EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Γιατί Οι Έλληνες Εφοπλιστές Δεν Εμπιστεύονται Την Ελληνική Σημαία

Η εγχώρια πλοιοκτησία η οποία κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο, προτιμά διεθνείς και περισσότερο ανταγωνιστές σημαίες, παρά την ελληνική σημαία. Από την άλλη, οι ναυτιλιακοί παράγοντες κρίνουν επιτακτική την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την πλατφόρμα Marine Information Services, από τις 200 κορυφαίες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων για το πρώτο τρίμηνο του 2021 – βάσει αριθμού πλοίων – οι 156 δεν έχουν κανένα πλοίο υπό την ελληνική σημαία.

Να σημειωθεί πως οι Έλληνες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 58% του ευρωπαϊκού σε επίπεδο χωρητικότητας.

Το Εθνικό νηολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

– Ο Όμιλος Αγγελικούση (124 στα 141 πλοία)

– Ο Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine (38 στα 74 πλοία)

– Η Άννα Αγγελικούση με τις Alpha Bulkers/Gas και Pantheon Tankers (31 στα 64 πλοία)

– Ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τις Marmaras/Delta Tankers (29 στα 61 πλοία)

– Οι οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ με την Eletson Corp (26 στα 32 πλοία). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η εν λόγω ναυτιλιακή έχει προβεί σε αρκετές πωλήσεις πλοίων το τελευταίο διάστημα και ως εκ τούτου τα στοιχεία δεν είναι απολύτως ακριβή.

– H οικογένεια Αγγελόπουλου με τις Arcadia/Aegean Bulk (17 στα 21 πλοία)

– Η οικογένεια Μελισσανίδη με την Aegean Shipping (16 στα 30 πλοία).

– Ο Όμιλος Τσάκου (16 στα 96 πλοία)

– Η οικογένεια Βαρδινογιάννη με την Avin International (15 στα 34 πλοία)

– Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου με τη Neda Maritime (14 στα 23 πλοία)

– H οικογένεια Λαιμού με τη Nereus Shipping (12 στα 12 πλοία)

– Ο Σπύρος Πολέμης με την Polembros Shipping (12 στα 25 πλοία)

– Ο Όμιλος Γουλανδρή (9 στα 20 πλοία)

– Η οικογένεια Κουμάνταρου με την Atlantic Bulk Carrier (9 στα 19 πλοία)

Σε ποιες χώρες εντοπίζονται τα ελληνικά πλοία

Στην ίδια πλατφόρμα αποτυπώνεται και η κατανομή των ελληνόκτητων πλοίων ανά νηολόγιο, στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Σε αυτήν τη λίστα, η ελληνική σημαία κατατάσσεται τέταρτη σε σύνολο 17 νηολογίων.

Πιο συγκεκριμένα, πρώτη προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών είναι το νηολόγιο της Λιβερίας, το οποίο αριθμεί 1.366 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 122 εκατ. dwt. Ακολουθούν οι σημαίες των Νησιών Μάρσαλ (1.262 πλοία, χωρητικότητας 94,6 dwt) και της Μάλτας (792 πλοία, χωρητικότητας 68,6 εκατ. dwt).

Αμέσως μετά συναντάμε το ελληνικό νηολόγιο, στο οποίο είναι καταγεγραμμένα 648 πλοία, χωρητικότητας 63,1 εκατ. dwt. Την πρώτη πεντάδα κλείνει ο Παναμάς με 531 πλοία, χωρητικότητας 33,3 εκατ. dwt.

Οι Έλληνες νηολογούν, επίσης, τα πλοία τους στην Κύπρο (325 πλοία), τις Μπαχάμες (292 πλοία), τη Σιγκαπούρη (69 πλοία), τις Βερμούδες (38 πλοία), τη Νήσο του Μαν (37 πλοία), τα νησιά Κέιμαν (33 πλοία), την Πορτογαλία (32 πλοία), τα Μπαρμπάντος (31 πλοία), το Χονγκ Κονγκ (27 πλοία), το Βέλγιο (19 πλοία), τον Άγιο Βικέντιο (15 πλοία) και την Μπελίζ (12 πλοία).

Γιατί υστερεί το ελληνικό νηολόγιο

Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, pαράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς επισημαίνουν ότι τα διεθνή νηολόγια υπερτερούν έναντι του ελληνικού σε ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην έκδοση σχετικών πιστοποιητικών, την ώρα που οι εγχώριες διαδικασίες χαρακτηρίζονται από αρκετές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.

Παράλληλα, οι κυρίαρχες σημαίες του εξωτερικού έχουν προβλέψει την ψηφιοποίηση μίας ευρείας γκάμας υπηρεσιών, αποκτώντας ένα ακόμη σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ελλάδας.

Αναφορικά με τη στροφή των Ελλήνων στις επονομαζόμενες και ως “σημαίες ευκαιρίας“, πηγές με γνώση των διαδικασιών εξηγούν πως είναι απότοκο του ισχυρού ανταγωνισμού στο διεθνές ναυτιλιακό περιβάλλον και της ανάγκης για ελάφρυνση από πρόσθετα βάρη.

Η κυβερνητική στρατηγική

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δεσμευτεί για την ανακοπή των εκροών από το εθνικό νηολόγιο και τη συνακόλουθη επιστροφή αρκετών πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου στο “Κ”, προωθείται ένα σύνολο μέτρων που ρυθμίζουν τις απαιτήσεις στελέχωσης πλοίων, τις εργασιακές συνθήκες των ναυτικών, τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης επί του πλοίου, όπως επίσης και το νομοθετικό πλαίσιο της διαχείρισης των πλοίων και της διευκόλυνσης της χρηματοδότησης.


ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ ΥΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ, ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ, ΠΟΥ ΕΠΙΖΗΤΟΥΝ ΕΛΚΥΣΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝ.

Θεσμοθετήθηκε, επίσης, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ενώ συνάμα δόθηκε η δυνατότητα ναυτολόγησης αλλοδαπού πλοιάρχου, εφόσον αποδεδειγμένα δεν προσφέρεται Έλληνας.

Εξορθολογίστηκαν εξάλλου οι συνέπειες της παράβασης της υποχρέωσης ναυτολόγησης σπουδαστή, ενώ κατέστη λειτουργικότερη η δυνατότητα μεταχρέωσης σπουδαστών.

Σε θεσμικό και φορολογικό επίπεδο, ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο ο θεσμός της ναύλωσης γυμνού πλοίου, ώστε σε δυσμενείς οικονομικά περιόδους να μπορεί να διασφαλίζεται η χρηματοδότηση νέων επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα.

Τέλος, αναμορφώθηκε το καθεστώς φορολογίας των αλλοδαπών ναυτικών, που αποτελούσε σημαντικό παράγοντα ανάσχεσης για την επιλογή της ελληνικής σημαίας.

H ψηφιοποίηση

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει δεσμευτεί να παράξει ηλεκτρονικές υπηρεσίες στη ναυτιλιακή κοινότητα και στις ναυτιλιακές εταιρείες που θα περιλαμβάνουν διάφορα στοιχεία των πλοίων καθώς και το νηολόγιό τους.

Γι’ αυτόν το σκοπό θα τεθούν σε εφαρμογή συστήματα Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT), τα οποία παρέμειναν στα χαρτιά για πολλά χρόνια, όπως το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ναυτιλιακών Πληροφοριών και η Ενιαία Ναυτιλιακή Θυρίδα, αξιοποιώντας στο έπακρο όλους τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.


 
Πηγή


Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ κάθε Δημοσίευση μας….Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Το Epiosyinfo, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους. !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID