EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μείωση εσόδων - επιβατών σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ

Μείωση εσόδων 10% και επιβατών 11% σημείωσαν πέρσι οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» (μετρό - τραμ - ΗΣΑΠ), απόρροια της μείωσης των μετακινήσεων των Αθηναίων, σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (1,4 ευρώ). Το αξιοσημείωτο είναι ότι η διοίκηση των «Σταθερών Συγκοινωνιών» εκτιμά περαιτέρω πτώση μεγεθών το 2013!
Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τα κόμιστρα ανήλθαν πέρσι στα 131,6 εκατ., έναντι 146,2 εκατ. το 2011 (-10%). Η πρόβλεψη για το 2013 αναφέρεται σε έσοδα 121,5 εκατ., που σημαίνει περαιτέρω πτώση εσόδων 8%.
Η συρρίκνωση των εσόδων αποτελεί απόρροια της μειωμένης επιβατικής κίνησης, η οποία ανήλθε πέρσι στα 265,9 εκατ., έναντι 298,9 εκατ. το 2011 (-11%).
Μείωση επιβατικής κίνησης αναμένεται και το 2013, ωστόσο δεν μπορεί να εκτιμηθεί, δεδομένου ότι το προσεχές διάστημα θα ενταθεί το σαφάρι κατά της λαθρεπιβίβασης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται μέτρα για τη διατήρηση και προσέλκυση επιβατών, μέσω των εκπτωτικών πακέτων.
Η λαθρεπιβίβαση συνεπάγεται διαφυγόντα έσοδα 25 - 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως στον όμιλο του ΟΑΣΑ και τον Προαστιακό (αστικό κομμάτι). Αμεσος στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι να περιορισθεί στο 50%.
Σύμφωνα με τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία του ομίλου ΟΑΣΑ για το 2011, (τα αντίστοιχα του 2012 δεν έχουν συλλεχθεί ακόμα, αν και δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές με το 2011), το μετρό κατείχε το 39% της επιβατικής κίνησης, με τα λεωφορεία να κατέχουν τη δεύτερη θέση με 34%.
Στην τρίτη θέση ο ηλεκτρικός, με μερίδιο 16%, ο οποίος τη συγκεκριμένη χρονιά (2011) «πλήρωσε» την ταλαιπωρία που υπέστη το επιβατικό κοινό από την αναβάθμιση της γραμμής Κηφισιά - Φάληρο.
Στην τέταρτη θέση τα τρόλεϊ με 9%, ένα ποσοστό «μερικώς ικανοποιητικό», δεδομένου ότι αποτελούν ένα μέσο το οποίο έχει αφεθεί στην τύχη του από το υπουργείο Μεταφορών.
Τέλος, στην πέμπτη θέση το τραμ, με μερίδιο μόλις 2%. Το πενιχρό 2% δίνει «τροφή» σε όσους είχαν εναντιωθεί στην κατασκευή του, πόσω μάλλον για ένα σύγχρονο μέσο, το οποίο ελπίζει να αναστηθεί με την επέκταση στον Πειραιά.
Οσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη των «Σταθερών Συγκοινωνιών», αυτά βαίνουν συνεχώς βελτιούμενα, εξαιτίας της μείωσης των δαπανών μισθοδοσίας και των εξόδων προς τρίτους. Ετσι, το 2013 αναμένονται λειτουργικές ζημιές 18,8 εκατ., έναντι 24,4 εκατ. το 2012, αν και στόχος της διοίκησης είναι να ελαχιστοποιηθούν, μέσω της άντλησης πρόσθετων εσόδων, όπως διαφημίσεις σε σταθμούς.
 

Σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, η εταιρεία θα περάσει σε λειτουργική κερδοφορία, ύψους 1,3 εκατ. ευρώ το 2013, εφόσον μειωθούν περαιτέρω οι ελαστικές δαπάνες κατά 5 εκατ. ευρώ και υπάρξει πρόσθετη εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ από την συγχώνευση των μετρό – τραμ – ηλεκτρικού, αλλά και 11 εκατ. από τη πλήρη εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και τη μείωση των υπερωριών.
Εφόσον υλοποιηθούν τα ανωτέρω και σε συνδυασμό επίτευξης πρόσθετων εσόδων από διαφημίσεις και προστίμων από λαθρεπιβάτες, τότε η εταιρεία δύναται να περάσει σε λειτουργικά κέρδη 1,3 εκατ. 

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID