EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετρό Αθήνας: οι νέοι σταθμοί ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ αλλάζουν τα Δυτικά Προάστια



Μετρό Αθήνας: οι νέοι σταθμοί ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ αλλάζουν τα Δυτικά ΠροάστιαΜπορεί να ακούγεται απίστευτο αλλά μετά από 7 χρόνια διαγωνισμών, δημοπρατήσεων, κατασκευών, κρίσης και καθυστερήσεων, το Μετρό θα επεκταθεί x3 φέτος. Η πρώτη και σημαντική παράδοση νέου τμήματος γραμμής και σταθμών είναι η επέκταση προς Ανθούπολη τον Απρίλιο, δηλαδή σε περίπου 3 μήνες.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στην πόλη του Περιστερίου έχει όμως μακρά ιστορία όπως δυστυχώς έχουν τα περισσότερα έργα στην Ελλάδα. Όταν ξεκίνησε η επέκταση του μέσου στα δυτικά προάστια ένα μεγάλο μέρος της σήραγγας μεταξύ Αγίου Αντωνίου και Ανθούπολης διανοίχθηκε αλλά λόγω σαθρών εδαφών η εργολαβία σταμάτησε.

Η σήραγγα που κατασκευάστηκε με την νέα δημοπράτηση είναι περίπου 300 μέτρα και φυσικά περιλαμβάνει και τους δύο νέους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.  Τον Απρίλιο του 2006 ξεκίνησαν τα έργα με στόχο να τελειώσουν στα τέλη του 2008. Ούτε ο πιο απαισιόδοξος δεν φανταζόταν πως η καθυστέρηση θα έφτανε τα 4,5 χρόνια για να λειτουργήσει αυτή η σημαντική επέκταση.

Το έργο είναι έτοιμο από το 2011 ενώ τον λόγο έχει πλέον η Siemens που σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό έδωσαν προτεραιότητα σε αυτή την επέκταση και  πλέον επίσημα τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν τα πρώτα  δρομολόγια. Πρέπει να πούμε πως στην περίπτωση του σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ πραγματοποιήθηκε μία από τις μεγαλύτερες ενοποιήσεις ελεύθερων χώρων σε Δήμο της Αθήνας, δημιουργώντας εκτός από το σταθμό και μία μεγάλη πλατεία 50 στρεμμάτων.

Ο σταθμός αυτός είναι στην καρδιά της πόλης, στο Δημαρχείο της πόλης, επί της οδού Παναγή Τσαλδάρη. Αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.000 τμ. Κτιριακά ο σταθμός είναι γνώριμος από τους άλλους σταθμούς του Μετρό με κυρίαρχο χρώμα το μπεζ αλλά και το κόκκινο, ενώ οι πανταχού παρόντες γρανίτες των σταθμών του Αθηναϊκού Μετρό είναι και εδώ παντού.

Ο Σταθμός ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ κατασκευάστηκε υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών. Ο νέος βόρειος τερματικός σταθμός της γραμμής 2 είναι στρατηγικά κατασκευασμένος έτσι ώστε μελλοντικά να είναι εφικτή η βόρειο-δυτική επέκταση προς Πετρούπολη, Ίλιον και Καματερό. Τα χαρακτηριστικά του σταθμού είναι πανομοιότυπα με εκείνα του σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.

Όταν ξεκινήσει η λειτουργία των δύο σταθμών αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά 75.000 επιβάτες, αριθμός σημαντικά αυξημένος από τον μέσο όρο λειτουργίας  περιφερειακών σταθμών Μετρό.

Η μεγάλη αλλαγή είναι σημαντική αν σκεφτεί κανείς ότι η διαδρομή από τον νέο τερματικό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μέχρι το ΣΥΝΤΑΓΜΑ θα απαιτούνται μόλις 11 λεπτά. Σήμερα με τα συμβατικά μέσα μεταφοράς μία καθημερινή απαιτούνται τουλάχιστον 40 λεπτά.

Μία ακόμα μεγάλη αλλαγή που θα έρθει με την λειτουργία της δυτικής επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό είναι οι συγκοινωνιακές γραμμές. Στην Ανθούπολη θα δημιουργηθεί ένας νέος κόμβος, καθώς εκεί πλέον θα καταλήγουν λεωφορειακές γραμμές από τις κοντινές περιοχές.

ΜΕΛΛΟΝ
Εκτός από την μεγάλη αυτή επέκταση σε φάση μελέτης και μάλιστα αρκετά ώριμης είναι και η νέα επέκταση της γραμμής 2 προς Πετρούπολη και Ίλιον, επέκταση που θα έχει μήκος περίπου 4χλμ και 3 νέους σταθμούς, ολοκληρώνοντας το τμήμα της γραμμής 2 στα δυτικά και βόρειο-δυτικά προάστια.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Θα είναι η πρώτη προσθήκη νέου τμήματος Μετρό και σταθμών ύστερα από 2,5 χρόνια. Τελευταίος σταθμός που εγκαινιάστηκε ήταν στις 30 Δεκεμβρίου 2010 η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στη γραμμή 3. Αναφορικά με την γραμμή 2 θα είναι η πρώτη επέκταση μετά το 2004 όταν η γραμμή επεκτάθηκε προς Άγιο Δημήτριο και Άγιο Αντώνιο.

Οι σταθμοί ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ θα αποτελέσουν τον 15ο και 16ο σταθμό της γραμμής 2, συνολικά με την γραμμή 3 θα φτάσουμε τους 36 ενώ αν βάλουμε και την γραμμή 1 , όλο το δίκτυο θα φτάσει να διαθέτει 60 σταθμούς απλωμένο σε 57,5χλμ (+20,7χλμ επίγεια στο τμήμα προς Αεροδρόμιο). Αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνουν τις επεκτάσεις προς Ελληνικό και Χαϊδάρι.

Για να ευλογούμε και λίγο τα γένια μας, είναι σημαντικό να πούμε πως η γραμμή 2 με την επέκταση προς Ανθούπολη και Ελληνικό σχεδόν έχει ολοκληρωθεί καθώς θα απομένουν οι δύο επεκτάσεις προς Ίλιον και Γλυφάδα για να έχουμε πλήρη την κόκκινη γραμμή του Μετρό, από τις παρυφές της Πάρνηθας μέχρι την παραλία του Σαρωνικού.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID