EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Τα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020, τα αστικά μέσα σταθερής τροχιάς κυριαρχούν


 

Το ΕΣΠΑ 2007-2013 μπορεί να μας απασχολεί και να συνεχίσει να μας απασχολεί για τουλάχιστον 3 χρόνια ακόμα, όμως ο σχεδιασμός για τα έργα του επόμενου ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει ήδη μπει για τα καλά στα γρανάζια της Κυβέρνησης.

Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει έργα που θα μπορέσουν να αποδώσουν γρηγορότερα στο κράτος αποφεύγοντας έργα-παγίδες που η προστιθέμενη αξία τους είναι μικρή σε σύγκριση με την αρχική επένδυση που έγινε.

Τα συγκοινωνιακά έργα στις μεγάλες πόλεις θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του επόμενου ΕΣΠΑ που στοχεύει και πάλι στα αστικά κέντρα σε αντίθεση με το τωρινό. Ο εξορθολογισμός είναι το σλόγκαν της εποχής και δεν θα μπορούσε να λείψει από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Πολλοί μιλούν πως τα έργα βιτρίνα όπως τις συνεχόμενες αναπλάσεις κεντρικών πλατειών και πάρκων στους Δήμους που ανακατασκευάζονται συνεχώς δεν θα δούμε σε αυτό το ΕΣΠΑ.

Στα μέσα σταθερής τροχιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα δούμε μεγάλα έργα ενώ τα έργα Σιδηροδρόμου θα είναι συμπληρωματικά καθώς οι μεγάλες επενδύσεις σε αυτό το είδος έχουν ήδη γίνει. Δεν αναμένονται επίσης σημαντικά οδικά έργα πέραν από τα απολύτως απαραίτητα.

ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Στην Αθήνα θα δούμε να εντάσσεται το τμήμα της Γραμμής 4 Άλσος Βείκου-Ευαγγελισμός, η επέκταση της Γραμμής 2 Ανθούπολη-Ίλιον και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 Φάληρο-Πειραιάς. Δεν αποκλείεται στον δρόμο να δούμε και την ένταξη ενός ακόμα έργου που θα αφορά την επέκταση από το Ελληνικό στη Γλυφάδα ή την επέκταση από την Κηφισιά στη Νέα Ερυθραία.

Στο Τραμ περιμένουμε την ένταξη των επεκτάσεων προς Πλατεία Αιγύπτου, προς Φρεατίδα και Κερατσίνι ενώ στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο την επέκταση προς Λαύριο.

Στην Θεσσαλονίκη σίγουρα θα ενταχθεί η επέκταση προς Σταυρούπολη-Ευκαρπία ενώ δεν αποκλείεται να έχουμε μία ακόμα ένταξη με την επέκταση προς Εύοσμο ή προς Αεροδρόμιο. Δεν αποκλείεται το έργο έκπληξη ανάπτυξης Τραμ στην πόλη.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Για πρώτη φορά από το Α`ΚΠΣ η χώρα δεν θα χρειαστεί να δαπανήσει πακτωλό χρημάτων στον Σιδηρόδρομο καθώς τα πολύ μεγάλα έργα έχουν εκτελεστεί σε σημαντικό βαθμό, ειδικά στον ΠΑΘΕ. Το έργο που περιμένουμε να ενταχθεί είναι το Ρίο-Πάτρα εφόσον έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με την χάραξη και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα ενώ οι συνδέσεις των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολη είναι επίσης φαβορί.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Μεγάλα ερωτηματικό αποτελούν τα οδικά έργα καθώς παρά την μεγάλη γκρίνια με τα μέχρι τώρα ΚΠΣ και ΕΣΠΑ και τα έργα παραχώρησης, τα οδικά έργα δεν είναι, για πρώτη φόρα, στη λίστα προτεραιότητας. Η Ευρώπη εξάλλου περνά έμπρακτα στην εποχή της «βιώσιμης κινητικότητας». Έτσι δεν αναμένουμε «τεράστια έργα» με εξαίρεση οδικά τμήματα του ΒΟΑΚ, εφόσον δεν έχουμε κάποια μελλοντικά απόφαση παραχώρησης.

Από τα έργα που περιμένουμε είναι το Ιωάννινα-Κακαβιά, η ολοκλήρωση του Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, ο κάθετος της Εγνατίας Ξάνθη-Εχίνος, το τμήμα του κάθετου της Εγνατίας Φλώρινα-Πτολεμαϊδα και άλλα έργα μικρότερης εμβέλειας.
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID