμού του ipv Delft: Hovenring – IPV Delft

ΠΗΓΗ: 2wheelsexplorers.gr
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID