EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

YAMAHA T-MAX 530 ABS


 

Με όπλο τη δύναμη και αρετές μοτοσυκλετιστικής συμπεριφοράς, το Τ-Max μπαίνει αισίως στον 12ο χρόνο ζωής του μεταλλαγμένο προς το (πολύ) καλύτερο.
Tον Ιούλιο τoυ 2000 οι εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ειδικού τύπου (ανάμεσά τους και εμείς) βρέθηκαν στη Νάπολη της Ιταλίας για να δουν από κοντά το μεγαλύτερο και δυνατότερο scooter όλων των εποχών.
Το Τ-Max της Yamaha έμελλε να γίνει ο προπομπός μιας νέας κατηγορίας πραγμάτων, που ήθελε τα scooter να αντλούν τεχνογνωσία από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και να προσφέρουν δυναμικά χαρακτηριστικά και υψηλές επιδόσεις.
Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, τετράχρονος κινητήρας 41 ίππων (τότε), τελική μετάδοση με αλυσίδα και άκρως επιθετική σχεδίαση ήταν τα χαρακτηριστικά διαφοροποίησης από τη «μάζα», αυτά που έδιναν στο T-Max τη μάξιμουμ οδική συμπεριφορά και τις συγκινητικές –τηρουμένων των αναλογιών- επιδόσεις (τελική 160+).
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν έως και ενθουσιώδης, με το Τ-Max 500 να αποτελεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ασφαλή οδική συμπεριφορά μιας κανονικής μοτοσυκλέτας και τη χρηστικότητα ενός mega scooter (κατηγορία που ουσιαστικά είχε δημιουργηθεί από την ίδια τη φίρμα του Iwata, όταν πρωτοπαρουσίασε τo Majesty 250 τo 1994).
Σήμερα, ακόμα πιο εντυπωσιακό
Βρισκόμαστε ουσιαστικά στην τέταρτη γενιά του T-Max και αυτό για το 2012 μεταφράζεται σε πολλές και ουσιαστικές αλλαγές. Τις οφθαλμοφανείς λίγο έως πολύ όλοι μπορούμε να τις δούμε. Προβολείς, πλαστικά, ζελατίνα, σέλα, εξάτμιση και όργανα έχουν δεχθεί σημαντικές διαφοροποιήσεις με έμφαση τόσο στον εντυπωσιασμό όσο και στη χρηστικότητα.
Για παράδειγμα, μπορεί να χαμήλωσε η ζελατίνα, πλην όμως σε συνδυασμό με την επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική προστασία και βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας (cd). Όμως, οι διαφορές που “καίνε” είναι πίσω από την εμφάνιση και αφορούν σε νέο κινητήρα, πλαίσιο και μετάδοση. Ας τα δούμε ένα προς ένα λοιπόν...
Περισσότερη δύναμη, καλύτερη συμπεριφορά
Δεν έπασχε από γκάζι αλλά ο ιταλικός δίδυμος ανταγωνισμός (Aprilia SRV – Gilera GP) και η άφιξη του Honda Integra 700 συνέβαλλαν για τη χρήση ενός νέου κινητήρα με 31 κ.εκ. περισσότερα.
Νέα μεγαλύτερα έμβολα, προφίλ εκκεντροφόρων και ψεκασμός αύξησαν την ιπποδύναμη κατά 3,5 Hp (46,5 από 43 του απερχόμενου μοντέλου) και τη ροπή κατά 0,6 kgm (5,3 έναντι 4,7). Η μεγάλη όμως αλλαγή αφορά στην τελική μετάδοση, όπου η επαναστατική (για scooter) με αλυσίδα/γρανάζια έδωσε τη θέση της σε έναν οδοντωτό ιμάντα (V-belt). Στόχος η καλύτερη συνολικά λειτουργία, η μείωση των αναγκών συντήρησης και το χαμηλότερο αναρτημένο βάρος για καλύτερη κατανομή των μαζών.
Το αλουμινένιο πλαίσιο δέχθηκε με τη σειρά του τις απαραίτητες αλλαγές στις δύο δοκούς του για αύξηση της ακαμψίας και μείωση του συνολικού βάρους κατά 4 κιλά, ενώ το επίσης νέο ψαλίδι διαθέτει χαρακτηριστικά μοτοσυκλέτας supersport!
Οι επιδόσεις εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακές, οι άνετες αναρτήσεις και η πολύ καλή προστασία από τον αέρα συνεχίζουν να «ξεγελούν» τον αναβάτη όσον αφορά την ταχύτητα που κινείται, ενώ όσο επιμένει να κρατά το γκάζι ανοικτό τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν μέχρι το μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο να δείξει 180!
Η οδική συμπεριφορά δεν κρύβει εκπλήξεις και η ασάφεια που παρουσίαζε το προηγούμενο μοντέλο στο μπροστινό σύστημα δεν υπάρχει πια. Όχι γιατί έχει αλλαχθεί κάτι στην ανάρτηση αλλά γιατί ο συνδυασμός των αλλαγών σε πλαίσιο, αεροδυναμική και κατανομή βάρους έκανε καλά τη δουλειά του! Απουσιάζουν νευρικότητες και περίεργες αντιδράσεις, με τους μεγάλους τροχούς και το τεράστιο μεταξόνιο των 1580 χλστ. να προσφέρουν την απαιτούμενη στιβαρότητα κάτω από όλες τις συνθήκες. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα, που διαθέτουν πολλή δύναμη και κορυφαία αίσθηση, αν και το νέο (μεγαλύτερο) δισκόφρενο πίσω δείχνει μια ευαισθησία στην ενεργοποίηση του ABS σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση.
Και για να μην σας κουράζουμε, πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτό το T-Max είναι μια από τις 2-3 καλύτερες επιλογές στην κατηγορία των scooter ανεξαρτήτως κυβισμού. Χαίρεσαι να κάθεσαι στη σέλα του, εντός και εκτός πόλης, σε εμπνέει να πας γρήγορα, να πας αργά, ότι κι αν του ζητήσεις ανταποκρίνεται με έναν τρόπο ...μοτοσυκλετιστικό. Η απόδοση του δικύλινδρου στις χαμηλομεσαίες είναι απολαυστική, οι επιταχύνσεις ακαριαίες και ο ήχος μπάσος και γεμάτος νόημα. Στο ταξίδι δε, απρόσμενα φιλόξενο ακόμα και για τον/την συνεπιβάτη.
Θέμα τιμής
Τα 11.650 € που κοστίζει ακούγονται και είναι πολλά, ειδικά για την εποχή μας. Ελάτε όμως που δεν ιδρώνει το αυτί του καταναλωτή και το T-Max γίνεται ανάρπαστο όπου και όποτε παρουσιαστεί. Η φράση “ετοιμοπαράδοτο T-Max” τείνει να εξελιχθεί σε κρύο αστείο και αυτό δείχνει ξεκάθαρα πως είμαστε μπροστά σε ένα προϊόν με φανατικό κοινό και θαυμαστές.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • Μοντέλο: Yamaha T-Max 530 ABS
  • Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, τετράχρονος, 8βάλβιδος, 2 EEK, ηλεκτρονικός ψεκασμός
  • Κυβικά: 530
  • Ίπποι: 46,5 στις 6.750 σ.α.λ.
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο CVT, τελική μετάδοση V-Belt
  • Βάρος: 208 Kg (221 πλήρης υγρών)
  • Ύψος σέλας: 800 mm
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 15 lt
  • Τιμή: 11.650 €



 
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID