EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Η διείσδυση των Logistics στην Ελλάδα βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο

Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με τα logistics και με το supply chain management γενικότερα, ήταν ένας νεοεισερχόμενος όρος στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε ακαδημαϊκό επίπεδο, ο οποίος με την πάροδο των χρόνων έγινε πιο δημοφιλής και προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών νέων ανθρώπων να εξερευνήσουν τον συγκεκριμένο κλάδο, όπως και το δικό μου.
Η διείσδυση των Logistics στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, λαμβάνοντας ως μέτρο σύγκρισης τη διείσδυση τους σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συγκριμένα, ο δημόσιος τομέας δεν έχει αντιληφθεί την έννοια του όρου, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες και αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων στη χώρα μας, απέχουν πολύ από την κατανόηση της αναγκαιότητας του και πάρα μόνο αρκετές μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες έχουν υλοποιήσει ολοκληρωμένα συστήματα Logistics.
Τι θα έκανε όμως τη χώρα μας ανταγωνιστική στον κλάδο των logistics; Αναμφίβολα, η Ελλάδα, λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, κατέχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έναντι των άλλων χωρών, το οποίο από μόνο του δεν επαρκεί για την προσέλκυση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των logistics.
Παράγοντας – κλειδί για τον κλάδο των logistics αποτελούν οι υποδομές, οι οποίες στη χώρα μας, είτε δεν έχουν προβλεφθεί, είτε βρίσκονται στο στάδιο του προγραμματισμού/ υλοποίησης (π.χ. εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο). Οφείλουμε ωστόσο να τονίσουμε ότι, τόσο η οικονομική κρίση, την οποία υφίσταται η χώρα, όσο και το αργό γραφειοκρατικό σύστημα που τη διέπει έχει επιδεινώσει την κατάσταση.
Ιδανική η θέση της Ελλάδας για συνδυασμένες μεταφορές, αλλά…
Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας είναι ιδανική για την αξιοποίηση των συνδυασμένων μεταφορών. Τα λεγόμενα «dry ports» φυτρώνουν σε χώρες του εξωτερικού με γοργούς ρυθμούς. Ο απαιτήσεις της αγοράς για ακόμα πιο γρήγορη και ασφαλή μεταφορά των προϊόντων, απαιτεί το συνδυασμό μεταφορικών μέσων, ώστε να καταφέρει κάποιος να γίνει πιο ανταγωνιστικός και αποτελεσματικός. Οι υποδομές διαδραματίζουν, για ακόμη μια φορά, σημαντικό ρόλο για την αξιοποίηση των συνδυασμένων μεταφορών.
Η λεγόμενη «Αραβική Άνοιξη» ίσως αποτελέσει για τη χώρα μας το σημείο κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Ήδη έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να στρέψουν το ενδιαφέρον τους προς την ελληνική αγορά. Για παράδειγμα, η ολλανδική εταιρεία Vopak φημολογείται ότι σχεδιάζει την κατασκευή δεξαμενών για αποθήκευση καυσίμων στην Κρήτη, έχοντας όμως παλιότερα, σαν πρώτο στόχο, να επενδύσουν στην αγορά της Αιγύπτου. Η Κρήτη είναι ένα νησί που έχει από τη φύση του ένα τεράστιο στρατηγικό γεωγραφικό πλεονέκτημα. Αυτό το πλεονέκτημα εκτιμήθηκε ακόμη περισσότερο, μετά τη λεγόμενη «Αραβική Άνοιξη».
Κλείνοντας αυτήν τη σύντομη προσέγγιση του κλάδου των Logistics στην Ελλάδα, διαπιστώνουμε πως ο παράγοντας «υποδομές» εμφανίζεται μπροστά μας σε κάθε συζήτηση.
Το τρίπτυχο του ενδιαφέροντος, για τα επόμενα χρόνια, στη διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι το ακόλουθο: υποδομές, πράσινες εφοδιαστικές αλυσίδες και επένδυση στην εισαγωγή και την καινοτομία του ΙΤ στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Μάνος Γαρυφαλάκης
(Μεταπτυχιακός φοιτητής στο Jönköping International Business School της Σουηδίας, στο τμήμα International Logistics and Supply Chain Management)

« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID