EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Θαλάσσια Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Από το ΕΣΠΑ 14-20 η υλοποίηση του έργου

Με μπροστάρη την Εγνατία Οδό έχουν ξεκινήσει τις μελέτες για να γίνει πραγματικότητα σε μερικά χρόνια η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προχωρά η Θεσσαλονίκη. Ευτυχής εξέλιξη η σύμπνοια τόσο με τον Δήμο όσο και με την Περιφέρεια. Εξίσου συμμέτοχοι είναι και οι Δήμοι Καλαμαριάς και Θερμαϊκού.

Στόχος είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθούν όχι μόνο οι μελέτες αλλά και  αδειοδοτήσεις για την παραχώρηση αιγιαλού από τις αρμόδιες υπηρεσίες, που αποτελεί προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί το έργο, που θα «ενώσει» με καραβάκια τη Θεσσαλονίκη με την Περαία.

 «Αγκάθι», πάντως, είναι η έκδοση των αδειών για τη χρήση του αιγιαλού, ώστε να κατασκευαστούν οι στάσεις, καθώς οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, ενώ εμπλέκονται τρεις διαφορετικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα για τις τρεις στάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης, αρμόδια είναι η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, ενώ για την Καλαμαριά το ΤΑΙΠΕΔ και για την Περαία το Λιμενικό Ταμείο.

Πάντως το έργο δεν πρόκειται να το δούμε να λειτουργεί σύντομα καθώς η υλοποίηση εναποτίθεται στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η κοστολόγηση που έχει γίνει για το έργο μιλά για 8,26εκ.ευρώ.

Το έργο
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με αφετηρία την πλατεία Ελευθερίας με την Περαία με τρεις ενδιάμεσες στάσεις (Δημαρχείο, Μέγαρο Μουσικής και Αρετσού) με ταχύπλοα καταμαράν χωρητικότητας 200 - 250 επιβατών.

Η μελέτη βιωσιμότητας για τη θαλάσσια συγκοινωνία, που εκπονήθηκε το 2011 από τη Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει ότι θα είναι βιώσιμη με εισιτήριο που θα κυμαίνεται από 2 έως 2,5 ευρώ, με την ημερήσια επιβατική κίνηση να είναι 15.000 άτομα και η ετήσια 5.400.000.

Παράλληλα, εκτίμησε ότι απαιτούνται έξι σκάφη σε λειτουργία και ένα εφεδρικό, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια ανά 15 λεπτά με συνολικό χρόνο από αφετηρία σε τέρμα τα 45 λεπτά, καθώς και ταχεία γραμμή που θα μεταφέρει τους επιβάτες από την Περαία στο δημαρχείο μέσα σε 15 λεπτά. 

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID