EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Θεσσαλονίκης: άγνωστο το πότε θα τελειώσει η βασική γραμμή αν δε λυθούν τα προβλήματα

Μετρό Θεσσαλονίκης: άγνωστο το πότε θα τελειώσει η βασική γραμμή αν δε λυθούν τα προβλήματα 
Κακά μαντάτα... για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο πολύπαθα δημόσια έργα στην Ελλάδα, καθώς είναι τόσα τα προβλήματα (ρευστότητα, αρχαιότητες, απαλλοτριώσεις κλπ) που πλέον κανένα χρονοδιάγραμμα δεν είναι σίγουρο με τον ορίζοντα του 2016 για την ολοκλήρωση του έργου να απομακρύνεται.
Την αδυναμία τήρησης του χρονοδιαγράμματος κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο τα προβλήματά του παραμένουν ανοιχτά, ομολόγησε τη Δευτέρα (18/2) το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τον προγραμματισμό των δημοσίων έργων για το 2013.

Σε ερώτηση του «Βήματος» για το εάν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η αποπεράτωση του έργου πέραν του 2016, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: «Αν δεν ξεπεράσουμε... το θέμα της ρευστότητος της κοινοπραξίας, το θέμα που προέκυψε στον σταθμό Βενιζέλος, στον σταθμό της Βούλγαρη όπου στις 5 Μαρτίου είναι το δικαστήριο για τον καθορισμό τιμής για την απαλλοτρίωση, πώς θα είμαστε σοβαροί; Απλώς θα λέμε ευχολόγια. Εμείς προσπαθούμε να είμαστε χρονικά εντάξει ή η παράταση να είναι μικρή».
 
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων, «ορίζοντα ολοκλήρωσης δεν μπορούμε να δώσουμε, αν δεν τελειώσουν τα θέματα τα οποία ήδη έχουν ανακύψει», διότι «η Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια, κάθε έξι μήνες άκουγε καινούργια ημερομηνία παράδοσης του έργου». «Θέλουμε όταν θα λύσουμε τα θέματα τα οποία σας προανέφερα, να σας δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα και να είναι αυτό» είπε.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση κατασκευής, το μετρό της Θεσσαλονίκης έπρεπε να είχε αποπερατωθεί το 2012, όμως έλαβε παράταση έως το 2016.

Ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε ότι «το τελευταίο εξάμηνο για το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν γίνει πάρα πολύ σημαντικά βήματα σε δυο επίπεδα». «Το ένα είναι η παράδοση των σταθμών η οποία γίνεται η μία μετά την άλλη, πρόσφατα παραδώσαμε τον σταθμό της "Νέας Ελβετίας", έχουμε παραδώσει το "Παπάφη", παραδώσαμε τον σταθμό "Πατρικίου", παραδώσαμε το βόρειο τμήμα του σταθμού "Αγία Σοφία" στον εργολάβο γιατί τελείωσαν οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ παραδώσαμε και τον σταθμό του "Βαρδαρίου"» τόνισε.

Επίσης, σημείωσε τη θέσπιση της προκαταβολής του 10%, ενώ τόνισε ο θεσμός του φιλικού διακανονισμού μπορεί να επεκταθεί και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς θα καταστεί εφικτή η διερεύνηση των οικονομικών αξιώσεων της κοινοπραξίας, εκτός δικαστικών προσφυγών.

Αμετάκλητη η απόφαση για μεταφορά των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου»

«Πιστεύω ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε έτοιμοι να επιταχύνουμε τις εργασίες. Επίσης επειδή είναι και επίκαιρο το θέμα του σταθμού στη Βενιζέλου με την εύρεση σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι η ευαισθησία και του υπουργείου και της Αττικό Μετρό είναι δεδομένη» τόνισε ο κ. Σιμόπουλος.

Σε σχέση με το φλέγον ζήτημα της παραμονής ή της μεταφοράς του ρωμαϊκού δρόμου, που αποκαλύφθηκε στον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Σιμόπουλος είπε: «Δεν μπορεί να παραμείνει εκεί ακριβώς όπως έχει βρεθεί ενιαίο. Είναι αδύνατο. Δεν υπάρχει τρόπος να στηριχθεί από κάτω, να πάμε στα πιο κάτω επίπεδα. Να μην μπω σε τεχνικές λύσεις».

«Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έθεσε ως όρο να αποσπασθεί όπως είναι αυτούσιο και αμέσως να μεταφερθεί σε χώρο όπου θα εκτεθεί, να μη μείνει σε κάποια κιβώτια όπως γίνεται συνήθως. Δεν έχουμε λοιπόν τρόπο να το αφήσουμε εκεί έτσι όπως είναι. Τώρα, αν μας πουν να το βγάλουμε και να μείνει ένα πολύ μικρό τμήμα, έτσι χάνει εντελώς την αξία του ως συνολικό εύρημα. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι, έχουμε μια απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου την οποία προχωρούμε να υλοποιήσουμε» πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας.
 
Ερωτηθείς για το εάν το υπουργείο Υποδομών γνώριζε τις αρχαιολογικές δυσκολίες του εγχειρήματος, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη χάραξη, ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε ότι «αυτή η συζήτηση δεν έχει νόημα». «Θα μπορούσε να ήταν η διαδρομή σ' ένα άλλο σημείο και να έχουμε επίσης ευρήματα σημαντικά αλλά δεν προσφέρει στη συζήτηση που κάνουμε τώρα. Και το θέμα μας είναι πώς θα επιταχύνουμε τις εργασίες» συμπλήρωσε.

Παρεμβαίνοντας, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος σχολίασε ότι «το υπουργείο ήξερε ότι υπάρχουν αρχαία κάτω από την Εγνατία». «Σε όλα τα Μετρό του κόσμου ψάχνεις να περάσεις υπογείως τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές και είναι μάλλον σύνηθες φαινόμενο, είτε είναι στην Ελλάδα είτε είναι στη Σουηδία, να συναντήσεις αρχαίο. Διότι αν πας να περάσεις σε περιοχές που δεν πυκνοκατοικήθηκαν είτε τώρα είτε ποτέ, δεν εξυπηρετείς. Άρα ήταν αναμενόμενο, θα βρεθεί μια λύση, είναι συνήθως συστηματικό σ' αυτού του είδους τα έργα» κατέληξε ο κ. Σταθόπουλος.
 
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID