Με τον Ν 4093/2012 διαμορφώθηκε κατά την περίοδο της κρίσης ο νομοθετικά οριζόμενος κατώτατος μισθός, ο οποίος ανήρχετο σε 586,08 για εργαζομένους άνω των εικοσιπέντε (25) ετών και σε 510,95 ευρώ για εργαζομένους κάτω των εικοσιπέντε (25). Παρόλο που ο νόμος αυτός θεσπίστηκε κατά τη χειρότερη οικονομική περίοδο της χώρας, ο Έλληνας νομοθέτης διατήρησε και προστάτεψε το επίδομα τριετίας για όσους είχαν συμπληρώσει αντίστοιχη προϋπηρεσία έως τις 14.2.2012. Κατά τα λοιπά, επήλθε «πάγωμα» των ωριμάνσεων.
Του Γιάννη Καρούζου*
Πιο συγκεκριμένα προβλέφθηκε ότι «Ο κατά τα άνω κατώτατος μισθός των υπαλλήλων άνω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 10% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως τρεις τριετίες και συνολικά 30% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών άνω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως έξι τριετίες και συνολικά 30% για προϋπηρεσία 18 ετών και άνω. ii) Ο κατά τα άνω κατώτατος μισθός των υπαλλήλων κάτω των περ.1 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 10% για μία τριετία προϋπηρεσίας και για προϋπηρεσία 3 ετών και άνω και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών κάτω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως δύο τριετίες και συνολικά 10% για προϋπηρεσία 6 και άνω ετών…».
Ωστόσο, στον Ν 4172/2013 στο άρθρο 103 που αφορά τον νομοθετικά κατώτατο μισθό και τον τρόπο προσδιορισμού αυτού, ορίστηκε ότι «Έπειτα από διαβούλευση, που διεξάγεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, ορίζεται ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός και το νομοθετημένο κατώτατο ημερομίσθιο, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας «και ως τέτοιος νοείται μία μοναδική αξία (ποσό) αναφοράς.» (η έμφαση δική μας). Με αυτήν την άστοχη και αδόκιμη διατύπωση επιχειρήθηκε η έμμεση κατάργηση των τριετιών.
Στις 30.1.2019 δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ (Β’ 173/30.1.2019) για τον καθορισμό του νέου κατώτατου μισθού, ο οποίος θα ισχύσει από 1.2.2019. Σύμφωνα με αυτόν, ο κατώτατος μισθός θα ανέρχεται στο ποσό των 650 ευρώ. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να διευκρινίσει το ζήτημα που έχει τεθεί σχετικά με την τύχη των τριετιών και κατ’ ουσίαν να καταργήσει την προηγουμένη ακατανόητη διάταξη.
Βέβαια, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αναμένεται να εκδοθεί από το Υπουργείο Εργασίας σχετική εγκύκλιος, η οποία θα αποσαφηνίζει το εν λόγω θέμα, το οποίο αφορά σχεδόν όλους τους εργαζομένους της χώρας.
Συμπερασματικά, όσοι έχουν συμπληρώσει μία (1) έως (3) τριετίες έως τις 14.2.2012, δικαιούνται να λάβουν για κάθε μία από αυτές 10% προσαύξηση, υπολογιζόμενη επί του νέου κατώτατου μισθού των 650 ευρώ. Σε καμία όμως περίπτωση, οι τριετίες δεν εξελίσσονται.
*Ο Γιάννης Καρούζος είναι δικηγόρος-εργατολόγος. Είναι Απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και Μεταπτυχιακός Διπλωματούχος της Σχολής Εργατικού και Συνδικαλιστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Τεργέστης στην Ιταλία, με ειδίκευση στο Εργατικό Δίκαιο, Εργασιακές Σχέσεις, Ευρωπαϊκό Εργατικό Δίκαιο, Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης. Έχει πολύχρονη εμπειρία και πείρα συμβουλεύοντας δεκάδες Σωματεία Εργαζομένων και Επιχειρήσεις σε εργασιακά θέματα. Διατέλεσε Σύμβουλος σε τρία Υπουργεία της Ελληνικής Δημοκρατίας και υπήρξε επί έτη ενεργό μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εργατικού Δικαίου και Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι Μεσολαβήτης, Μέλος του Σώματος Μεσολαβητών του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (ΟΜΕΔ). Υπήρξε επίσης σύμβουλος στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε). Δημοσιεύει άρθρα και μελέτες σε νομικά περιοδικά εργατικού δικαίου και εργασιακών σχέσεων και σε εφημερίδες.
Πηγή
Του Γιάννη Καρούζου*
Πιο συγκεκριμένα προβλέφθηκε ότι «Ο κατά τα άνω κατώτατος μισθός των υπαλλήλων άνω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 10% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως τρεις τριετίες και συνολικά 30% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών άνω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως έξι τριετίες και συνολικά 30% για προϋπηρεσία 18 ετών και άνω. ii) Ο κατά τα άνω κατώτατος μισθός των υπαλλήλων κάτω των περ.1 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 10% για μία τριετία προϋπηρεσίας και για προϋπηρεσία 3 ετών και άνω και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών κάτω των 25 ετών προσαυξάνεται με ποσοστό 5% για κάθε τριετία προϋπηρεσίας και έως δύο τριετίες και συνολικά 10% για προϋπηρεσία 6 και άνω ετών…».
Ωστόσο, στον Ν 4172/2013 στο άρθρο 103 που αφορά τον νομοθετικά κατώτατο μισθό και τον τρόπο προσδιορισμού αυτού, ορίστηκε ότι «Έπειτα από διαβούλευση, που διεξάγεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, ορίζεται ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός και το νομοθετημένο κατώτατο ημερομίσθιο, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας «και ως τέτοιος νοείται μία μοναδική αξία (ποσό) αναφοράς.» (η έμφαση δική μας). Με αυτήν την άστοχη και αδόκιμη διατύπωση επιχειρήθηκε η έμμεση κατάργηση των τριετιών.
Στις 30.1.2019 δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ (Β’ 173/30.1.2019) για τον καθορισμό του νέου κατώτατου μισθού, ο οποίος θα ισχύσει από 1.2.2019. Σύμφωνα με αυτόν, ο κατώτατος μισθός θα ανέρχεται στο ποσό των 650 ευρώ. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να διευκρινίσει το ζήτημα που έχει τεθεί σχετικά με την τύχη των τριετιών και κατ’ ουσίαν να καταργήσει την προηγουμένη ακατανόητη διάταξη.
Βέβαια, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αναμένεται να εκδοθεί από το Υπουργείο Εργασίας σχετική εγκύκλιος, η οποία θα αποσαφηνίζει το εν λόγω θέμα, το οποίο αφορά σχεδόν όλους τους εργαζομένους της χώρας.
Συμπερασματικά, όσοι έχουν συμπληρώσει μία (1) έως (3) τριετίες έως τις 14.2.2012, δικαιούνται να λάβουν για κάθε μία από αυτές 10% προσαύξηση, υπολογιζόμενη επί του νέου κατώτατου μισθού των 650 ευρώ. Σε καμία όμως περίπτωση, οι τριετίες δεν εξελίσσονται.
*Ο Γιάννης Καρούζος είναι δικηγόρος-εργατολόγος. Είναι Απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και Μεταπτυχιακός Διπλωματούχος της Σχολής Εργατικού και Συνδικαλιστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Τεργέστης στην Ιταλία, με ειδίκευση στο Εργατικό Δίκαιο, Εργασιακές Σχέσεις, Ευρωπαϊκό Εργατικό Δίκαιο, Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης. Έχει πολύχρονη εμπειρία και πείρα συμβουλεύοντας δεκάδες Σωματεία Εργαζομένων και Επιχειρήσεις σε εργασιακά θέματα. Διατέλεσε Σύμβουλος σε τρία Υπουργεία της Ελληνικής Δημοκρατίας και υπήρξε επί έτη ενεργό μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εργατικού Δικαίου και Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι Μεσολαβήτης, Μέλος του Σώματος Μεσολαβητών του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (ΟΜΕΔ). Υπήρξε επίσης σύμβουλος στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε). Δημοσιεύει άρθρα και μελέτες σε νομικά περιοδικά εργατικού δικαίου και εργασιακών σχέσεων και σε εφημερίδες.
Πηγή
Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!