EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Μετά από 22 έτη παραδόθηκε το Παραδείσια – Τσακώνα!

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Καλαμάτα.

Μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του συγκεκριμένου τμήματος ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Καλαμάτα (250 χλμ) θα μειωθεί περίπου κατά τριάντα λεπτά, στις 2 ώρες, από 2 ώρες και 30 λεπτά που είναι σήμερα.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα αποδίδονται σε πλήρη κυκλοφορία και οι ανισόπεδοι κόμβοι Παραδεισίων και Κυπαρισσίας, καθώς και το τμήμα από την Τσακώνα μέχρι τον ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.

«Με αυτό το έργο ουσιαστικά, με την εξαίρεση μιας γέφυρας, ολοκληρώνεται ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα είναι πια δύο ώρες», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης στην τελετή των εγκαινίων, συμπληρώνοντας παράλληλα ότι «η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».

Το ιστορικό κατασκευής του έργου. Η μεγάλη κατολίσθηση του 2003

Η κατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000.

Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών, οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας (σχετική φωτό), με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας.

Η ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας, στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, παρουσιάζει εξαιρετικά δυσχερή χάραξη με συνεχείς ελιγμούς που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους χρήστες, καθώς και μεγάλη αύξηση του χρόνου της διαδρομής από και προς την Μεσσηνία και την Νοτιοδυτική Ηλεία.

Η έκταση της κατολίσθησης ήταν μεγάλου μεγέθους, καθώς μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας και παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας, τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Οι βλάβες που είχαν προκληθεί στο έργο ήταν τέτοιας έκτασης που απαιτήθηκε διάστημα δύο περίπου ετών για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID