Αρθρογράφος: Bασίλης Καπούλας
Οι Ρώσοι θεωρούν πως οι ΗΠΑ έπληξαν την Κίνα. Αυτό βέβαια έχει και θετικά για την Μόσχα ενώ “ανοίγει νέες εναλλακτικές λύσεις/διαδρομές”.
Η ζημιά που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία το «έμφραγμα» στην διώρυγα του Σουέζ ανέρχεται στα 10 δισ. δολάρια ημερησίως.
Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο, να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορέσει να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.
Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη.
Ρωσικά ΜΜΕ: Ποιος ήθελε να κλείσει την Διώρυγα του Σουέζ και Γιατί;
“Η προσάραξη ενός τέτοιου τεράστιου φορτηγού πλοίου στην Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να θεωρηθεί τρομοκρατική πράξη. Η ζημιά είναι αντάξια της επίθεσης στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου.
Αυτή τη στιγμή είτε έχουμε να κάνουμε με μια καθαρή τρομοκρατική πράξη είτε κάποιος τεστάρει την δύναμη του σε περίπτωση έναρξης εχθροπραξιών.
Οι λόγοι είναι προφανής.
Το φορτηγό πλοίο προερχόταν από την Κίνα με σημαία Παναμά. Ανήκει σε εταιρεία από την Ταιβάν.
Ηθελαν να κτυπήσουν την Κίνα
Ολοι γνωρίζουμε την κόντρα Ταιβάν-Κίνας και τις στρατιωτικές κινήσεις του Πεκίνου γύρω από αυτήν. Οι ΗΠΑ στηρίζουν σθεναρά στρατιωτικά την Τάιπει.
Η Διώρυγα του Σουέζ είναι ο διάδρομος κλειδί για τον “Δρόμο του Μεταξιού” που ενώνει την Άπω Ανατολή με την ΕΕ. Αυτό που δεν κατάφεραν οι Γερμανοί με τα άρματα μάχης να καταλάβουν το Σουέζ, το κατάφεραν οι Αμερικανοί που ελέγχουν και την Ταιβάν και ελέγχουν και την δεύτερη διώρυγα αυτή του Παναμά
Είναι κατανοητό ότι ως αποτέλεσμα οι τιμές πετρελαίου θα ανέβουν πολύ αλλά ο σκοπός είναι να γίνει επίδειξη ισχύος, του πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να κλείσει τις παγκόσμιες μεταφορικές οδούς και να απομονώσει ένα πρόσωπο από το άλλο την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Περισσότερα από 50 πλοία περνούν την Διώρυγα σε καθημερινή βάση και από τις δύο πλευρές με το 30% της παγκόσμιας μεταφορικής κίνησης να διεξάγεται εκεί”.
Το ατύχημα μπορεί να αλλάξει το Παγκόσμιο Εμπόριο
“Το ατύχημα μπορεί να αλλάξει το παγκόσμιο εμπόριο.. Η Διώρυγα του Σουέζ, ο πιο κοντινός δρόμος μεταξύ Ευρώπης και Ασίας “σφραγίστηκε” από ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας του.
Οι συνέπειες στην μεταφορά υδρογονανθράκων και πετρελαίου είναι τεράστιες.
Η Διώρυγα ενώνει Μεσόγειο με Ερυθρά και τα πλοία πηγαίνουν κατευθείαν από τον Ατλαντικό Ωκεανό στον Ινδικό Ωκεανό χωρίς να χρειάζονται την Αφρική. Πριν κατασκευαστεί η Διώρυγα τα πλοία έπρεπε να κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Το μήκος της θαλάσσιας διαδρομής μειώθηκε κατά 8.000 χλμ και η παράδοση αγαθών κατά 2 εβδομάδες.
Μόνο κατά την διάρκεια των πολέμων Ισραήλ-Αράβων διαταράχθηκε ξανά το εμπόριο στην Διώρυγα του Σουέζ. Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Ειδικοί αναφέρουν πως η μεταφορά των χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων και του πλοίου μπορεί να πάρει εβδομάδες και εξαρτάται από το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Μπορεί να χρειαστεί να γίνει συνδυασμός μεθόδων, πχ άδειασμα καυσίμων και νερού από το πλοίο, να αφαιρεθεί άμμος και να πιάσουν δουλειά τα ρυμουλκά.
Σκεφτείτε, ότι αν διαρκέσει πολλές ημέρες ακόμη, τι ζημιά θα προκληθεί στην παγκόσμια οικονομία.10 με 13 εκατ. βαρέλια πετρελαίου έχουν “κολλήσει” εκεί. Καταριανή εταιρεία LNG προμηθεύει την ευρωπαϊκή αγορά
Τα πλοία πλέον θα αναγκαστούν να αλλάξουν πορεία προσπερνώντας το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτά θα απογειώσει τα ναύλα και τις τιμές των αγαθών. Θα υπάρξει έλλειψη υδρογονανθράκων στην αγορά το οποίο θα αυξήσει τις τιμές.
Η ρωσική Novatek μπορεί να καλύψει σε LNG την ευρωπαϊκή αγορά αντικαθιστώντας το Κατάρ.
Ισως η Ρωσία να ωφεληθεί από το ατύχημα στο Σουέζ. Και δεν πρόκειται μόνο λόγω των τιμών στα αγαθά, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Το ατύχημα στο Σουέζ σηματοδοτεί και την ανάγκη δημιουργίας ενός Νότιου Διαδρόμου που θα είναι εναλλακτικός στο Σουέζ
Και αυτός είναι ο Βόρειος Θαλάσσιος Διάδρομος.
Πολλά έχουν ήδη ειπωθεί, ο πάγος λιώνει και η απόσταση Ευρώπης και Ασίας μειώνεται. Σίγουρα υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμη που πρέπει να λυθούν. Για παράδειγμα μεγάλα πλοία δεν μπορούν ακόμη να περάσουν και πρέπει να συνοδεύονται ακόμη από παγοθραυστικά.
Τεράστια οικονομική Ζημιά – Μπορεί να διαρκέσει μέρες ή ακόμη και εβδομάδες
Ο Peter Berdowsk η εταιρεία του οποίου εργάζεται για να αποκαταστήσει το πρόβλημα, αποκάλυψε σε ΜΜΕ της Ολλανδίας πως η Διώρυγα θα δοθεί στην κυκλοφορία σε ημέρες ακόμη και εβδομάδες.
Το ρωσικό πετρέλαιο αξίζει 160 εκατ. δολάρια και έχει κολλήσει εκεί. Μαζί βρίσκονται ένα τάνκερ και μια κορβέτα του Ναυτικού της Ρωσίας.
Το φορτίο που μεταφερόταν αξίζει 9,6 δισ. δολάρια ενώ περίπου 200 πλοία έχουν συγκεντρωθεί στο σημείο και δεν μπορούν να περάσουν την Διώρυγα.
Ανάμεσα τους βρίσκονται 60 τάνκερ με εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Δείτε εικόνες από το πλοίο στην Διώρυγα του Σουέζ
Η ζημιά που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία το «έμφραγμα» στην διώρυγα του Σουέζ ανέρχεται στα 10 δισ. δολάρια ημερησίως.
Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο, να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορέσει να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.
Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη.
Ρωσικά ΜΜΕ: Ποιος ήθελε να κλείσει την Διώρυγα του Σουέζ και Γιατί;
“Η προσάραξη ενός τέτοιου τεράστιου φορτηγού πλοίου στην Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να θεωρηθεί τρομοκρατική πράξη. Η ζημιά είναι αντάξια της επίθεσης στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου.
Αυτή τη στιγμή είτε έχουμε να κάνουμε με μια καθαρή τρομοκρατική πράξη είτε κάποιος τεστάρει την δύναμη του σε περίπτωση έναρξης εχθροπραξιών.
Οι λόγοι είναι προφανής.
Το φορτηγό πλοίο προερχόταν από την Κίνα με σημαία Παναμά. Ανήκει σε εταιρεία από την Ταιβάν.
Ηθελαν να κτυπήσουν την Κίνα
Ολοι γνωρίζουμε την κόντρα Ταιβάν-Κίνας και τις στρατιωτικές κινήσεις του Πεκίνου γύρω από αυτήν. Οι ΗΠΑ στηρίζουν σθεναρά στρατιωτικά την Τάιπει.
Η Διώρυγα του Σουέζ είναι ο διάδρομος κλειδί για τον “Δρόμο του Μεταξιού” που ενώνει την Άπω Ανατολή με την ΕΕ. Αυτό που δεν κατάφεραν οι Γερμανοί με τα άρματα μάχης να καταλάβουν το Σουέζ, το κατάφεραν οι Αμερικανοί που ελέγχουν και την Ταιβάν και ελέγχουν και την δεύτερη διώρυγα αυτή του Παναμά
Είναι κατανοητό ότι ως αποτέλεσμα οι τιμές πετρελαίου θα ανέβουν πολύ αλλά ο σκοπός είναι να γίνει επίδειξη ισχύος, του πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να κλείσει τις παγκόσμιες μεταφορικές οδούς και να απομονώσει ένα πρόσωπο από το άλλο την κατάλληλη χρονική στιγμή.
Περισσότερα από 50 πλοία περνούν την Διώρυγα σε καθημερινή βάση και από τις δύο πλευρές με το 30% της παγκόσμιας μεταφορικής κίνησης να διεξάγεται εκεί”.
Το ατύχημα μπορεί να αλλάξει το Παγκόσμιο Εμπόριο
“Το ατύχημα μπορεί να αλλάξει το παγκόσμιο εμπόριο.. Η Διώρυγα του Σουέζ, ο πιο κοντινός δρόμος μεταξύ Ευρώπης και Ασίας “σφραγίστηκε” από ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας του.
Οι συνέπειες στην μεταφορά υδρογονανθράκων και πετρελαίου είναι τεράστιες.
Η Διώρυγα ενώνει Μεσόγειο με Ερυθρά και τα πλοία πηγαίνουν κατευθείαν από τον Ατλαντικό Ωκεανό στον Ινδικό Ωκεανό χωρίς να χρειάζονται την Αφρική. Πριν κατασκευαστεί η Διώρυγα τα πλοία έπρεπε να κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Το μήκος της θαλάσσιας διαδρομής μειώθηκε κατά 8.000 χλμ και η παράδοση αγαθών κατά 2 εβδομάδες.
Μόνο κατά την διάρκεια των πολέμων Ισραήλ-Αράβων διαταράχθηκε ξανά το εμπόριο στην Διώρυγα του Σουέζ. Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Ειδικοί αναφέρουν πως η μεταφορά των χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων και του πλοίου μπορεί να πάρει εβδομάδες και εξαρτάται από το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Μπορεί να χρειαστεί να γίνει συνδυασμός μεθόδων, πχ άδειασμα καυσίμων και νερού από το πλοίο, να αφαιρεθεί άμμος και να πιάσουν δουλειά τα ρυμουλκά.
Σκεφτείτε, ότι αν διαρκέσει πολλές ημέρες ακόμη, τι ζημιά θα προκληθεί στην παγκόσμια οικονομία.10 με 13 εκατ. βαρέλια πετρελαίου έχουν “κολλήσει” εκεί. Καταριανή εταιρεία LNG προμηθεύει την ευρωπαϊκή αγορά
Τα πλοία πλέον θα αναγκαστούν να αλλάξουν πορεία προσπερνώντας το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτά θα απογειώσει τα ναύλα και τις τιμές των αγαθών. Θα υπάρξει έλλειψη υδρογονανθράκων στην αγορά το οποίο θα αυξήσει τις τιμές.
Η ρωσική Novatek μπορεί να καλύψει σε LNG την ευρωπαϊκή αγορά αντικαθιστώντας το Κατάρ.
Ισως η Ρωσία να ωφεληθεί από το ατύχημα στο Σουέζ. Και δεν πρόκειται μόνο λόγω των τιμών στα αγαθά, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Το ατύχημα στο Σουέζ σηματοδοτεί και την ανάγκη δημιουργίας ενός Νότιου Διαδρόμου που θα είναι εναλλακτικός στο Σουέζ
Και αυτός είναι ο Βόρειος Θαλάσσιος Διάδρομος.
Πολλά έχουν ήδη ειπωθεί, ο πάγος λιώνει και η απόσταση Ευρώπης και Ασίας μειώνεται. Σίγουρα υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμη που πρέπει να λυθούν. Για παράδειγμα μεγάλα πλοία δεν μπορούν ακόμη να περάσουν και πρέπει να συνοδεύονται ακόμη από παγοθραυστικά.
Τεράστια οικονομική Ζημιά – Μπορεί να διαρκέσει μέρες ή ακόμη και εβδομάδες
Ο Peter Berdowsk η εταιρεία του οποίου εργάζεται για να αποκαταστήσει το πρόβλημα, αποκάλυψε σε ΜΜΕ της Ολλανδίας πως η Διώρυγα θα δοθεί στην κυκλοφορία σε ημέρες ακόμη και εβδομάδες.
Το ρωσικό πετρέλαιο αξίζει 160 εκατ. δολάρια και έχει κολλήσει εκεί. Μαζί βρίσκονται ένα τάνκερ και μια κορβέτα του Ναυτικού της Ρωσίας.
Το φορτίο που μεταφερόταν αξίζει 9,6 δισ. δολάρια ενώ περίπου 200 πλοία έχουν συγκεντρωθεί στο σημείο και δεν μπορούν να περάσουν την Διώρυγα.
Ανάμεσα τους βρίσκονται 60 τάνκερ με εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Δείτε εικόνες από το πλοίο στην Διώρυγα του Σουέζ
Πηγή
Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ κάθε Δημοσίευση μας….Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Το Epiosyinfo, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους. !!!!!
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ κάθε Δημοσίευση μας….Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Το Epiosyinfo, ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς χώρους. !!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!