EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Λουκέτο και στα… νηπιαγωγεία

Πρόωρα κινδυνεύουν να κλείσουν αρκετά νηπιαγωγεία της χώρας, ακόμα και μέσα στην Αθήνα. Η εφευρετικότητα του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά την κάλυψη των κενών, που ακόμα καταγράφονται σε α’/θμια και β’/θμια, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στα νηπιαγωγεία.

Ο λόγος είναι απλός. Πρόκειται για μονοθέσιες μονάδες. Γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αναπλήρωσης και ένα κενό μεγάλης διάρκειας οδηγεί σε κλείσιμο της μονάδας.

Ηδη, σε αρκετά νηπιαγωγεία τα κενά υφίστανται από την αρχή της χρονιάς! Σε μονάδες της Γ” Αθήνας τα νήπια έχουν μοιραστεί σε όμορα σχολεία, ενώ τα προνήπια έχουν πάει σπίτι τους. Πολλά ολοήμερα σε μονάδες της Α” Αθήνας έχουν μετατραπεί σε κλασικά (τα μικρά σχολούν νωρίτερα), ενώ άλλες μονάδες περιμένουν να βάλουν λουκέτο κι επισήμως. Οι πιστώσεις για προσλήψεις τελείωσαν, δεν έχουν να περιμένουν τίποτα.

Οι νηπιαγωγοί προειδοποιούν: από “δώ και στο εξής οποιοδήποτε κενό μεταφράζεται σε κλείσιμο μονάδας.

Το πρόβλημα των κενών δεν είναι καινούργιο, δεν είναι άγνωστο, είναι όμως ολοένα και πιο επικίνδυνο για την εκπαίδευση στα σχολεία της χώρας, είτε πρόκειται για έλλειμμα διδασκαλίας είτε για σκληρές εργασιακές συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς είτε για λουκέτο σε όλο και περισσότερες μονάδες, φαινόμενο που θα διογκωθεί την επόμενη χρονιά καθώς τα περιθώρια ακόμα κι αυτής της τεράστιας επιχείρησης από πλευράς υπουργείου για την ανακατανομή του προσωπικού σε όλη τη χώρα θα εξαντληθεί χωρίς να λυθεί το πρόβλημα αποτελεσματικά.

Η φετινή χρονιά, ως προάγγελος κακών, άρχισε να σχηματίζει την εικόνα της επόμενης που θ” αρχίσει με μηδενικούς διορισμούς, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών και το στρώσιμο του δρόμου για απολύσεις, μόλις αυτές υπαγορευτούν επιτακτικά από τις μνημονιακές υποχρεώσεις. Και μένουν τα σχολεία πίσω στη θέση της εγκατάλειψης. Χωρίς δασκάλους, χωρίς εκπαίδευση, βασική ή ειδικότητες. Οι τελευταίες αποτελούν πια πολυτέλεια. Σε Αγγλικά ή Γαλλικά, οι εκδοχές είναι δύο: ή λιγότερες ώρες μέσα στην εβδομάδα ή από τότε που καλύπτεται (αν καλυφθεί) το κενό. Το αποτέλεσμα, βέβαια, ίδιο. Λίγα Αγγλικά, λίγα Γαλλικά και ό,τι προλάβουν να πιάσουν τα παιδιά.

Σε περιοχές της Αθήνας αρκετά σχολεία περιμένουν δασκάλους ειδικοτήτων για να διδαχθούν ξένες γλώσσες, Αγγλικά τουλάχιστον (ως πρώτη ξένη γλώσσα), για το ένα και μοναδικό επόμενο τρίμηνο ή… καθόλου. Κι αν αυτή η κατάσταση είναι άσχημη στα κανονικά σχολεία, στην Ειδική Αγωγή είναι πολύ χειρότερη. Η λέξη κενό αποτελεί τον κανόνα και όχι τις καταγραφόμενες εξαιρέσεις. Εκατοντάδες θέσεις παραμένουν ακάλυπτες τόσο στα τμήματα ένταξης όσο και στις θέσεις παράλληλης στήριξης και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Από την αρχή της χρονιάς.

«Είμαι αιρετή στο ΠΥΣΠΕ Α” ΑΘήνας και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τα κενά αποτελεί καθημερινότητα» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η νηπιαγωγός Βάσω Ζαρκινού και συμπληρώνει: «Οποιοδήποτε κενό από “δώ και πέρα -επειδή οι πιστώσεις έχουν τελειώσει- μεταφράζεται σε κλείσιμο τμήματος ή σχολικής μονάδας, όπως το νηπιαγωγείο. Παράλληλα, αντιμετωπίζουμε το μεγάλο πρόβλημα με την Ειδική Αγωγή, τον σύγχρονο Καιάδα της κρίσης, όπου τα περισσότερα παιδιά των τμημάτων ένταξης αυτή τη στιγμή, ειδικά στα νηπιαγωγεία, βρίσκονται χωρίς δάσκαλο. Υπάρχουν πάρα πολλά κενά στα τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, ανύπαρκτες παράλληλες στηρίξεις και μηδενικό βοηθητικό προσωπικό για τα παιδιά με κινητικά προβλήματα».

Εν τω μεταξύ, σάλος έχει προκληθεί στην κοινότητα των πιλοτικών σχολείων, η οποία μέσα σε δύο ημέρες (12 και 13/3) κλήθηκε να συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο για το «νέο σχολείο». Πλήθος οι αντιδράσεις που δέχτηκε το υπουργείο για προχειρότητα της έρευνας που «δεν αποβλέπει στην αποτίμηση του νέου σχολείου αλλά στην απορρόφηση των χρημάτων του ΕΣΠΑ και στην απόδοση της αμοιβής στην εταιρεία “αξιολόγησης”», όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί. Ηδη, τοπικές ΕΛΜΕ καλούν διευθυντές, εκπαιδευτικούς και γονείς να μη συμμετάσχουν στην έρευνα.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID