EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται λύσεις για αρχαιολογικά, ανάδοχο, μελέτες και έξτρα χρήματα


Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται λύσεις για αρχαιολογικά, ανάδοχο, μελέτες και έξτρα χρήματα 

Για δημόσια διαπόμπευση των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στοχοποίηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας και εκμετάλλευση της ως εξιλαστήριο θύμα κάνουν λόγο οι Έλληνες αρχαιολόγοι, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα.

Για δημόσια διαπόμπευση των εργαζομένων στο Μετρό, στοχοποίηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας και εκμετάλλευση της ως εξιλαστήριο θύμα πασών των ευθυνών κάνουν λόγο οι Έλληνες αρχαιολόγοι, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή κοινή ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων και το Τοπικό Παράρτημα ΣΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, «στόχος είναι η κατά το δυνατόν ταχύτερη και πληρέστερη επιστημονικά διεκπεραίωση των αρχαιολογικών εργασιών και η ευρύτερη πρόοδος του έργου».

«Έναντι των προσπαθειών που καταβάλει το έκτακτο προσωπικό και η αρμόδια υπηρεσία βρίσκεται η υπονόμευση τους ως σχεδόν των μόνων υπεύθυνων για την καθυστέρηση του έργου. Ενδεχομένως η στοχοποίηση μιας δημόσιας υπηρεσίας να χρησιμοποιείται ως ένα καλό άλλοθι, το οποίο με «αναίμακτο» τρόπο απομακρύνει τις ευθύνες από τους πραγματικούς υπαίτιους με μόνο αποτέλεσμα τη στροφή της κοινής γνώμης εναντίων όσων εργάζονται για τη διαφύλαξη και προστασία των μνημείων της χώρας. Εξάλλου, η αποποίηση ευθυνών και η απόδοση τους σε εταίρους αποτελεί συνήθη τρόπο αποπροσανατολισμού από τα πραγματικά προβλήματα» σημειώνουν.

«Αποκαθιστώντας την επιτηδευμένα αμαυρωμένη εικόνα του τακτικού και έκτακτου προσωπικού της αρχαιολογικής υπηρεσίας είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι οι «υπόδικοι» έχουν παραδώσει πάνω από επτά χώρους –σταθμούς ως επί το πλείστον- οι οποίοι είναι εδώ και πολύ καιρό διαθέσιμοι για την εκτέλεση εργασιών κατασκευαστικού χαρακτήρα. Δεδομένου ότι η παράδοση τους συντελέστηκε πριν από μήνες ή χρόνια, είναι εμφανές ότι η εξέλιξη, οι καθυστερήσεις και οι πάσης φύσεως κωλυσιεργίες που ενδέχεται να παρατηρούνται σε αυτούς είναι άσχετες με τις αρχαιολογικές εργασίες. Ενδεικτική είναι η μακρόχρονη παύση των εργασιών διάτρησης σηράγγων από τους μετροπόντικες, πεδίο στο οποίο δεν εμπλέκεται το αρχαιολογικό κομμάτι του έργου» τονίζεται στην κοινή ανακοίνωση.

«Τα, σύμφωνα με τον τύπο, «υπέρογκα» ποσά που δαπανήθηκαν για την εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών του έργου, δεν συνιστούν μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για το κατασκευαστικό τμήμα του. Αποτελούν μικρό μέρος του συνολικού προϋπολογισμού του, ο οποίος υπερβαίνει κατά πολύ τα 90 εκατομμύρια ευρώ που αναλώνονται στον πολιτισμικό τομέα. Είναι ένα ποσό που εμπίπτει στις νόμιμες προβλέψεις αρχαιολογικών δαπανών. Χρησιμοποιήθηκε δε για την διερεύνηση μεγάλου μέρους του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης καθώς οι προβλεπόμενες στάσεις του μετρό είναι σε ιδιαίτερα κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Επιπλέον, οι σταθμοί  χαρακτηρίζονται από πολλά χρόνια επάλληλης χρήσης, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, γεγονός που απαιτεί την επέκταση των εργασιών σε μεγάλο βάθος από την επιφάνεια» σημειώνουν οι αρχαιολόγοι.

«Διεκδικούμε σεβασμό για το έργο που επιτελούμε, καλούμε τους πολίτες σε επαγρύπνηση για τη διάσωση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και καταγγέλλουμε τις προσπάθειες υπονόμευσης του έργου και των δικαιωμάτων των εργαζόμενων» καταλήγει η ανακοίνωση ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων και το Τοπικό Παράρτημα ΣΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Οικονομικές απαιτήσεις
Σε τούτη τη φάση, οι απαιτήσεις του αναδόχου, συνοψίζονται στα εξής, ξεκινώντας από τα οικονομικά αιτήματα: Επιπλέον χρηματοδότηση 100 εκατ. ευρώ, που προκύπτει από τις αυξήσεις στο κόστος κατασκευής. Εάν δεν δοθούν αυτά τα 100 εκατ. ευρώ, «το έργο δεν θα μπορέσει να τελειώσει», παρότι έχει εγκριθεί η αύξηση της προκαταβολής από το 6% στο 10%, δηλαδή περίπου 34 εκατ. ευρώ,  λεφτά που ούτως ή άλλως είναι του αναδόχου, αλλά θα καταβάλλονταν σε επόμενο χρόνο.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, ο ανάδοχος στο τέλος του 2012, πήρε από αυτά τα 34 εκατ. ευρώ, ποσό 3,45 εκατ. ευρώ και προσπαθεί να εξασφαλίσει τις εγγυητικές για να πάρει το υπόλοιπο ποσό μέχρι τα 10 εκατ. ευρώ, αλλά φέρεται να μη θέλει τα υπόλοιπα 24 εκατ. ευρώ, αν δε λυθεί γενικότερα το οικονομικό ζήτημα.

Από την άλλη, η πλευρά του δημοσίου, που σκεπτόταν να ικανοποιήσει ορισμένα «εύλογα αιτήματα του αναδόχου» στο πλαίσιο μίας επιτροπής φιλικού διακανονισμού, κάνει βήμα σημειωτόν περιμένοντας τις εξελίξεις σχετικά με το ιδιοκτησιακό της ΑΕΓΕΚ.

Όμως το Μετρό, δεν σκοντάφτει μόνο στα οικονομικά ζητήματα, αλλά και στις καθυστερήσεις στα αρχαιολογικά, στις απαλλοτριώσεις και αποδόσεις εργοταξιακών χώρων, στις δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες, στα σύνθετα τεχνικά ζητήματα.

Πηγή:voria.gr
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID