EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Να ανοίξουν οι λογαριασμοί δύο πολιτικών και μελών του ΔΣ των ΗΛΠΑΠ για την προμήθεια των 142 τρόλεϊ ζήτησε ο Εισαγγελέας



Για τη σύμβαση που υπογράφτηκε μεταξύ ΗΛΠΑΠ και ΕΛΒΟ / ΝΕΟΠΛΑΝ στις 14 Οκτωβρίου του 2002, σύμφωνα με τις έρευνες δόθηκαν 3,2 εκατ. ευρώ ως «μίζα». Από την έρευνα της γερμανικής Δικαιοσύνης προέκυψαν ονόματα - κλειδιά.

- Πρόκειται για τον αντιπρόσωπο κλιματιστικών Θ.Τ., το στέλεχος της ΕΛΒΟ Ντ.Κ., τον διευθυντή των ΗΛΠΑΠ Κ.Λ., τον ιδιοκτήτη της Ελληνικής Εταιρείας Κατασκευής Οχημάτων Κ.Π. και έναν διευθυντή της ΕΘΕΛ, τον Κ.Α., τον οποίο μάλιστα υπέδειξε στέλεχος της ΜΑΝ ΕΛΛΑΣ.

Θα απαντήσουν στα δημοσιεύματα της εφημερίδας;

Ενώ η έρευνα του ΣΔΟΕ σχετικά με πολιτικά πρόσωπα που ελέγχονται για το πώς απέκτησαν τις περιουσίες τους βρίσκεται σε κρίσιμο στάδιο και το ΣΔΟΕ ζήτησε τη γνωμοδότηση του οικονομικού Εισαγγελέα Γρ. Πεπόνη για το αν θα πρέπει να στείλει στη Βουλή τα ονόματά τους, όπως έχει ζητηθεί, αποκλειστικές πληροφορίες του «Π» αναφέρουν ότι οι δικαστικές αρχές ζήτησαν την Παρασκευή από τράπεζες το άνοιγμα των λογαριασμών προσώπων εμπλεκόμενων στο σκάνδαλο της προμήθειας 142 τρόλεϊ κατά την περίοδο 1997-2003, με έγγραφο που έστειλαν στην Ένωση Τραπεζών.
Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο αποκαλύψεων και αντιπαραθέσεων γύρω απ' το μέγιστο θέμα της διαφθοράς και διαπλοκής, που αποτελεί τη σοβαρότερη πληγή στο σώμα της αιμάσσουσας ελληνικής κοινωνίας.

Σχετικά με το σκάνδαλο της προμήθειας των τρόλεϊ, τα πρόσωπα που ελέγχονται είναι αφενός πολιτικά (δύο) -ένας άντρας και μία γυναίκα, πρώην υπουργοί και οι δύο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ- και αφετέρου στελέχη των ΗΛΠΑΠ την επίμαχη περίοδο 1997-2003. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους Τσακιρίδη, Διον. Κούτρα και άλλα μέλη του ΔΣ των ΗΛΠΑΠ.


Εξελίξεις και για τους «32»

Σε ό,τι αφορά το άλλο μεγάλο θέμα, την έρευνα του ΣΔΟΕ για πολιτικά πρόσωπα των οποίων ελέγχεται ο πιθανός παράνομος πλουτισμός, απόλυτα έγκυρες πληροφορίες του «Π» αναφέρουν ότι:

- Το ΣΔΟΕ την Παρασκευή με έγγραφο που έστειλε ζήτησε τη γνωμοδότηση του οικονομικού Εισαγγελέα Γρ. Πεπόνη, για το αν θα πρέπει να δώσει στη Βουλή τα ονόματά τους, αφού η έρευνα συνεχίζεται ακόμα, βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν έχει καταλήξει σε πόρισμα για το ποιοι πράγματι ενέχονται και ποιοι όχι.

Ουσιαστικά δηλαδή πετάει το μπαλάκι στον κ. Πεπόνη, στο σχετικό αίτημα που έχει υποβληθεί απ' τον αρμόδιο αντιπρόεδρο της Βουλής Θ. Νάκο, έπειτα από σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλη.

Άλλες επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι ναι μεν τα πολιτικά πρόσωπα που ελέγχονται τώρα απ' το ΣΔΟΕ είναι 32, αλλά στην εξέλιξη της έρευνας μπορεί να είναι παραπάνω, αφού η έρευνα ξεκίνησε για τις δραστηριότητες ελεύθερων επαγγελματιών (γιατρών, δικηγόρων κ.ά.), που τότε δεν ήταν βουλευτές. Συνεπώς σε άλλο στάδιο μπορεί να βρεθούν παραπάνω απ' αυτήν την κατηγορία που να έχουν σήμερα τη βουλευτική ιδιότητα. Δεν σημαίνει όμως εκ των προτέρων ότι τα ποσά που εντοπίστηκαν να έχουν δεν είναι δηλωμένα.

Πάντως το ΣΔΟΕ συνεχίζει την έρευνα με ταχείς ρυθμούς και έχει προς τούτο ζητήσει τη συνδρομή των 15 περιφερειακών διευθυντών του, για να αποστείλουν τα απαραίτητα στοιχεία.

Το σκάνδαλο των τρόλεϊ

Το σκάνδαλο ΜΑΝ, που επανέρχεται στην ελληνική επικαιρότητα, με το άνοιγμα του λογαριασμού που ζήτησαν οι αρμόδιες δικαστικές αρχές, αφορά την προμήθεια 142 τρόλεϊ από τον ΗΛΠΑΠ κατά την περίοδο από το 1997 μέχρι το 2003.

Η έρευνα της γερμανικής Δικαιοσύνης οδήγησε στο συμπέρασμα ότι δόθηκαν μίζες αρκετών εκατομμυρίων ευρώ από τη γερμανική εταιρεία ΜΑΝ σε έλληνες αξιωματούχους.

Οι μίζες δόθηκαν σε «χαμηλό επίπεδο», δηλαδή σε επίπεδο υπηρεσιακών παραγόντων και έχουν εντοπιστεί συγκεκριμένα τρεις «σύμβουλοι», ένας των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών και ένας της ΕΛΒΟ εκείνης της εποχής, που φαίνεται ότι κινούνταν αυτόνομα από τους πολιτικούς προϊσταμένους τους.

Σημειώνεται ότι για τις προμήθειες αυτές είχαν συγκροτηθεί δύο διακομματικές επιτροπές που... πήραν και τις τελικές αποφάσεις. Στις επιτροπές αυτές συμμετείχαν όλα τα κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και Συνασπισμός), πλην της ΝΔ που είχε αποφασίσει να μη συμμετέχει σε καμία διακομματική, και τις απάρτιζαν συνολικά 18 άτομα. Δεν μετείχαν υπουργοί (παρέστη μια-δυο φορές μόνο ο τότε υφυπουργός Σπ. Βούγιας) και προήδρευε ο γενικός γραμματέας του υπ. Μεταφορών: Αρχικά ο Γιάννης Μανιάτης και στη συνέχεια ο διάδοχός του Γιάννης Κωνσταντινίδης, πρώην βουλευτής Γρεβενών του ΠΑΣΟΚ.

Για τη σύμβαση που υπογράφτηκε μεταξύ ΗΛΠΑΠ και ΕΛΒΟ / ΝΕΟΠΛΑΝ στις 14 Οκτωβρίου του 2002, σύμφωνα με τις έρευνες δόθηκαν 3,2 εκατ. ευρώ ως «μίζα».

Από αυτά, το περίπου 1.000.000 ευρώ φαίνεται να έχει καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο και τα άλλα 2,2 εκατ. ευρώ στην κυπριακή εταιρεία WAKER, με λογαριασμό στη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου, την οποία φέρεται να εκπροσωπούσε ένα άλλο άτομο που την περίοδο εκείνη είχε σχέση με την ΕΛΒΟ.

Υπενθυμίζεται ότι η Εισαγγελία του Μονάχου, απαντώντας σε αίτημα του τότε υπουργού Χρ. Βερελή, του έκανε γνωστό ότι δεν προέκυψε καμιά εμπλοκή του ονόματός του. Ο Χρ. Βερελής είχε παραιτηθεί για λόγους ευθιξίας από βουλευτής τον Μάιο του 2009 όταν είχε «σκάσει» το σκάνδαλο στη Γερμανία, δηλώνοντας ότι δεν είχε «την παραμικρή ανάμειξη».

Από την έρευνα της γερμανικής Δικαιοσύνης προέκυψαν ονόματα - κλειδιά.

- Πρόκειται για τον αντιπρόσωπο κλιματιστικών Θ.Τ., το στέλεχος της ΕΛΒΟ Ντ.Κ., τον διευθυντή των ΗΛΠΑΠ Κ.Λ., τον ιδιοκτήτη της Ελληνικής Εταιρείας Κατασκευής Οχημάτων Κ.Π. και έναν διευθυντή της ΕΘΕΛ, τον Κ.Α., τον οποίο μάλιστα υπέδειξε στέλεχος της ΜΑΝ ΕΛΛΑΣ.

Στη συνέχεια όμως της έρευνας προέκυψαν και άλλα πρόσωπα, μεταξύ τους και πολιτικά.

ΠΗΓΗ
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID