EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων: Μια πικρή καραμέλα, μέρος 2ο

Εμείς και οι άλλοι … Εμείς είμαστε αυτοί που κάτω από αντίξοες συνθήκες διανέμουμε καθημερινά εμπορεύματα διαφόρων εταιρειών, αλλά και ιδιωτών.
Εμείς είμαστε αυτοί που δεν εισπράττουμε το πραγματικό αντίτιμο για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στο καταναλωτικό κοινό, αλλά και στους πελάτες χονδρικής.
Εμείς είμαστε αυτοί που έχουμε επενδύσει πολλά για να μπορούμε να εργαζόμαστε καθημερινά.
Εμείς είμαστε αυτοί που τα κάνουν όλα … δηλαδή των οδηγό, των εργάτη, των εισπράκτορα και πολλά αλλά.
Εμείς είμαστε αυτοί που «σκύβουν το κεφάλι» στις ορέξεις του κάθε μεσάζοντα της μεταφορικής αλυσίδας ή του υπευθύνου φόρτωσης των εταιρειών που συνεργαζόμαστε.
Εμείς είμαστε αυτοί που ανεχόμαστε όλους αυτούς που μας κλέβουν καθημερινά το μεταφορικό έργο με τα παράνομα φορτηγά Ι.Χ και τα αλλοδαπά φορτηγά. Εμείς είμαστε αυτοί!
Οι άλλοι……..
Απλώς επωφελούνται οικονομικά από τις μεταφορικές υπηρεσίες που εμείς προσφέρουμε στους μεσάζοντες της μεταφορικής αλυσίδας, στους πελάτες χονδρικής και στους ιδιώτες, δηλαδή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Εμείς έχουμε ταυτότητα και όλοι ξέρουν ποιοι είμαστε. Αντιθέτως, είναι απορίας άξιον, το ΕΒΕΑ και όλοι οι άλλοι που συμμετέχουν σε διάφορες ομάδες εργασίας για τις εμπορευματικές μεταφορές, ποια συμφέροντα υποστηρίζουν και ποιους εκπροσωπούν, καθώς και ποια οικονομικά οφέλη μπορεί να έχουν από αυτή την εκπροσώπηση («να το κάνουν πάντως για τη φουκαριάρα τη μανά τους αποκλείεται», αυτά τα συνθήματα παραπέμπουν μόνο σε τηλεοπτικά spot).
Ας θυμηθούμε τι έλεγαν όλοι αυτοί, πριν δυο χρόνια για την απελευθέρωση της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, με τις «ευλογίες» πάντα  του υπουργείου Υποδομών, τις άδειες ΔΧ, που το ίδιο το κράτος επέβαλε στους αυτοκινητιστές να τις αγοράσουν, μπαίνοντας στη διαδικασία πολλοί εξ αυτών να βάλουν υποθήκη, ακόμα και τα σπίτια τους, για να προβούν στην αγορά τους.
•Κατ’ αρχάς οι διαμεταφορείς, μέσω του προέδρου της ΠΕΕΔ, επανειλημμένα ανέφεραν πως δεν επαρκούν τα ΦΔΧ και γι’ αυτό πρέπει να κάνουν μεταφορές τρίτων με ίδια μέσα, δηλαδή με ΦΙΧ. Αξιότιμοι κύριοι, διαμεταφορείς, ισχυρίζεστε ότι δεν επαρκούν 6.000 ΦΔΧ αστικών διανομών για το νομό της Αττικής και άλλα περίπου 7.500 ΦΔΧ για την υπόλοιπη περιφέρεια;
Μήπως δεν ξέρετε ότι οι ίδιοι οι πράκτορες που εκπροσωπείτε, γνωρίζοντας ότι υπάρχει αδυναμία έλεγχου από τις αρχές, έχουν βγάλει εκατοντάδες ΦΙΧ έως 4 τόνους, υποτίθεται για υλικά συσκευασίας και στην πραγματικότητα κάνουν, καθημερινά και παράνομα, μεταφορές εμπορευμάτων τρίτων;
•Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, από την πλευρά του, πρόβαλλε άλλα επιχειρήματα και μελέτες υπέρ της απελευθέρωσης της αγοράς ΦΔΧ.
Συγκεκριμένα, δελτίο τύπου του ΕΒΕΑ, της 27ης Νοεμβρίου 2006, ενημέρωνε για επιστολή που είχε στείλει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου στους τότε συναρμόδιους για το θέμα υπουργούς (Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Ανάπτυξης, Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών) με θέμα: «Η κλειστή αγορά φορτηγών δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.Φ.ΑΔ.Χ) κοστίζει ακριβά στον Έλληνα καταναλωτή, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στο περιβάλλον και στα οδικά ατυχήματα».
Η επιστολή κατέληγε ως εξής: «Το ΕΒΕΑ καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην προώθηση της σταδιακής απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, γιατί αυτή η πολιτική εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου».
Αξιότιμοι κύριοι του ΕΒΕΑ, δεν μπορώ να καταλάβω με ποια στοιχεία στηρίζετε τα ανωτέρω. Εμείς είμαστε σε θέση να σας αποδείξουμε, απαντώντας στους ισχυρισμούς σας έναν-έναν και με στοιχεία, την πραγματική κατάσταση:
1. «Η κλειστή αγορά φορτηγών δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.Φ.ΑΔ.Χ) κοστίζει ακριβά στον Έλληνα καταναλωτή».
Από τις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών courier, που κατά μία έννοια θεωρείται ανοιχτό επάγγελμα για τη μεταφορά δεμάτων έως και 35 κιλά με φορτηγό ΙΧ, με την αιτιολογία της δήθεν ταχυμεταφοράς, από τους τιμοκατάλογους τους προκύπτουν τα εξής:
Ένα δέμα 35 κιλών, για να μεταφερθεί με μια εταιρεία courier από το Μαρούσι στον Πειραιά, θα κοστίσει από 70 έως 75 ευρώ, αναλόγως της εταιρείας και η παράδοση θα γίνει την επομένη της ημέρας παραλαβής.
Η ίδια μεταφορά, αν γίνει με φορτηγό δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ), θα κοστίσει το ανώτερο 25 ευρώ και το δέμα θα παραδοθεί στον τελικό προορισμό του την ίδια ήμερα που θα γίνει και η παραλαβή, μετά από δύο ώρες περίπου. Ποιος κάνει λοιπόν ταχυμεταφορά; Ποιος είναι πιο φθηνός για τον καταναλωτή;
2. «Η κλειστή αγορά φορτηγών δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.Φ.ΑΔ.Χ) κοστίζει ακριβά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
Ένα ΦΔΧ, για μια διανομή σε 15-18 μικρομεσαίες επιχειρήσεις με εντολή φόρτωσης από εταιρεία logistics, αμείβεται με το ποσό των 90 με 120 ευρώ, αναλόγως της εταιρείας logistics και τον τόπο φόρτωσης, δηλαδή το κόστος ανά παράδοση σε μια μικρομεσαία επιχείρηση δεν ξεπερνά τα 8 ευρώ, ανεξαρτήτως μεταφερόμενου όγκου και βάρους ανά δέμα. Δεν είναι λοιπόν σαφές ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ωφελούνται από τη χρήση ΦΔΧ;
3. «Η κλειστή αγορά φορτηγών δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.Φ.ΑΔ.Χ) κοστίζει ακριβά στο περιβάλλον και στα οδικά ατυχήματα».
Δηλαδή τα περίπου 33.000 ΦΔΧ και 1.000.000 ΦΙΧ που κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον αρκετά, αλλά μας προτρέπετε να βγάλουμε και άλλα 1.000, 2.000, 10.000, μήπως και μας κάνει έκπτωση το περιβάλλον λόγω ποσότητας, για να μην κοστίζουμε ακριβά;
Και μιας και τα ξέρετε όλα, δεν μας λέτε πόσα από τα χιλιάδες οδικά ατυχήματα που γίνονται στη χώρα μας οφείλονται σε ΦΙΧ και πόσα σε ΦΔΧ; Όταν εμείς απαρτίζουμε μόλις το 2,8% των συνολικών φορτηγών που κυκλοφορούν πανελλαδικώς, πώς είναι δυνατόν να ευθυνόμαστε μόνο εμείς για το πρόβλημα;
Τώρα λοιπόν, μετά την επιτυχημένη για εσάς απελευθέρωση, που δήθεν θα ανάκαμπτε η οικονομία  και θα άνοιγε ο δρόμος της ανταγωνιστικότητας, όλα πάνε από το κακό στο χειρότερο, όχι μόνο δεν μπήκαν στο χώρο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών καινούργιοι επενδύτες, αλλά έχει φύγει τουλάχιστον το 30% των είδη υπάρχον αυτοκινητιστών, κατά τα αλλά έχετε δημιουργήσει την ομάδα «Dream Team» των ελληνικών logistics και συνεχίζεται να καταθέτετε δήθεν μελέτες για την βιωσιμότητα στο υπουργείο, ζητώντας παράλληλα την αμέριστη συμπαράσταση του, καλά κάνετε, αλλά μην ξεχνάτε είμαστε και εμείς εδώ!
Η επιχείρηση του αυτοκινητιστή είναι το ίδιο του το φορτηγό. Μια από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να κινηθεί το φορτηγό είναι οι τροχοί του και επειδή εμείς είμαστε από διάφορες απόψεις “ο τελευταίος τροχός της αμάξης”, καλό θα ήταν να μας έχετε σύμμαχους για την ανάπτυξη της χώρας και της οικονομίας μας και όχι αντίπαλους και εσείς οι μεσάζοντες της μεταφοράς, αλλά και το ελληνικό κράτος.
Θανάσης Πουλόπουλος
(μεταφορέας, μέλος του Σωματείου Αθηνών «Ο Άγιος Παντελεήμων»)
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID