EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε διεθνές διαμετοκομιστικό κέντρο είναι πραγματικότητα

Για να κατανοήσει κάποιος την εκτίναξη του Πειραιά στη διεθνή κατάταξη με τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers) πρέπει να μελετήσει τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας. Το 2010 το λιμάνι του Πειραιά δεν βρισκόταν στη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα του κόσμου καθώς είχε διακινήσει containers χωρητικότητας περί τα 864.000 TEUs. Το 2011, ο Πειραιάς ήταν πρώτος στον κόσμο σε αύξηση κίνησης αφού σχεδόν τη διπλασίασε στο 1.680.000 TEUs με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 79η θέση με τα μεγαλύτερα λιμάνια διεθνώς.

Με βάση τα στοιχεία του 2012, διακινήθηκαν 2.100.000 TEUs και το ελληνικό λιμάνι σκαρφαλώνει στα πρώτα 60 του κόσμου. Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου της Cosco, που θα επιτρέψει τη διακίνηση 3.700.000 TEUs ετησίως, ο Πειραιάς θα είναι ένα από 35 ισχυρότερα διαμετακομιστικά κέντρα διεθνώς με βάση τα containers και το τρίτο μεγαλύτερο της Μεσογείου (μετά τη Βαλένθια στην Ισπανία και το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο).

Επίδοση εντυπωσιακή καθώς θα χρειαστεί περί τα πέντε χρόνια για να σκαρφαλώσει από την αφάνεια στις κορυφαίες θέσεις.

Το ελληνικό λιμάνι θα επωφεληθεί και από τη σιδηροδρομική σύνδεση προκειμένου να πάρει μερίδιο από τα ισχυρά ευρωπαϊκά διαμετακομιστικά κέντρα όπως το Ρότερνταμ (10ο στην παγκόσμια κατάταξη και 1ο στην Ευρώπη το 2011), το Αμβούργο (14ο στην παγκόσμια κατάταξη), την Άντβερπ (15η διεθνώς) και τη Βρέμη (21η διεθνώς). Όπως είναι φυσικό, οι Ευρωπαίοι δε βλέπουν θετικά τους Κινέζους και προσπαθούν να βάλουν εμπόδια στον δρόμο τους.

Η Cosco ανεβαίνει ραγδαία στη διεθνή κατάταξη με τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων. Το 2011 βρέθηκε στην πέμπτη θέση παγκοσμίως με μερίδιο 2,6% (διακίνησε 15,4 εκατ. TEUs). Στην πρώτη τετράδα βρίσκονται η PSA International της Σιγκαπούρης (με μερίδιο 8,1%), η Hutchison Port Holdings από το Χονγκ Κονγκ (7,4%), η DP World του Ντουμπάι (5,6%) και η APM Terminals (βραχίονας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller-Maersk) με μερίδιο 5,4%.

Πηγή:euro2day
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID