EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

«Κάν’ το, όπως η Ολλανδία». Μαθήματα για το εξαγωγικό branding

«Ιπτάμενοι Ολλανδοί» στο ελληνικό υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, κάνουν φροντιστήρια στους Έλληνες αξιωματούχους για το πώς θα «πουλήσουν περισσότερο Ελλάδα»!
Οι Ολλανδοί ξέρουν κάτι παραπάνω. Η χώρα τους αποτελεί το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης, όντας στην 5η θέση της παγκόσμιας κατάταξης logistics. Το λιμάνι του Ρότερνταμ βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης, ενώ αρκετά προηγμένες είναι και οι σιδηροδρομικές υποδομές. Κι όλα αυτά, σε μια χώρα που το 95% του διερχόμενου φορτίου έχει προορισμό άλλες χώρες!
Υπάρχει καλύτερος ειδικός να σου κάνει μαθήματα; Όχι, σκέφτηκαν οι επικεφαλείς της «Ομάδας Δράσης» για την Ελλάδα (Task Force), αποστέλλοντας στελέχη του ολλανδικού υπουργείου Ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Οι Ολλανδοί, ύστερα από έρευνα και επαφές μηνών, κατέληξαν σε διάφορα συμπεράσματα, αφότου διαπίστωσαν… απουσία συντονισμού, γραφειοκρατικές διαδικασίες, κακή αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού και έλλειψη εξωστρέφειας.
Εκ των συμπερασμάτων, ξεχωρίζει η αναγκαιότητα άσκησης οικονομικής διπλωματίας και ενίσχυσης του ελληνικού εμπορίου. Οι Ολλανδοί διαθέτουν οικονομικά γραφεία σε περίπου 70 χώρες, ενώ σε μεγάλες αγορές, όπως η κινεζική, διαθέτουν εξειδικευμένα γραφεία υποστήριξης επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, συνέστησαν στην Ελλάδα την ανασυγκρότηση του κλάδου των εμπορικών ακολούθων του υπουργείου Εξωτερικών, τονίζοντας ότι η Ολλανδία απασχολεί περί τα 350 άτομα (!) αμιγώς για εξαγωγικά ζητήματα.
Τι άλλο διαπίστωσαν; Ίσως η Ελλάδα χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει την εξαγωγική της βάση και συνάμα, να υιοθετήσει πιο «επιθετική πολιτική» στις αναδυόμενες αγορές BRIC (π.χ. Κίνα, Ινδία, Βραζιλία).
Επίσης, πρότειναν τη δημιουργία φορέα που θα είναι υπεύθυνος για το ελληνικό branding, ενώ ειδική αναφορά έγινε και στην αναβάθμιση του εγχώριου συστήματος υποδομών (λιμάνια – σιδηρόδρομος – σύνδεση με ΒΙ.ΠΕ.).
Στην Ελλάδα το 52% των μεταφορών γίνεται δια θαλάσσης
Στην Ελλάδα το 52% των μεταφορών γίνεται δια θαλάσσης, το 42% οδικώς, το 4% αεροπορικώς και το 0,7% σιδηροδρομικώς.
Ένα ειδικός, ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Σωτήρης Τριχάς συνόψισε, σε λίγες γραμμές, το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα στον τομέα των εξαγωγών και γενικότερα των εμπορευματικών μεταφορών.
«Η Ελλάδα αποτελεί γεωγραφικά τον φυσικό λιμένα της ηπείρου μας, γι’ αυτό και κεντρικό μας σύνθημα, εδώ και χρόνια, είναι η μεταμόρφωση της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιανατολικής Ευρώπης.
Θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, ώστε τα πλοία που διέρχονται το Σουέζ να επιλέγουν την Ελλάδα ως σταθμό διαμετακόμισης, αντί να αναγκάζονται, όπως σήμερα, να καταπλέουν στα λιμάνια του Βελγίου ή της Ολλανδίας.
Με τα κατάλληλα λιμάνια, τις σωστά δομημένες οδικές αρτηρίες και τα απαραίτητα σιδηροδρομικά δίκτυα, μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Η δικτύωση των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων με τους παρόχους υπηρεσιών διατροπικών μεταφορών μπορούν να οδηγήσουν στην πολυπόθητη ανάπτυξη και οικονομική ευημερία», ανέφερε ενδεικτικά ο πρόεδρος της EEL, στο τελευταίο συνέδριο των Ελλήνων εξαγωγέων.

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID