Επιτέλους 40.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα αντιληφθούν τι εστί να εργάζεσαι και να αξιολογείσαι κάθε λεπτό στον ιδιωτικό τομέα. Κι αυτό γιατί περνάνε στο Υπερταμείο με τη μεταβίβαση σε αυτό 14 κρατικών επιχειρήσεων, μεγάλων και μικρών. Καθώς το Υπερταμείο ελέγχεται από τους δανειστές, η ένταξη των δημόσιων επιχειρήσεων σημαίνει συνδιοίκηση των ΔΕΚΟ με τους δανειστές: αλλάζουν έτσι πρόσωπα, νοοτροπίες, πρακτικές, κανόνες λειτουργίας ενώ οι εποπτεύοντες υπουργοί χάνουν τον έλεγχο. Και φυσικά όταν αυτές οι επιχειρήσεις πουληθούν θα κάνουν κουμάντο οι νέοι ξένοι μάνατζερς. Μετά από 21 αιώνες η Ελλάδα αρχίζει να απελευθερώνεται από τον ζυγό του διεφθαρμένου δημοσίου.
Η αλλαγή αυτή σημαίνει νέες διοικήσεις, ετήσια business plan, δημοσιοποίηση ισολογισμών ανά τρίμηνο ακόμη και για τις μη εισηγμένες, καθιέρωση επιτροπών εσωτερικού ελέγχου, αλλά και μαχαίρι σε δαπάνες, ανακατανομή προσωπικού, αλλαγές σε εσωτερικούς κανονισμούς, και εθελούσιες έξοδοι.
Οι επιχειρήσεις που μεταβιβάζονται στο Ταμείο είναι : το 34% της ΔΕΗ (18.000 εργαζόμενοι), ο ΟΑΣΑ με τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ (7.962), τα ΕΛΤΑ (7.027), το 50,3% της ΕΥΔΑΠ (2.600), το 51% της ΕΥΑΘ (224), το ΟΑΚΑ αφού πρώτα μετατραπεί σε εταιρεία (150), το 25% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (620), καθώς και μικρότερες επιχειρήσεις όπως Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (132), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (30), Ελληνικές Αλυκές, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Διώρυγα Κορίνθου, ΔΕΘ-Hellexpo, και μειοψηφικό ποσοστό των Kαταστημάτων Aφορολογήτων Eιδών. Εξαιρέθηκαν από την αρχική λίστα, ο ΟΣΕ, η Αττικό Μετρό, οι Κτιριακές Υποδομές και η ΕΛΒΟ.
Η κεντρική ιδέα είναι η ριζική αναδιοργάνωση, ώστε να γίνουν όλες οι επιχειρήσεις κερδοφόρες: παρεμβάσεις όπως αλλαγές σε κανονισμούς προσωπικού και περιορισμός υπερωριών εφόσον χρειαστεί, αλλά και απλούστερες παρεμβάσεις που λείπουν ακόμη και από μεγάλες μη εισηγμένες ΔΕΚΟ,όπως η ονομαστική αναφορά των αποδοχών των μελών ενός διοικητικού συμβουλίου ή ετήσια έκθεση πεπραγμένων στην αγγλική γλώσσα.
Το Υπερταμείο έχει ήδη καταρτίσει αναλυτικά στρατηγικά σχέδια για κάθε μία εταιρεία, και σταδιακά θα τα παραδίδει. Παράλληλα, μέσα στο έτος, οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ θα αξιολογηθούν εκ του μηδενός, και θα γίνουν αλλαγές, με νέους μάνατζερ.
Στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται ότι η διοίκηση του Υπερταμείου θα λάβει υπόψιν για το διορισμό των μελών των Δ.Σ. των ΔΕΚΟ «την καταλληλότητα των υποψηφίων σχετικά με τις απαιτήσεις διοίκησης των λοιπών θυγατρικών (αποστολή δημόσιας επιχείρησης, δήλωση δεσμεύσεων, κ.α.), την αποφυγή διακρίσεων, την ανεξαρτησία, και τα επαγγελματικά κριτήρια που κρίνονται απαραίτητα για την επίτευξη του σκοπού κάθε μίας εκ των λοιπών θυγατρικών».
Όλα θα ελέγχονται από ένα “μηχανισμό συντονισμού” των ΔΕΚΟ, ο οποίος σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα αναλάβει τη διακυβέρνηση των ΔΕΚΟ, δηλαδή θα συντονίζει τις 14 κρατικές εταιρείες οι οποίες περνούν στο Υπερταμείο, θα θεσπίζει στόχους για τα διοικητικά τους συμβούλια και θα παρακολουθεί τη λειτουργία των διοικήσεων, ώστε να μην υπάρξουν παρατράγουδα από την επόμενη ημέρα.
Το Υπερταμείο, με βάση και τα περιθώρια παρεμβάσεων σε κάθε εταιρεία, έχει χωρίσει τις ΔΕΚΟ σε τρεις κατηγορίες:
– Σε αυτές όπου το Δημόσιο έχει την μετοχική πλειοψηφία και άρα μεγάλη ευελιξία κινήσεων (ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΚΑΑ, ΔΕΘ, ΟΑΚΑ, κλπ).
– Στις εισηγμένες όπου η παρουσία ιδιωτών μετόχων μειοψηφίας δημιουργεί περιορισμούς ως προς το εύρος των αλλαγών, (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ).
– Και σε αυτές όπου το Δημόσιο είναι μέτοχος μειοψηφίας, και άρα έχει λιγοστά περιθώρια (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ΚΑΕ, κλπ)
Σε πρώτη φάση οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από την πρώτη κατηγορία, αλλά σταδιακά θα επεκτείνονται στις άλλες δύο.
Έως τον Απρίλιο, όλες οι εταιρείες της πρώτης κατηγορίας θα πρέπει να έχουν καταρτίσει νέα business plan, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του Ταμείου, δηλαδή στα “στρατηγικά σχέδια” που θα έχουν στο μεταξύ παραλάβει.
Τον Μάιο, το Ταμείο θα αξιολογήσει από το μηδέν τις διοικήσεις των ΕΛΤΑ, και του ΟΑΣΑ (ΣΤΑΣΥ & ΟΣΥ), και εφόσον κριθεί απαραίτητο, θα τις αλλάξει.
– Το ίδιο μοντέλο θα ισχύσει και για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ. Σημειωτέον ότι και οι 14 αυτές εταιρείες θα αποτελούν άμεσες θυγατρικές του Υπερταμείου, αφού για λόγους μείωσης του φόρτου εργασίας και της γραφειοκρατίας, αποφασίστηκε να μην συσταθεί η Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) που θα ήλεγχε εκείνη όλες τις ΔΕΚΟ.
Στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται στις υποχρεώσεις που έχουν οι ΔΕΚΟ να παρέχουν “υπηρεσίες γενικού συμφέροντος” (π.χ. παροχή ΥΚΩ από τη ΔΕΗ). Στο εξής οι υπηρεσίες αυτές θα κοστολογηθούν εκ του μηδενός, ώστε να αποφεύγονται σπατάλες, στους προϋπολογισμούς τους επειδή το κράτος δεν πληρώνει αυτά που έχει υποσχεθεί.
Πηγη
Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Η αλλαγή αυτή σημαίνει νέες διοικήσεις, ετήσια business plan, δημοσιοποίηση ισολογισμών ανά τρίμηνο ακόμη και για τις μη εισηγμένες, καθιέρωση επιτροπών εσωτερικού ελέγχου, αλλά και μαχαίρι σε δαπάνες, ανακατανομή προσωπικού, αλλαγές σε εσωτερικούς κανονισμούς, και εθελούσιες έξοδοι.
Οι επιχειρήσεις που μεταβιβάζονται στο Ταμείο είναι : το 34% της ΔΕΗ (18.000 εργαζόμενοι), ο ΟΑΣΑ με τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ (7.962), τα ΕΛΤΑ (7.027), το 50,3% της ΕΥΔΑΠ (2.600), το 51% της ΕΥΑΘ (224), το ΟΑΚΑ αφού πρώτα μετατραπεί σε εταιρεία (150), το 25% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (620), καθώς και μικρότερες επιχειρήσεις όπως Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (132), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (30), Ελληνικές Αλυκές, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Διώρυγα Κορίνθου, ΔΕΘ-Hellexpo, και μειοψηφικό ποσοστό των Kαταστημάτων Aφορολογήτων Eιδών. Εξαιρέθηκαν από την αρχική λίστα, ο ΟΣΕ, η Αττικό Μετρό, οι Κτιριακές Υποδομές και η ΕΛΒΟ.
Η κεντρική ιδέα είναι η ριζική αναδιοργάνωση, ώστε να γίνουν όλες οι επιχειρήσεις κερδοφόρες: παρεμβάσεις όπως αλλαγές σε κανονισμούς προσωπικού και περιορισμός υπερωριών εφόσον χρειαστεί, αλλά και απλούστερες παρεμβάσεις που λείπουν ακόμη και από μεγάλες μη εισηγμένες ΔΕΚΟ,όπως η ονομαστική αναφορά των αποδοχών των μελών ενός διοικητικού συμβουλίου ή ετήσια έκθεση πεπραγμένων στην αγγλική γλώσσα.
Το Υπερταμείο έχει ήδη καταρτίσει αναλυτικά στρατηγικά σχέδια για κάθε μία εταιρεία, και σταδιακά θα τα παραδίδει. Παράλληλα, μέσα στο έτος, οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ θα αξιολογηθούν εκ του μηδενός, και θα γίνουν αλλαγές, με νέους μάνατζερ.
Στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται ότι η διοίκηση του Υπερταμείου θα λάβει υπόψιν για το διορισμό των μελών των Δ.Σ. των ΔΕΚΟ «την καταλληλότητα των υποψηφίων σχετικά με τις απαιτήσεις διοίκησης των λοιπών θυγατρικών (αποστολή δημόσιας επιχείρησης, δήλωση δεσμεύσεων, κ.α.), την αποφυγή διακρίσεων, την ανεξαρτησία, και τα επαγγελματικά κριτήρια που κρίνονται απαραίτητα για την επίτευξη του σκοπού κάθε μίας εκ των λοιπών θυγατρικών».
Όλα θα ελέγχονται από ένα “μηχανισμό συντονισμού” των ΔΕΚΟ, ο οποίος σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα αναλάβει τη διακυβέρνηση των ΔΕΚΟ, δηλαδή θα συντονίζει τις 14 κρατικές εταιρείες οι οποίες περνούν στο Υπερταμείο, θα θεσπίζει στόχους για τα διοικητικά τους συμβούλια και θα παρακολουθεί τη λειτουργία των διοικήσεων, ώστε να μην υπάρξουν παρατράγουδα από την επόμενη ημέρα.
Το Υπερταμείο, με βάση και τα περιθώρια παρεμβάσεων σε κάθε εταιρεία, έχει χωρίσει τις ΔΕΚΟ σε τρεις κατηγορίες:
– Σε αυτές όπου το Δημόσιο έχει την μετοχική πλειοψηφία και άρα μεγάλη ευελιξία κινήσεων (ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΚΑΑ, ΔΕΘ, ΟΑΚΑ, κλπ).
– Στις εισηγμένες όπου η παρουσία ιδιωτών μετόχων μειοψηφίας δημιουργεί περιορισμούς ως προς το εύρος των αλλαγών, (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ).
– Και σε αυτές όπου το Δημόσιο είναι μέτοχος μειοψηφίας, και άρα έχει λιγοστά περιθώρια (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ΚΑΕ, κλπ)
Σε πρώτη φάση οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από την πρώτη κατηγορία, αλλά σταδιακά θα επεκτείνονται στις άλλες δύο.
Έως τον Απρίλιο, όλες οι εταιρείες της πρώτης κατηγορίας θα πρέπει να έχουν καταρτίσει νέα business plan, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του Ταμείου, δηλαδή στα “στρατηγικά σχέδια” που θα έχουν στο μεταξύ παραλάβει.
Τον Μάιο, το Ταμείο θα αξιολογήσει από το μηδέν τις διοικήσεις των ΕΛΤΑ, και του ΟΑΣΑ (ΣΤΑΣΥ & ΟΣΥ), και εφόσον κριθεί απαραίτητο, θα τις αλλάξει.
– Το ίδιο μοντέλο θα ισχύσει και για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ. Σημειωτέον ότι και οι 14 αυτές εταιρείες θα αποτελούν άμεσες θυγατρικές του Υπερταμείου, αφού για λόγους μείωσης του φόρτου εργασίας και της γραφειοκρατίας, αποφασίστηκε να μην συσταθεί η Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) που θα ήλεγχε εκείνη όλες τις ΔΕΚΟ.
Στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται στις υποχρεώσεις που έχουν οι ΔΕΚΟ να παρέχουν “υπηρεσίες γενικού συμφέροντος” (π.χ. παροχή ΥΚΩ από τη ΔΕΗ). Στο εξής οι υπηρεσίες αυτές θα κοστολογηθούν εκ του μηδενός, ώστε να αποφεύγονται σπατάλες, στους προϋπολογισμούς τους επειδή το κράτος δεν πληρώνει αυτά που έχει υποσχεθεί.
Πηγη
Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!