EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

H AEΓΕΚ ορίζει(;) την τύχη του Μετρό της Θεσσαλονίκης


Πως είναι δυνατόν μια εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 5,4 εκατ. ευρώ, η οποία έχει περάσει στα «χέρια των τραπεζών», να ελέγχει ένα έργο 1,7 δις. ευρώ;
Κι όμως, έτσι είναι στην περίπτωση της κατασκευαστικής ΑΕΓΕΚ που στο μακρινό 2005-06 υπέταξε τις J & P – ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, VINCI, SIEMENS και BOUYGUES, αναλαμβάνοντας το σπουδαιότερο αναπτυξιακό έργο της Βορείου Ελλάδος: το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό Θες/νίκης, του οποίου η σύμβαση υπογράφτηκε το 2006, έπρεπε να παραδοθεί… αυτό το μήνα! Αν’ αυτού πηγαίνει για το 2017, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, αφού έχει κατασκευαστεί μόλις σε ποσοστό 24%!
Η ΑΕΓΕΚ, πέρα από το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετέχει στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Σήμερα, το μερίδιο αγοράς που διαθέτει – στον αμιγώς κατασκευαστικό τομέα της Ελλάδας – είναι ελάχιστο.
Τα προβλήματα είναι τεράστια. Η εταιρεία έχει περάσει ουσιαστικά στον έλεγχο των τραπεζών, με την Alpha Bank να κατέχει ποσοστό 32,84%.
Τι είναι αυτό που σώζει την εταιρεία; Μα φυσικά, το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, καθώς επιδοτείται από την ΕΕ.
Ωστόσο, αυτό είναι που κρατάει “δέσμιο” το Μετρό, ίσως και την ΑΕΓΕΚ που καλείται να χρηματοδοτεί ένα έργο που ξεπερνά τις δυνατότητές της. Η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, στο α΄ εξάμηνο του έτους, είχε υποχρεώσεις 265 εκατ. ευρώ και ζημιές 9,5 εκατ. ευρώ.
Τι ακούγεται στην κατασκευαστική αγορά; Διάφορα, όπως ότι η ΑΕΓΕΚ θα αναγκαστεί, στην έσχατη περίπτωση, να παραδώσει το έργο σε κάποιον άλλο, πιθανότατα την Ελλάκτωρ, με δεδομένο ότι η J&P Άβαξ έχει πάρει την επέκταση στον Πειραιά, ενώ ένα άλλο σενάριο τη φέρει προς πώληση.
Ίσως τελικά καταφέρει να επιβιώσει, αν υπογραφούν συμπληρωματικές συμβάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό καλούνται να λύσουν το «γόρδιο δεσμό»
Το «γόρδιο δεσμό» της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης προσπαθεί να λύσει η Αττικό Μετρό, προσπάθεια που καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η ΑΕΓΕΚ.
«Αν δεν βρεθεί λύση, το έργο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα σύμβαση», είχε τονίσει πρόσφατα ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας, μιλώντας σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό θέμα την κατασκευή του μετρό.
Ο δ.σ. του Αττικό Μετρό είχε αποδώσει τις καθυστερήσεις σε μια σειρά από προβλήματα, με κυριότερο την οικονομική κρίση και την πλήρη αδυναμία της αναδόχου κοινοπραξίας να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδιους πόρους.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος είχε επισημάνει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016 με αρχές του 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα λυθούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος, ότι θα του δοθούν έγκαιρα όλοι οι χώροι των εργοταξίων, αλλά και ότι θα υπάρξει φιλικός διακανονισμός με την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για την ικανοποίηση ορισμένων από τα εύλογα αιτήματα της κοινοπραξίας (καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις και πιστώσεων του Δημοσίου).
Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης που βρίσκεται το έργο αποτέλεσαν οι δηλώσεις του εκπροσώπου της κοινοπραξίας Μ. Σίμα, ο οποίος είχε υπογραμμίσει ότι κατασκευάζει «άλλο έργο» από αυτό που προέβλεπε η σύμβαση (οι 9 από τους 13 σταθμούς άλλαξαν θέση).
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID