EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Η ΚΡΙΣΗ «ΕΔΙΩΞΕ» 20% ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΣΑ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ...ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ!!! 

Στην τριετία του Μνημονίου «αποβιβάστηκαν» από τις αστικές συγκοινωνίες ένας στους πέντε Αθηναίους και ο λόγος είναι απλός: λεφτά δεν υπάρχουν...
Η κρίση «κατάπιε» το 20% των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Από το 2009 και έπειτα, τα μέσα μεταφοράς έχασαν 1 στους 5 επιβάτες. Σε απόλυτα νούμερα, τα οποία παρουσιάζει η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», η επιβατική κίνηση του ομίλου ΟΑΣΑ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ) συρρικνώθηκε κατά 167 εκατ. χρήστες από το 2009.


Οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν πέρσι στα 684 εκατ. (εκτίμηση), έναντι 851 εκατ. το 2009, ήτοι μείωση 20%. Αντίστοιχα, μεταξύ 2012 και 2011 η πτώση ανήλθε στο 7%. Ανά κατηγορία, τρεις είναι οι παράγοντες που λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων επιβατών και ένας που λειτουργεί ενισχυτικά.

Γιατί λιγότεροι

Οι παράγοντες που επιδεινώνουν τη συρρίκνωση των χρηστών των μέσων μεταφοράς είναι οι ακόλουθοι:

1 Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat στα τέλη του 2012, στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών την περίοδο 2009-2011. Στην Ελλάδα, το διαθέσιμο εισόδημα μειώθηκε 15,7%, με δεύτερη την Ιρλανδία κατά 9%. Από την πλευρά του, το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η μείωση του μέσου πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των μισθωτών, την τελευταία τριετία, ανέρχεται στο 50%.

2 Εκτόξευση της ανεργίας. Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη, με ποσοστό 26,8%, ξεπερνώντας την Ισπανία (26,1%). Μάλιστα, στην Ελλάδα σημειώθηκε, το τελευταίο έτος, και η μεγαλύτερη αύξηση της ανεργίας (26,8% από 19,7%). Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι ζουν 400.000 άνεργοι, κάτι το οποίο σημαίνει λιγότερες μετακινήσεις (π.χ. μετάβαση στο χώρο εργασίας), άρα και πιθανή χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

3 Αλλαγές και μειώσεις στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ, σε συνδυασμό με την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, υλοποιήθηκαν 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Οι τροποποιήσεις αυτές, σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησαν σε νέες γραμμές, αλλά κυρίως επέφεραν συγχωνεύσεις γραμμών, άρα περιορισμό των προσφερόμενων θέσεων. Ανασχετικά λειτούργησε και η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο από το 0,8 ευρώ το 2008 έφτασε το 1,4 ευρώ το 2013.

Γιατί περισσότεροι

Από την άλλη πλευρά, υπήρξε και ένας παράγοντας, ο οποίος λειτούργησε προς όφελος των αστικών συγκοινωνιών: η αλματώδης αύξηση της βενζίνης, η οποία τις τελευταίες ημέρες έφτασε το 1,767 ευρώ ανά λίτρο, θυμίζοντας ημέρες Αυγούστου 2012, όταν οι λιανικές τιμές των καυσίμων σημείωναν τις πιο υψηλές τιμές στην Ελλάδα.

«Η τάση που συνεχίστηκε τα τελευταία χρόνια, θα συνεχιστεί και το 2013. Είναι γεγονός ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για τους προαναφερθέντες λόγους, όχι μόνο δεν ελκύουν νέους επιβάτες, αλλά χάνουν», επισημαίνουν στελέχη του ΟΑΣΑ. Αδιάψευστος μάρτυς και τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ. Τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες, στο 10μηνο του 2012, ήταν μειωμένα κατά 11,31%.

enet.gr
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID