EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Σιδηρόδρομος: Τα έργα φέρνουν την Αθήνα στην αγκαλιά της Σιδηροδρομικής Ευρώπης

Στην Ελλάδα του 2013, η σιδηροδρομική διαδρομή ανάμεσα στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας είναι της τάξεως των 5 ωρών περίπου. Αν και έχουν εκτελεστεί πολύ μεγάλα έργα εδώ και 30 χρόνια ο τρόπος με τον οποίο επιλέγησαν δεν επέτρεψε στο ηλεκτροκινούμενο τρένο να κυριαρχήσει.

Σήμερα διπλή γραμμή υπάρχει από την Κιάτο μέχρι την Αθήνα και από εκεί μέχρι την Τιθορέα. Διπλή γραμμή έχουμε επίσης από τον Δομοκό μέχρι την Θεσσαλονίκη. Ενεργή ηλεκτροκίνηση έχουμε στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Δομοκός και Κιάτο-Αεροδρομίο Ελ.Βενιζέλος.

Έτσι το ηλεκτρικό τρένο είναι προς το παρόν υπόθεση λίγων δρομολογίων αφήνοντας όμως εκτός του κύριο σιδηροδρομικό άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η ηλεκτροκίνηση όμως δεν είναι εγκατεστημένη από το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέχρι την Αθήνα και τον Πειραιά αφήνοντας την πρωτεύουσα της χώρας με πετρελαιοκίνητα ρυπογόνα τρενα.

Επίσης ενώ υπάρχει εγκατεστημένη ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αχαρνές-Τιθορέα, είναι τόσο εκτεταμένες οι δολιοφθορές και οι κλοπές που η ΕΡΓΟΣΕ δημοπράτησε την αποκατάσταση των φθορών με νέο διαγωνισμό.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ;
Σήμερα πρέπει να πούμε πως εκτελούνται μεγάλα έργα που στόχο έχουν να λυθεί το μεγάλο πρόβλημα των ατελείωτων εργολαβιών. Στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν δύο έργα σε εξέλιξη:

Η αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα. Το έργο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2014 και τοπικά προαστιακά δρομολόγια θα μπορούν να εκτελεστούν μέχρι την Χαλκίδα, την Θήβα ακόμα και την Λιβαδειά.

Το μεγάλο έργο-σκούπα από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό. Αφορά την ολοκλήρωση παλαιών εργολαβιών και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης σε μήκος 106χλμ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016.

Με την ολοκλήρωση και των δύο έργων που είναι σε εξέλιξη η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα εκτελείται σε 3,5 ώρες με ηλεκτρικά τρένα ενώ αναμένεται να διπλασιαστεί η επιβατική κίνηση της γραμμής καθώς θα γίνεται ευθέως ανταγωνιστική στο αεροπλάνο.

Μεγάλη αναμένεται και η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών καθώς η συνεχόμενη διπλή γραμμή θα επιτρέψει την μετακίνηση πολλών αμαξοστοιχιών.

Με την ολοκλήρωση του διαδρόμου για πρώτη φορά στην ιστορία της σιδηροδρομικής Ευρώπης θα μπορούν ηλεκτροκινούμενα τρένα από την Ευρώπη να φτάσουν μέχρι την Αθήνα! Σήμερα η πρωτεύουσα της Ελλάδας είναι άγνωστη σιδηροδρομικά στην υπόλοιπη Ευρώπη.

ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ
Στον σιδηροδρομικό άξονα της Βόρειας Πελοποννήσου εκτελούνται δύο μεγάλα έργα. Το πρώτο, από το 2012 που αφορά την κατασκευή διπλή γραμμής στο τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και την κατασκευή των σταθμών και στάσεων από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.

Το δεύτερο έργο είναι η κατασκευή διπλής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και φέρνει το σύγχρονο τρένο, μία ανάσα από την Πάτρα. Το έργο ξεκίνησε φέτος το καλοκαίρι και αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016. Περιλαμβάνει και την μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5χλμ.

ΠΗΓΗ



« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID